iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Simlock laten verwijderen door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/69717-simlock-laten-verwijderen-door-t-mobile.html)

Bijlie 24-08-10 16:07

Simlock laten verwijderen door T-Mobile
 
Ik kan mijn simlock laten verwijderen door T-Mobile, nu had gelezen dat je de telefoon moet aansluiten aan iTunes en dan word hij verwijdert.

Nu vraag ik me af moet ik dan eerst mijn jailbreak verwijderen zeg herstellen naar software 3.1.3 zonder jailbreak en dan de simlock laten verwijderen of kan ik gewoon de jailbreak er op laten staan???

rolandje0 24-08-10 17:51

Maakt niet uit, t-mobile zorgt ervoor dat jouw toestel met elke sim kaart werkt!

Jordylwd 24-08-10 17:58

Jailbreak kan er gewoon op blijven staan, alleen moet je oppassen dat hij niet 4.0.2 geïnstalleerd nadat hij simlockvrij is. Dat had ik, maar misschien wel beetje te snel doorgeklikt.

Je moet je iphone een half uur aan itunes hangen met een simkaart van bijv kpn, na het half uur moet je de kabel eruit halen en er weer in stoppen, dan krijg je de melding dat je telefoon simlock vrij is.

Bijlie 25-08-10 13:24

Dat simkaartje van een andere provider word een uitdaging, ik heb die namelijk niet. Eens kijken hoe we dit gaan oplossen!

Jordylwd 25-08-10 16:51

Misschien kun je even snel 1 van iemand lenen? :)

ButcherJF 25-08-10 19:04

Simkaartje van een andere provider?? Ik heb dit ooit gedaan met de TM-sim er in. Je krijgt dan gewoon de melding dat ie unlocked is.

Jordylwd 25-08-10 19:10

Dan zal dat ook wel werken. Ik kreeg een mail van tmobile dat ik er een simkaart van een andere provider erin noest doen. Maar denk idd dat een tm sim ok wel werkt.

leoniez00 28-08-10 18:54

weet iemand hoe dit geintje werkt met een buitenlandse sim?
Heb net in Vietnam een prepaid sim gekocht.
T-mobile mijn toestel laten vrijmaken via het 070 tel nummer, alle stappen doorlopen, maar krijg bij het aansluiten de melding dat de simkaart niet wordt ondersteund.. heb daarvoor net de nieuwe 4.0.2 geinstalleerd.. is dat het misschien?

rl88 02-09-10 23:35

Ik heb inmiddels al 2 jaar een iPhone 3G. Maar omdat ik zelf net een iPhone 4 heb wil mijn vriendin de 3G gaan gebruiken. Alleen heeft zij Vodafone. Nou zou ik in principe gewoon T-mobile kunnen bellen voor een gratis unlock. Alleen heb ik net een nieuw toestel van de verzekering gekregen. Kan T-Mobile hem dan ook unlocken? Omdat ik al wel een 2 jarig contract heb gehad. Of moet ik dit met de verzekeringsmaatschappij uitvechten?

Rubenn1992 07-09-10 18:33

even een andere vraag waar ik wel benieuwd naar ben:

moet je perse een Tmobile contract hebben om een iPhone te unlocken bij hun? Want ik heb wel een Tmobile gelockte 3g en 3gs liggen. Allebei ouder dan een jaar. maar heb geen contract bij hun :P of vragen ze daar niet naar?

smeyer 07-09-10 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubenn1992 (Bericht 555200)
even een andere vraag waar ik wel benieuwd naar ben:

moet je perse een Tmobile contract hebben om een iPhone te unlocken bij hun? Want ik heb wel een Tmobile gelockte 3g en 3gs liggen. Allebei ouder dan een jaar. maar heb geen contract bij hun :P of vragen ze daar niet naar?

Het toestel moet ouder dan een jaar zijn, er hoeft geen lopend contract te zijn.

Rubenn1992 08-09-10 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smeyer (Bericht 555213)
er hoeft geen lopend contract te zijn.

dat is beterrr :)

Wolfvh 09-09-10 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jordylwd (Bericht 543252)
Jailbreak kan er gewoon op blijven staan, alleen moet je oppassen dat hij niet 4.0.2 geïnstalleerd nadat hij simlockvrij is. Dat had ik, maar misschien wel beetje te snel doorgeklikt.
.

Dus is het dan de bedoeling dat je dus van te voren alle updates doet en dan pas naar tmobile gaat bellen voor de unlock?

Robbee 09-09-10 10:17

Ik had een Simyo prepaid kaartje gebruikt, kost 2,50

markzijlstra 09-09-10 16:14

Ik zit met mijn iPhone 4 op 4.0.2 en wil graag mijn iPhone simlock vrij maken. Nu krijg je (als het goed is) de melding er is een update van je serviceprovider beschikbaar, wilt u deze installeren. Wordt hierdoor ook de fw geupdate? of staat dit hier los van?

Iemand die hier ervaring mee heeft?!

Leonk 09-09-10 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bijlie (Bericht 544356)
Dat simkaartje van een andere provider word een uitdaging, ik heb die namelijk niet. Eens kijken hoe we dit gaan oplossen!

dan vraag ik me meteen af waarom je iphone unlocked moet worden?

Leonk 09-09-10 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markzijlstra (Bericht 557134)
Ik zit met mijn iPhone 4 op 4.0.2 en wil graag mijn iPhone simlock vrij maken. Nu krijg je (als het goed is) de melding er is een update van je serviceprovider beschikbaar, wilt u deze installeren. Wordt hierdoor ook de fw geupdate? of staat dit hier los van?

Iemand die hier ervaring mee heeft?!

niet updaten (installeren)

pinokkia 09-09-10 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markzijlstra (Bericht 557134)
Ik zit met mijn iPhone 4 op 4.0.2 de melding er is een update van je serviceprovider beschikbaar, wilt u deze installeren. Wordt hierdoor ook de fw geupdate? of staat dit hier los van?

Iemand die hier ervaring mee heeft?!

fw geupdate staat er los van, omdat ik dat wel heb gedaan en heb gewoon me oude firmware. (firmware 4.01)

Need-iPhone 09-09-10 18:13

als je belt met tmobile.. kan op werkdagen van... 10 uur denk ik tot 20.00
dan krijg je dit mailtje :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T-Mobile
Datum
30 augustus 2010 Betreft iPhone simunlock T-Mobile kenmerk [
Empty
Empty
Empty

Geachte Empty,

Hieronder vindt u de procedure om uw iPhone simlockvrij te maken.

1. Zet uw iPhone volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple-logo verschijnt, start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ´ontgrendelen´ en toets vervolgens de pincode in van de simkaart die nu in het toestel zit.
5. Verbind nu de iPhone voor een half uur met uw computer, met iTunes opgestart. iTunes dient verbonden te zijn met internet.
6. U kunt uw iPhone tijdens dit half uur niet gebruiken; laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en daarna direct weer aan uw computer, met iTunes.
8. iTunes geeft aan dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd dient te worden. Kies voor ´Ja´.
9. iTunes geeft aan: ´Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij´. Indien het toestel een pincode heeft, kunt u deze nu invoeren.
10. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider (horend bij de simkaart). Zo niet, dan dient u het toestel nogmaals los en weer aan uw computer te koppelen.

Het deblokkeren van uw iPhone is nu gelukt.

Let op! Als u de procedure niet goed volgt of de unlockcode verkeerd invoert, kan uw toestel permanent blokkeren. Lukt het u in 2 pogingen niet de simlock te verwijderen van uw toestel, neem dan contact op met T-Mobile Klantenservice op telefoonnummer 06 - 2400 1200.



Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV



Alexander Hamel
Directeur T-Mobile Klantenservice



Dit is een automatisch gegenereerd e-mailbericht, waarop u geen antwoord kunt geven. Wilt u eventuele vragen toch graag per e-mail bij T-Mobile neerleggen? Dan verwijzen wij u naar onze website.


let ook vooral op dit stuk:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door email tmobile
Let op! Als u de procedure niet goed volgt of de unlockcode verkeerd invoert, kan uw toestel permanent blokkeren.

Dit gaat je ook zeker NIET lukken voordat je gebeld hebt met tmobile

Bijlie 13-09-10 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leonk (Bericht 557139)
dan vraag ik me meteen af waarom je iphone unlocked moet worden?

De rede is heel simpel, toestel is nu van mij en ik bepaal wat ik met mijn iPhone ga doen. Dus als ik van provider wil wisselen dan wil ik dat doen en ik wil niet beperkt tot T-Mobile / Ben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:47.