iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: 3G updaten naar 4.1 met jailbreak+unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/73943-3g-updaten-naar-4-1-jailbreak-unlock.html)

jmwentzel 05-10-10 14:54

3G updaten naar 4.1 met jailbreak+unlock
 
Hallo,

Door de bomen kan ik het bos niet meer zien. Daarom eerst wat gegevens van mijn iPhone:

iPhone 3G
3.1.2 (7D11)
05.11.07
Afhankelijk van Jailbreak en Unlock vanwege gebruik Vodafone in een T-mobile toestel.

Kan ik deze updaten naar 4.1 met een jailbreak en een unlock zodat ik deze kan blijven gebruiken met Vodafone? Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten dat Ultrasnow wel werkt na de jailbreak en dan weer niet. Ik wil namelijk niet naar 4.0 want wil wel een goed en snelwerkende iphone houden.

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr,

Jurgen

Melvin18 05-10-10 15:23

dat kan met snowbreeze hierdoor wordt je baseband niet geupdate en kan je daarna ultrasn0w gebruiken om te unlocken.

Hoor ma niet erover dat haar 3G niet goed werkt etc. :) dus ik zeg: DOEN! (en nee ben daar niet lid van)

jmwentzel 05-10-10 16:15

Welke ipws moet ik hebben?

jmwentzel 06-10-10 13:27

Met de originele ipsw een custom gemaakt met Snowbreeze maar blijf foutmeldingen houden. Omdat ik zelf een mac heb doe ik het bij iemand anders op een windows. Is dat erg voor het maken van een custom...?

jmwentzel 06-10-10 20:09

Oke, 4.1 heb ik er nu op staan dat werkt allemaal perfect, hulde! Alleen nou kan ik mijn reservekopie er niet opzetten, itunes geeft een foutmelding.

Hoe kan ik dit MAKKELIJK oplossen?

Graag reactie!

Groeten

King1987 06-10-10 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jmwentzel (Bericht 578319)
Oke, 4.1 heb ik er nu op staan dat werkt allemaal perfect, hulde! Alleen nou kan ik mijn reservekopie er niet opzetten, itunes geeft een foutmelding.

Hoe kan ik dit MAKKELIJK oplossen?

Graag reactie!

Groeten

Welke foutmelding?

jmwentzel 06-10-10 20:33

De iphone kan niet herstelt worden omdat de reservekopie niet gelukt is. Het komt er op neer dat wanneer ik mijn iphone heb herstelt met een customfirmware van snowbreeze hij werkt en wanneer ik een reserve kopie wil terugzetten (die ik vlak daarvoor heb gemaakt) hij zegt dat dat niet kan...

Ik heb nu namelijk geen contacten meer etc. etc.

adwkelly 06-10-10 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jmwentzel (Bericht 578319)
Oke, 4.1 heb ik er nu op staan dat werkt allemaal perfect, hulde! Alleen nou kan ik mijn reservekopie er niet opzetten, itunes geeft een foutmelding.

Hoe kan ik dit MAKKELIJK oplossen?

Graag reactie!

Groeten


Sn0wbreeze gaf bij mij ook de melding sync enz. ging wel alemaal goed. Opnieuw geintalleerd en de melding bleef ondangs de laatste Sn0wbreeze versie.

Nu is mijn baseband wel geupdate wat dus niet de bedoeling was. Ik las dat het bij een paar mensen ook gebeurt was dat Sn0wbreeze de baseband had geupdate.

Dus nu kan ik momenteel niet bellen want er is nog geen unlock.:mad:

Phil from belgium 06-10-10 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adwkelly (Bericht 578466)
Dus nu kan ik momenteel niet bellen want er is nog geen unlock.:mad:

Samen wachten wij af ... je ziet maar, je bent niet alleen :confused:
denk dat er binnen enkele dagen een oplossing aankomt.
Greenp0ission zou ook bijna klaar zijn.
Persoonlijk zie ik liever Ultrasn0w , das makkelijker nu dat alles opnieuw is geinstalleerd , dus enkel via Cydia unlocken en hopelijk is alles klaar.

Wait & see :rolleyes:

addyhartman 07-10-10 00:47

same here..
Alleen als je boot rom 5.08 hebt, kan je je modem firmware/baseband downgraden

rtrozenbaum 07-10-10 20:29

same here heb er al een uurtje of 12 achter gezeten

addyhartman 07-10-10 22:43

same wis niet eens wat een baseband of bootrom was
hopen dat ze snel een nieuwe ultiemesneeuw uit brengen

Phil from belgium 08-10-10 16:26

Toch nog wachten op update Ultrasnow ? of zondag overgaan tot actie 10-10-10
LOL, in Belgie kennen we ook nog 11-11-11 :D

XIII 08-10-10 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phil from belgium (Bericht 579637)
of zondag overgaan tot actie 10-10-10

Nee:

De SHAtter-expoit waarop de jailbreak-tool gebaseerd is werkt alleen in combinatie met de bootrom van de op de A4-chip gebaseerde iDevices: de iPhone 4, 4e generatie iPod touch, iPad en de vernieuwde Apple TV.

Zie verder: Greenpois0n jailbreak voor iOS 4.1 op 10-10-2010 (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl

Phil from belgium 08-10-10 18:25

Das jammer ... Enig ander positief voorstel?
Mvg,
Philip.

jmwentzel 09-10-10 15:28

Is dit niet een optie:

1. Custom firmware maken met snowbreeze ZONDER (h)activation.
2. Iphone hiermee herstellen.
3. Phonebook simkaart erin om te activeren.
4. Ultrasnow installeren.
5. Eigen simkaart erin.
6. Als laatste je reservekopie erop. (Dit schijnt nu namelijk te kunnen omdat de activationoptie van snowbreeze dit lijkt te blokkeren en door de phonebook simkaart activeer je hem zodat je eigenlijk hetzelfde hebt maar wel je reservekopie erop kan zetten...)

Graag reactie!

JornZ 09-10-10 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jmwentzel (Bericht 580153)
Is dit niet een optie:

1. Custom firmware maken met snowbreeze ZONDER (h)activation.
2. Iphone hiermee herstellen.
3. Phonebook simkaart erin om te activeren.
4. Ultrasnow installeren.
5. Eigen simkaart erin.
6. Als laatste je reservekopie erop. (Dit schijnt nu namelijk te kunnen omdat de activationoptie van snowbreeze dit lijkt te blokkeren en door de phonebook simkaart activeer je hem zodat je eigenlijk hetzelfde hebt maar wel je reservekopie erop kan zetten...)

Graag reactie!

Dit is al heel vaak behandeld, i.p.v. stap 6 kun je een gepatchde lockdownd bestand uploaden naar je iphone. Zie de verzamelthread over jailbreak ios 4.1. widows pagina 2...

dennisyzf 09-10-10 17:09

how about: t mobile bellen en de lock er voor niets af laten halen (neem aan dat je 3g ouder is dan een jaar)
werkt prima

jmwentzel 09-10-10 23:35

Moet je klant voor zijn....

dennisyzf 10-10-10 10:53

degene mailen van wie je hem gekocht hebt....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.