iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Officiële unlock mogelijk door IMEI aan te passen met ZiPhone? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/7186-officiele-unlock-mogelijk-door-imei-passen-ziphone.html)

RRPhantom 12-02-08 16:31

Officiële unlock mogelijk door IMEI aan te passen met ZiPhone?
 
Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn om een officiële unlock toe te passen op een US/UK/DE iPhone door het IMEI nummer aan te passen naar een IMEI nummer dat op een franse zou lijken en dat je dan dus voorgoed een unlocked iPhone hebt.
Want met ZiPhone zou je namelijk je IMEI moeten kunnen aanpassen.
Bron:Zibri's Blog: ZiPhone Updated !
P.S.
Is er trouwens al iemand die geprobeerd heeft een US iPhone in frankrijk te unlocken op de officiële manier?

wouter3 13-02-08 09:24

Ik heb gisteren mijn 1.1.2 OTB US iPhone ge-unlocked met Ziphone. BL 4.6 en FW 04.02.13_G. Mijn IMEI is nog hetzelfde en hij werkt perfect zonder dat ik nog een TurboSIM nodig heb. Het hele process duur zo'n 5 minuten. Mijns inziens is dit de ideale manier om iPhones te unlocken zonder dat je door ellenlange procedures moet waarbij ook nog de nodige problemen kunnen optreden. Een aanrader.

John Cooper 13-02-08 13:32

heb je met deze methode (ZIphone) ook nog steeds een niet beveiligde Wi-Fi-verbinding nodig ?

mvg

wouter3 13-02-08 13:52

Dat is een goede vraag. Volgens mij niet. Je download een zipfile die je moet unzippen. Daarna moet je met CMD de Ziphone executable starten met parameters voor unlock jaibreak invoeren. De laatste versie werkt zelfs met "ticks in the box" Hij gebruikt daarbij volgens mij geen Wi-Fi en doet alles vanuit de files die op de PC/Mac staan. Na afloop raden ze wel aan om BSD en SSH te installeren via Wi-Fi.

Kijk ook op iClarified - Tutorials - iPhone en op
iClarified - iPhone - How to Unlock Your iPhone with ZiPhone GUI (Windows)

Martijn Snels 13-02-08 13:54

Windows only, gebruiksloos dus aangezien de meeste iPhone gebruikers ook OSX gebruiker zijn in deze wereld. ;-)

John Cooper 13-02-08 13:57

mar die zaken kunnen achteraf dan via een beveiligde Wi-Fi erop gezet worden ?

en moet je na dat programma ook nog iworld en dergelijke erop zetten en de aanpassingen doen voor youtube enzoverder ??

wouter3 13-02-08 14:18

Nee, iWorld is niet meer nodig in 1.1.3. Ook YouTube werkt goed. Heb dat nog niet geprobeert via gsm, maar via Wi-Fi werkt ok

franjo 13-02-08 14:46

Hallo
Kan iemand mij precies vertellen hoe ik deze methode gebruik voor mijn 1.1.2 OTB 4.6 BL US ( nog niets mee gedaan ) Mijn PC is een iMAC met leopard en itunes 7.6.

RRPhantom 13-02-08 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franjo (Bericht 63066)
Hallo
Kan iemand mij precies vertellen hoe ik deze methode gebruik voor mijn 1.1.2 OTB 4.6 BL US ( nog niets mee gedaan ) Mijn PC is een iMAC met leopard en itunes 7.6.

Er staat genoeg info hierover in de wiki en nu weer ontopic mensen!

franjo 13-02-08 14:50

Voor alle duidelijkheid.Met deze methode bedoel ik Zibri ( alles in een keer )
P.S Ben geen Progammeur !!!!! dus graag een antwoord voor Dummies !

RRPhantom 13-02-08 14:51

ZiPhone werkt niet op OSX(omdat die mirror offline is) zoals je hierboven al kon lezen en u weer ONTOPIC!
Zibri's Blog: ZiPhone 1.1 OUT. (mac version too !) (link fixed)
Nu doet ie het weer en kijk in de WiKi even bij Unlocken met ZiPhone (of op de frontpage en je weet precies hoe het werkt).

franjo 13-02-08 15:04

Mirror offline ???? bij de items van zibri staat dat het zowel voor windows als voor MacOS geschikt is ! Wat is dan de beste manier voor mij ?
p.s Sorry dat ik niet ON TOPIC bezig ben !!!

iCulture 13-02-08 15:08

EN NU ON-TOPIC! :mad: Elke volgende off-topic reactie kan een waarschuwing in zijn/haar mailbox verwachten!

v]iper 14-02-08 22:47

ZiphoneGUI 2.0
 
Vandaag mijn 1.0.2 iphone geupdate naar 1.1.3. Ik heb de Itunes update gebruikt. Update ging goed
Met ZiphoneGUI 2.0 de iphone geunlockt.
Ging niet in een keer goed. De jailbreak en unlock optie gebruikt. Toen had ik geen Wi-Fi, geen Bluetooth en geen telefoon meer. :( :eek:

Nadat ik de optie Unlock(only for 4.6 BL) gebruikt had werkte alles weer.
Gebruik ook de verbose boot zodat je ziet wat er gebeurd. geeft een rustig gevoel:rolleyes:

Succes ermee.

vriesfde 15-02-08 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RRPhantom (Bericht 62171)
Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn om een officiële unlock toe te passen op een US/UK/DE iPhone door het IMEI nummer aan te passen naar een IMEI nummer dat op een franse zou lijken en dat je dan dus voorgoed een unlocked iPhone hebt.
Want met ZiPhone zou je namelijk je IMEI moeten kunnen aanpassen.
Bron:Zibri's Blog: ZiPhone Updated !
P.S.
Is er trouwens al iemand die geprobeerd heeft een US iPhone in frankrijk te unlocken op de officiële manier?

Ik heb met unlocken geen probleem, je kan echter wel stellen dat je Apple/AT&T of andere provider er mee 'schaadt';)
Een IMEI nummer aanpassen (zelf nr.tje bedenken) is naar mijn mening hetzelfde als iemands kenteken copieren en op je auto gebruiken, of voor computeraars een mac adres van iemand anders gebruiken en daarmee gaan spammen of andere minder populaire praktijken uitvoeren ermee.

Of zie ik dit helemaal verkeerd?

(In sommige landen is veranderen van IMEI illegaal)

franjo 16-02-08 01:54

heb mijn 1.1.2 OTB 4.6 BL geunlockt met ZiPhone voor MAC .Alles ging goed inclusief het herkennen van mijn kpn simkaart ,ook ontvangst van signaal.Alleen nu de volgende problemen : als je wilt gaan bellen schiet hij na het indrukken van de 0 terug naar het beginscherm dus bellen nog niet mogelijk en alles is nog in het engels ( op zich geen probleem maar NL is makkelijker ) Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ???!!!

vriesfde 16-02-08 05:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franjo (Bericht 65444)
heb mijn 1.1.2 OTB 4.6 BL geunlockt met ZiPhone voor MAC .Alles ging goed inclusief het herkennen van mijn kpn simkaart ,ook ontvangst van signaal.Alleen nu de volgende problemen : als je wilt gaan bellen schiet hij na het indrukken van de 0 terug naar het beginscherm dus bellen nog niet mogelijk en alles is nog in het engels ( op zich geen probleem maar NL is makkelijker ) Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ???!!!

franjo, leg eens uit wat jouw vraag heeft te maken met dit topic;
Officiële unlock mogelijk door IMEI aan te passen met ZiPhone?

Zie ik iets over het hoofd, of heb jij tijdens unlocken je IMEI veranderd?

Als je antwoord op je vragen verwacht kun je mischien beter posten onder het topic [ZiPhone] Zibree's Unlock/Activate/Jailbreak method for 4.6 112/113 OTB
;)

kansloos 16-02-08 10:55

Ik zie denk ik ook wat over het hoofd, maar ik kan niet zien dat mijn IMEI is aangepast ofzo..... is nog steeds het zelfde.

Stiruam 16-02-08 10:59

Tuurlijk gaat dat niet... Stel dat we allemaal onze IMEI zouden veranderen naar 012345678901234 en dat zou een officieel geunlockede iPhone's IMEI zijn en we zouden ze allemaal unlocken dan komt Apple daar snel genoeg achter en wat doen ze dan? Nou dan smijten ze die IMEI uit de lijst wegens oplichting en heeft die gebruiker pech en na een sync met iTunes is voor iedereen de unlock weer weg gehaalt :o! Lijkt mij :p

Greetz, Stiruam

RRPhantom 18-06-09 21:05

Is er inmiddels al iemand die met een UK/US/DE iPhone (2G/3G) geprobeerd heeft in Frankrijk een unlock te verkrijgen?
Ik wil dit gaan doen, in de zomervakantie ben ik in Frankrijk en ga ik even kijken of het mogelijk is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:33.