//

Foutmelding Simkaart

Foutmelding Simkaart discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Iphoneclub, Ik heb een probleem met mijn, uit de vs meegebrachte, Iphone 3g. Toen ik mijn iphone kreeg heb hem direct met het unlockkaartje ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-08-10, 19:25
Venlonaar Venlonaar is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard Foutmelding Simkaart

Beste Iphoneclub,

Ik heb een probleem met mijn, uit de vs meegebrachte, Iphone 3g. Toen ik mijn iphone kreeg heb hem direct met het unlockkaartje de simlock van de telefoon gehaald. Daarna heb ik mijn (prepaid) simkaart in de iphone gestopt en met de iphone het huisnummer gebeld en de telefoon ging over. Daarna heb ik mijn telefoon aan itunes aangesloten en vroeg hij of hij updates mocht installeren. Dat heb ik gedaan. Ook heb ik een beetje met de iphone gespeeld en er wat apps opgezet.

Daarna kreeg ik een melding dat de simlock actief was en moest ik de pin die bij mijn simkaart hoort invoeren. Dat heb ik gedaan. Daarna kreeg ik een foutmelding. Daarin stond 'fout met simkaart'. De hele tijd als ik de simkaart er instop gebeurt er hetzelfde. Ik weet niet of dit door de updates komt of door iets anders.

Als ik mijn iphone op itunes aan wil sluiten zegt itunes 'de iphone die u probeert te activeren heeft geen simkaart'. Ik kan nu niet smsen en bellen. Als ik mezelf probeer te bellen met de huistelefoon krijg ik te horen dat het nummer niet actief is.

Weet iemand hier een oplossing op?
BVD

Laatst gewijzigd door Venlonaar; 25-08-10 om 20:03.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-08-10, 21:16
mirjanpijnaker mirjanpijnaker is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik weet niet wat de oplossing is maar ik heb wel precies hetzelfde probleem. Heb het toestel zelfs al gereset maar blijf de melding krijgen. Terwijl mijn simkaart wel werkt in een ander toestel.
  #3  
Oud 28-08-10, 11:02
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Nou laat ik dan nummer drie zijn in de rij...

Ik had een werkende iPhone 4 op IOS 4.01 met een Vodafone Sim; na aansluiten op iTunes de update naar 4.02 uitgevoerd en dat was het einde van het verhaal. De zoekfunctie en mijn vriend Google hebben veel info, maar geen oplossing gebracht.

Het probleem: De iPhone en iTunes vragen nu naar een 'Valid Simcard'. Kan dus niets meer.

- ik heb de downgrade naar 4.01 geprobeerd.
- door het Hosts-bestand te tweaken zoals aanbevolen.
- en te verwijzen naar een versie van IOS 4.01 op de eigen pc
- iTunes voert de 'update' naar 4.01 uit en 'controleert bij Apple'
- daar gaat het fout: error 3194 en alles stopt.
- RecBoot werkend gekregen om de status van de iPhone ter herstellen.
- Alles tevergeefs; iPhone en iTunes melden dat ik een 'Valid Simcard' moet installeren.

Ik zit vast. Wie kan dit probleem (uiteraard tegen een passende vergoeding naast eeuwige dankbaarheid) voor me oplossen. Ik rij er elke afstand voor, op elk moment...

Graag hulp.
Groet,
Michel
  #4  
Oud 28-08-10, 12:26
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

Mensen leer eerst een lezen voor jullie een update doen dan besparen jullie je zelf veel problemen !!!!!
Als je een iphone hebt die een simlock heeft en hij is software matig unlocked mag je niet updaten naar 4.0.2 want die kan nie gejailbreakt worden en dus ook niet unlocked .
enige manier is om terug te gaan 4.0.1 hem te activeren met een universele simkaart hem dan te jailbreaken en ultrasnow te installeren van in cydia .
  #5  
Oud 28-08-10, 12:31
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Als je als leek te goeder trouw een simlockvrije iPhone 4 koopt, dan weet je niet beter (ik althans).
Zoals je in post kunt lezen (...) heb ik de downgrade geprobeerd en dat lukt niet meer (error 3194 en crash).
  #6  
Oud 28-08-10, 12:48
crazywarning crazywarning is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Als je als leek te goeder trouw een simlockvrije iPhone 4 koopt, dan weet je niet beter (ik althans).
Zoals je in post kunt lezen (...) heb ik de downgrade geprobeerd en dat lukt niet meer (error 3194 en crash).
Het ziet ernaar uit dat je helaas moet wachten op een nieuwe unlock. Heb je wel je SHSH bestanden opgeslagen via cydia of umbrella? Dan zou je misschien nog geluk kunnen hebben namelijk.

Het is in elk geval ook belangrijk te weten waar de iphone van origine vandaan komt. Is dit uit Nederland (onwaarschijnlijk), Amerika of een ander land? Misschien is het wel een origineel simlock vrije telefoon uit engeland of frankrijk maar dan heb je nog altijd bij elke update de simkaart nodig die je erbij kreeg om deze te activeren. Vervolgens zou dan de simlock weer weg moeten zijn.

Probeer eens via dit forum op te zoeken waar je telefoon vandaan komt, wellicht dat er dan nog iets gedaan kan worden.
  #7  
Oud 28-08-10, 12:52
crazywarning crazywarning is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaar Bekijk bericht
Beste Iphoneclub,

Ik heb een probleem met mijn, uit de vs meegebrachte, Iphone 3g. Toen ik mijn iphone kreeg heb hem direct met het unlockkaartje de simlock van de telefoon gehaald. Daarna heb ik mijn (prepaid) simkaart in de iphone gestopt en met de iphone het huisnummer gebeld en de telefoon ging over. Daarna heb ik mijn telefoon aan itunes aangesloten en vroeg hij of hij updates mocht installeren. Dat heb ik gedaan. Ook heb ik een beetje met de iphone gespeeld en er wat apps opgezet.

Daarna kreeg ik een melding dat de simlock actief was en moest ik de pin die bij mijn simkaart hoort invoeren. Dat heb ik gedaan. Daarna kreeg ik een foutmelding. Daarin stond 'fout met simkaart'. De hele tijd als ik de simkaart er instop gebeurt er hetzelfde. Ik weet niet of dit door de updates komt of door iets anders.

Als ik mijn iphone op itunes aan wil sluiten zegt itunes 'de iphone die u probeert te activeren heeft geen simkaart'. Ik kan nu niet smsen en bellen. Als ik mezelf probeer te bellen met de huistelefoon krijg ik te horen dat het nummer niet actief is.

Weet iemand hier een oplossing op?
BVD


voor jou geval met een 3G is er wellicht wel een oplossing. lees het topic:
https://forum.iculture.nl/f28/i...12-bellen.html

Vervolgens staat in een van mijn posts een link naar de uitleg. Dit werkt alleen voor de 3G en ipod. Helaas niet voor de 3GS en de 4.
  #8  
Oud 28-08-10, 12:54
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Dank voor het antwoord. Het is een simlockvrije UK-versie met kennelijk een (nu, na de update) lock naar de O2 provider.
Uiteraard heb ik niets opgeslagen; ik weet pas sinds vannacht wat Cydia is...

Wat bedoel je met wachten tot een nieuwe unlock?
Ik heb net redsn0w 0.09.5b5-5! geïnstalleerd maar die herkent de IPSW's niet (4.01 en 4.02).

Zit dus nog net zo vast als voorheen.
  #9  
Oud 28-08-10, 13:03
crazywarning crazywarning is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 84
Standaard

Redsnow werkt niet in combinatie met de iphone 4. Apple heeft dit namelijk afgeschermd in de update die je hebt gedraaid (4.0.2) Daarom is het belangrijk om nooit te updaten tenzij er vermeld wordt door het dev-team of hier op de site/forum dat het mag/kan. Uiteraard heb je daar nu niets meer aan. (ik heb het ook wel eens gehad waardoor ik een paar maanden mijn iphone niet kon gebruiken)

Nu is het zo dat ik nog een paar simkaartjes van o2 heb. Ik wil best eens de helpende hand uitsteken en je een simkaartje toesturen zodat je in elk geval je telefoon weer kan gebruiken voor applicaties en surfen via Wi-Fi. Met een beetje geluk kan je je eigen simkaart dan ook weer gebruiken om te bellen maar die garantie durf ik niet te geven.

Met een nieuwe unlock was bedoeld voor wanneer je geen origineel simlockvrije telefoon zou hebben. Amerikaanse telefoons bijvoorbeeld hebben een AT&T lock. De mensen die de amerikaanse telefoon hebben en hebben geupdate naar 4.0.2 die moeten wachten op een nieuwe unlock methode om hun eigen simkaart(anders dan AT&T) te gebruiken.
  #10  
Oud 28-08-10, 13:11
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Dank je; je hebt een PB.
  #11  
Oud 28-08-10, 22:40
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Vanmiddag even bij Crazywarning op bezoek geweest. Deze forummer bood belangeloos, kosteloos en vriendelijk zijn diensten aan. De iPhone is niet unlocked, maar wel weer geactiveerd en dus toegankelijk! Bedankt. Je wilde geen vergoeding, dus je zult het met eeuwige dankbaarheid moeten doen

OK, hackers, schiet eens een beetje op met die IOS 4.02...
  #12  
Oud 28-08-10, 23:04
crazywarning crazywarning is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 84
Standaard

@iPhoneAlot

Wellicht dat je o2 even kan mailen en het probleem voorleggen. In het onderstaande topic kan je informatie vinden over hoe je het wellicht kan aanpakken. Misschien kunnen ze alsnog de simlock verwijderen.

https://forum.iculture.nl/f14/i...-engeland.html

Overigens deed ik het met plezier!
  #13  
Oud 02-09-10, 17:07
Shorteyy Shorteyy is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Heb net hetzelfde probleem met mij iPhone 3GS ... Niets werkt nog. Ik woon in Belgie, heeft iemand een oplossing ?
  #14  
Oud 14-10-11, 00:43
henk1978 henk1978 is offline
• iOS 4.0
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 26
Standaard

[QUOTE=crazywarning;548148]@iPhoneAlot

Wellicht dat je o2 even kan mailen en het probleem voorleggen. In het onderstaande topic kan je informatie vinden over hoe je het wellicht kan aanpakken. Misschien kunnen ze alsnog de simlock verwijderen.

https://forum.iculture.nl/f14/i...-engeland.html

Hallo crazywarning ik zit met het volgende
iphone 3gs van jailbreak 4.0 update naar ios5 alles goed totdat ie aangeeft bij de activatie dat er geen sim in mijn telefoon zit....!?

Via t-mobile met t-mobile sim erin.

Hoor graag een eventuele oplossing..

gr Henk
  #15  
Oud 21-10-11, 23:57
hicham187 hicham187 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb een probleem met mijn Iphone 3G. Nadat ik probeerde hem te restoren van 4.2.1 naar 4.0.1 kwam die volgens mij in de DFU-Mode terecht. Als ik naar Itunes ga staat er : 'de iphone die u probeert te activeren heeft geen sim-kaart' . Maar nu heb ik mijn simkaarthouder kwijtgeraakt en ik kan er in mijn buurt geen meer kopen terwijl ik het wel eerst kon). Nu weet ik dus niet hoe ik het kan oplossen. Kunnen jullie mij a.u.b helpen?...... Er zijn meerdere mensen met dit probleem. HELP?Help?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: simkaart wordt niet ondersteund, orginele zwitserse simkaart kwijt! leike Unlock 2 04-08-12 05:42
Windows: Micro simkaart maken van een normale simkaart The Raptor iTunes 0 27-08-10 18:10
België: Proximus: nummerbehoud bij overstap van gewone simkaart naar micro-simkaart? Vincent82 Overige providers België 1 17-08-10 09:57
Random simkaart foutmelding [3.0] Googolplex iPhone algemeen 1 15-07-09 16:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:04.