iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Heeft mijn iPhone 4 een simlock? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/72864-heeft-mijn-iphone-4-simlock.html)

Waltero 24-09-10 08:56

Heeft mijn iPhone 4 een simlock?
 
Ik denk dat het voor meerdere mensen makkelijk zou zijn vandaar deze topic :

Mijn vraag is : Is er een (makkelijke) manier om te checken of je iPhone 4 (of andere iToestel) een simlock heeft?
En als hij deze heeft op welk netwerk (land).

Ik heb gezocht naar mijn model nummer, maar vond verschillende resultaten..Mijn eigen toestel zit op :

Modelnummer : MC603NF (Zou uit frankrijk (Orange netwerk) moeten komen, maar vind hem niet terug in de lijstjes op sommige sites)
Aanbieder : Carrier 7.0

Ik zit er over na te denken om het te laten unlocken bij cmedia, maar moet dan wel zeker weten waar hij vandaan komt en op welk netwerk!

Destiny 24-09-10 09:19

Gewoon andere simkaart erin doen?

Waltero 24-09-10 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 568708)
Gewoon andere simkaart erin doen?

Zulke reacties vind ik dan weer jammer.. Helemaal van een "Super" Moderator..

Ik heb mijn toestel op het moment gekocht met een jailbreak+unlock, maar twijfel nu of dit wel nodig is.. Heb er nu mijn voda abonnement in zitten..

Ook heb ik geen 2e microsim van een andere provider bij de hand.

Dus ipv zo een reactie, misschien een antwoord op mijn vraag??

Boes40 24-09-10 09:44

Unlock verwijderen en kijken of je eigen sim nog werkt......

Waltero 24-09-10 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boes40 (Bericht 568724)
Unlock verwijderen en kijken of je eigen sim nog werkt......

Zou kunnen..
Enige lastige is alleen : Hoe ga ik de unlock terugzetten zonder toegang tot mijn datanetwerk (mocht de hij dus niet simlock vrij zijn) Of kan dit ook met Wi-Fi (connecten in cydia dus).

En als het zo is dat hij gelocked is, hoe weet ik dan vanuit welk land/provider..

Dus nog niet echt een antwoord op mijn vraag, maar weer wat dichterbij

Boes40 24-09-10 10:05

Het antwoord op je vraag weet je al.....je hebt hem gekocht met een Orange lock......lijkt mij in ieder geval heel erg duidelijk!! Of denk je dat iemand jou een iPhone verkoopt zonder simlock en erbij zegt voor de grap dat hij gesimlocked is op het Orange netwerk in Frankrijk....?? Je kan overigens gewoon via Wi-Fi de unlock in Cydia weer terug zetten...

Waltero 24-09-10 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boes40 (Bericht 568735)
Het antwoord op je vraag weet je al.....je hebt hem gekocht met een Orange lock......lijkt mij in ieder geval heel erg duidelijk!! Of denk je dat iemand jou een iPhone verkoopt zonder simlock en erbij zegt voor de grap dat hij gesimlocked is op het Orange netwerk in Frankrijk....?? Je kan overigens gewoon via Wi-Fi de unlock in Cydia weer terug zetten...

Mijn antwoord weet ik op het woord van de verkoper, ik ga daar geen extra 90 euro op wagen bij cmedia, vandaar mijn vraag of er een mogelijkheid is om het te checken. Misschien is het net een andere providerlock?

In een ander topic lees ik dat iemand met dezelfde specs zoals ik boven aangeef wel een neverlock heeft, die van hem is van juni en de mijne van juli..

Mijn vraag is dus niet of hij gelocked is, maar waar en hoe ik dit kan nagaan,,,!

Boes40 24-09-10 10:19

Door de unlock eraf te gooien dus...maar neem van mij aan dat als jij een telefoon koopt met een jailbreak en een unlock...de kans wel heel erg klein is dat hij factory unlocked is...

Waltero 24-09-10 10:22

beste Boes40,

dat begrijp ik ook wel, ik weet dat hij gelocked is..

MAARRRRR zoals ik al zeg :

Mijn vraag is dus niet of hij gelocked is, maar waar en hoe ik dit kan nagaan! : Dus Welk land, welke provider.. En waar kan ik dit terugvinden, of is dit er simpelweg niet?

Boes40 24-09-10 10:27

Kijk eens onderop het doosje....daar staat een nummer (geloof dat het je het MC nummer moet hebben). Met dat nr kan je op bepaalde sites zoeken waar hij vandaan komt :-) welke site dat is weet ik niet meer uit mijn blote hoofd maar dat kan je zelf wel even uitzoeken..

Waltero 24-09-10 10:59

[sarcasme] bedoel je dat MC nummer wat ik bovenin noem? [/sarcasme]

Maar zoals je dus terug kunt lezen, vind ik hier verschillende resultaten mee, op dit forum word verwezen naar een aantal lijsten op paginas waar ik dit zou moeten kunnen vinden, steeds word hij of niet genoemd, of wel, of als niet gelocked.!

Boes40 24-09-10 11:05

[vriendelijk] Succes met uitzoeken! [vriendelijk] :P

Waltero 24-09-10 11:16

Deze sites melden vrijwel allemaal :

Country: France
Carrier: Orange

MB489NF/A
MB496NF/A
MB500NF/A
MC131NF/A
MC132NF/A
MC133NF/A
MC134NF/A

Daar staat de mijne dus niet tussen.........

Waltero 24-09-10 11:45

iPhone Secrets - un knol de Po-Han Lin#

Met deze link kom ik weer iets verder..

The "MC" is the first part. The "133" is the second part (three digits). The "ZP" is the third part (country code). The "/A" is the fourth part. The following is a list of country codes (third part) from the Part Number and the country and carriers that pertain to it.

Volgens deze site is mijn iphone een iPhone 4, zwart, 16gb.. Klopt! Ook moet hij uit een van de onderstaande landen/aanbieders zijn :

NFBelgium
  • Mobistar
UnlockedNFLuxembourg
  • Vox Mobile: NF/A
NFFrance
  • Orange

Omdat ik weet wat de aanbieder zei kan ik er dus van uitgaan dat het klopt..

De link post ik puur zodat toekomstige mensen ook kunnen nazoeken hoe hun modelnummer is opgebouwt en wat je hieruit kunt halen!

Wat mij betreft kan dit topic nu dicht!

Pl0xs 26-09-10 17:23

Via f0recast kan je dat zien. Te downloaden op iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

Het gekke is dat het programma mij verteld dat mijn iPhone 4 al geunlocked is?

pinokkia 26-09-10 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pl0xs (Bericht 570611)
Via f0recast kan je dat zien. Te downloaden op iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

Het gekke is dat het programma mij verteld dat mijn iPhone 4 al geunlocked is?

Ik heb precies dezelfde mededeling.

DaMeastro 29-09-10 12:23

Die van mij ook??!?!

heb een gelockte AT&T telefoon...

thuglife 17-10-10 00:36

Ik heb ook een MC603NF gekocht in Belgie en officieel simlock vrij.

ShortyEx 17-10-10 09:58

Hehe ik heb hetzelfde probleem met mijn 2dehands iPhone. Geen idee van waar hij komt en als je op die nummer moet afgaan.....

Hier is mijn topic, daar vind je misschien een antwoord.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:16.