iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Geblokkeerd (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/75766-geblokkeerd.html)

lisettebruins 21-10-10 11:55

Geblokkeerd
 
Hoi allemaal!
Ik heb hulp nodig!
Mijn Iphone is uit Amerika en is vorig jaar simlocjkvrij gemaakt. Toen heb ik heb een jaartje gebruikt met een sim only abbonnement van Vodafone.
Waar het nu om gaat, vorige week was ik foto's aan het zetten op mijn computer, dus de iphone wat gekoppeld aan mijn computer. Toen kreeg ik een melding over een update van itunes, heb ik op akkoord gedrukt. Wat stom is, want toen ging mijn iphone ook 'herstellen'. Ik kon dit niet meer annuleren.
Nu krijg ik het bericht dat mijn simkaart niet herkend wordt bij Itunes, en mijn iphone geeft niets anders meer dan het plaatje dat ik m moet aanlsuiten ip Itunes (zo'n wit kabeltje met een pijl naar het Itunes logo) Verder kan ik alleen noodnummers bellen. Ik kan het menu of iets dus niet meer in. (ben bang dat ie weer in zn oude staat is)
Weet iemand wat er gebeurd is en vooral: hoe los ik dit op? Weet niet welke versie er nu op zit of hoe ik dat in deze staat zou kunnen zien.
Kan iemand me helpen?????????
Groetjes Lisette

crazymichael27 23-10-10 18:25

even op itune's aan sluiten en herstellen dam moet het goed komen en anders opnieuw installeren ook via itunes greetttzzz

Wezzz78 23-10-10 19:22

Nou je Amerikaanse simlock zit er gewoon weer op door je de update van je firmware. Je kan een activatie sim aanschaffen op ebay of marktplaats dan kan je jou telefoon in iedergeval weer activeren.

Aangezien dat je firmware naar 4.1 is geupdate kan je hem wel jailbreaken maar nog niet unlocken. Geloof dat het nog een paar weken duurt voordat de unlock word vrij gegeven.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

racemichel 24-10-10 15:04

Ik heb precies hetzelfde probleem. Altijd volgens mij 3. nog iets firmware versie gedraaid, had m gejailbreaked zodat ik wat programmatjes kon installeren.

Zojuist naar firmware 4.1 geupdate netjes backup laten maken enze omdat ik dacht laten we is kijken of die nieuwe firmware beter is. Nu zegt ie dat me simkaart niet geldig is ofzo begrijp er toeters en ballen niet van.

Wezzz78 24-10-10 15:40

Al lees je nou even goed mijn bovenstaande antwoord dan weet je meteen waar je aan toe bent.

racemichel 24-10-10 17:59

Ja snap m, alleen wat ik wel vreemd vind is, toen ik me iphone kocht via handelaar toen stopte ik mijn kpn kaartje erin en werkte het meteen. Ondanks dat ie gewoon compleet standaard was. Dus toen ik die update naar fw:4.1 (althans nieuwste van nu) deed, ging ik ervan uit dat ie wel echt simlock vrij was.

pepijn245 24-10-10 18:16

dan heb je een probleem...

racemichel 24-10-10 18:16

Ja dat heb ik zeker, dat hele pleuris ding doet niks meer!

racemichel 24-10-10 18:52

Heeft iemand trouwens ervaring met een site als deze Iphone simlockvrij maken - IPhone simvrij ? Of is dat puur oplichterij? Er staat simlock vrij maken tm 4.1 firmware versie

Wezzz78 24-10-10 19:20

Zou ik niet doen de nieuwe baseband is absoluut nog niet te unlocken. De komst van de unlock duurt nog een paar weken. Met een beetje mazzel heb je een t-mobile lock, dus dan kan je tot die tijd er een prepaid kaartje in doen. kan je in iedergeval bellen.

racemichel 24-10-10 19:22

Zo'n vermoeden had ik al, het is voor mij met name belangrijk voor me werk dat ik gewoon me Iphone iig kan opstarten en dan googlemaps kan gebruiken. Ik denk dat ik morgen maar ff probeer een t-mobile kaartje in te knallen.

Op het moment kan ik echt helemaal niks, als ik m aanzet krijg ik alleen te zien dat ik moet verbinden met Itunes..

racemichel 24-10-10 19:25

Oja en hoe kan ik nu zien welke FW erop staat en Baseband gebruikt wordt? In Itunes geeft ie niks aan. En op me iphone zelf kan ik alleen nog een IMEI en ICCID code tevoorschijn toveren, voor de rest niks .. oja of 112 bellen -_-

Wezzz78 24-10-10 19:29

Je hebt geupdate naar 4.1. Dus is je baseband ook geupdate.

racemichel 24-10-10 22:41

Zojuist even een T mobile simkaart erin gedaan van een huisgenoot, toen wilde ie weer opstarten en deed alles het weer... Zit eraan te denken om dus morgen maar bij tmobile een abbo tje af te sluiten of gaan wachten tot er een unlock beschikbaar komt..

lastig!

Smalster 26-10-10 16:15

Ik heb precies hetzelfde probleem, omdat mijn iphone 3gs heel snel leeg liep binnen 3 uur. Heb ik hem herstelt via itunes en nu is alles eraf en is die locked. Ik heb hem ook van iemand gekocht en werkten perfect heeft ook heel lang goed gedaan, maar hoe krijg ik hem nu weer simlock vrij. Als ik hem aanzet moet ik pincode intoetsen van vodafone sim kaartje en dan krijg ik het scherm met emercency calls. Wat moet ik doen ? Is deze firmware al uit voor te unlocken na herstel iphone 3gs?

racemichel 26-10-10 16:30

Nee deze firmware die jij en ik ook erop hebt staan nu vooral die nieuwe baseband dus is nog niet te unlocken....

Of je moet naar T mobile toe gaan en m daar laten unlocken, al was ik vandaag bij een winkeltje en de wilde het ook wel doen maar voor €90,-..

ik wacht wel totdat de unlock er komt, heb er nu een prepaid t mobile kaartje in zitten en me kpn sim in een oud telefoontje

Smalster 26-10-10 17:17

dam dat is minder, hoop dat die snel uit komt dan

Smalster 30-10-10 03:33

Mijn iphone 3gs doet het weer, ik sloot hem vandaag aan op men pc en hij werdt geactiveerd. Waarschijnlijk is die dan toch niet gejailbreakt, ik heb deze telefoon van iemand gekocht. En toen mijn prepaid vodafone kaartje erin gedaan. :D

niels1214 16-11-10 15:04

2de hands gehackte Iphone???
 
hey ik ben niels en ben nieuwe......

uuuh ik heb bijna hetzelfde probleem als jullie maar mijn vraag is dus:
ik heb mijn iphone 3gs 16giga wit dus nu op een versie staat van 3.1.2 en ik wil em graag updaten maar mijn ouders zeggen dat als ik hem update dat hij dan gaat blokkeren en dat ik er dan echt helemaal niks meer mee kan omdat hij 2de hands is en waarschijnlijk gehackt... is dit probleem al vaker voorgekomen?, zo ja zeg dan a.u.b wat ik moet doen, zo nee ook wat moet ik dan doen?!?!:confused::confused::confused:

en is dit probleem wel zo erg als mijn ouders zegge:)

greetz nielz

racemichel 16-11-10 16:21

Die kans zit er goed in ja, dus altijd naar je ouders luisteren! In dit geval hebben ze namelijk waarschijnlijk wel een grote kans dat ze gelijk hebben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:29.