iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: firmware 4.1 met simlock. unlocken? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/74401-firmware-4-1-simlock-unlocken.html)

sies 08-10-10 21:39

firmware 4.1 met simlock. unlocken?
 
Hallo, Ik ben nieuw op het forum, dus zal me ff voorstellen.
Ik ben Sies, 20 jaar en kom uit twente.

Ik heb nu een maandje een iphone. Deze heb ik gekocht van marktplaats.
Hij doet het verder prima en kon hem ook gebruiken met mijn oude simkaart(t-mobile abbo). Deze is nu afgelopen en ik ben overgestapt naar vodafone. Nu pakt mijn telefoon de vodafone simkaart dus niet omdat er een simlock opzit.
Nu is mijn vraag:

Is de enige manier om van de simlock af te komen door het officieel te doen en er 60 euro voor neer te leggen, of kan het ook op goedkopere manieren? Ik heb zelf al de hele middag het internet afgespeurd, maar ik kon niks vinden. Weet iemand iets meer over de vorderingen van het goedkoop/gratis unlocken van je iphone?

M.v.g. Sies:)

pinokkia 08-10-10 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sies (Bericht 579855)
Hallo, Ik ben nieuw op het forum, dus zal me ff voorstellen.
Ik ben Sies, 20 jaar en kom uit twente.

Ik heb nu een maandje een iphone. Deze heb ik gekocht van marktplaats.
Hij doet het verder prima en kon hem ook gebruiken met mijn oude simkaart(t-mobile abbo). Deze is nu afgelopen en ik ben overgestapt naar vodafone. Nu pakt mijn telefoon de vodafone simkaart dus niet omdat er een simlock opzit.
Nu is mijn vraag:

Is de enige manier om van de simlock af te komen door het officieel te doen en er 60 euro voor neer te leggen, of kan het ook op goedkopere manieren? Ik heb zelf al de hele middag het internet afgespeurd, maar ik kon niks vinden. Weet iemand iets meer over de vorderingen van het goedkoop/gratis unlocken van je iphone?

M.v.g. Sies:)

Voor €70 bij cdmedia.nl (officieel unlocken) is de goedkoopste. Momenteel kan het nog niet 4.1 gratis te jailbreaken en unlocken.

Need-iPhone 08-10-10 22:27

Ligt eraan.

Heb je nieuwe of oude bootrom ?

Mocht je de oude hebben kun je hem jailbreak, (h)activaten en unlocken ( weet trouwens niet of die al op iOS4 kan)

Maar jailbreak is in ieder geval mogelijk voor de oude bootrom. Yell0wsn0w staat in Cydia en als die Download zou je iPhone simlock vrij moeten zijn.

XIII 08-10-10 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Need-iPhone (Bericht 579880)
Yell0wsn0w staat in Cydia en als die Download zou je iPhone simlock vrij moeten zijn.

Yellowsn0w is verouderd. Tegenwoordig moet je Ultrasn0w hebben:

Keuzehulp: kan ik mijn iPhone unlocken?

Die kan vrijwel alle basebands unlocken, behalve die van 4.1...

jrjoey 15-01-11 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia (Bericht 579861)
Voor €70 bij cdmedia.nl (officieel unlocken) is de goedkoopste. Momenteel kan het nog niet 4.1 gratis te jailbreaken en unlocken.

Enig idee wanneer het wel te doen is?
Daarnaast heb ik vorige week op de markt geprobeerd. Hij zei dat 4.1 ook niet kon. Later wel. Maar wanneer?

adri08 15-01-11 14:28

hallo vraagje wat word bedoelt met oude bootrom?

Sektorios 15-01-11 15:36

Wow anders halen jullie even een erg oude post naar boven. We zitten ondertussen al op 4.2.1! Lees anders even de (nieuwere) discussies over software unlocks op dit forum.

Je kunt je toestel wel officieel laten unlocken door een partij als Home | DeLocker


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:02.