iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: T- mobile unlocken met versie 4.1? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/75835-t-mobile-unlocken-versie-4-1-a.html)

appelsap3gs 22-10-10 02:38

T- mobile unlocken met versie 4.1?
 
Beste mede Iphonegebruikers,

Ik heb op dit forum een tijdje zitten zoeken naar een onderwerp over het unlocken van de 3gs, maar heb niet helemaal het antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Afgelopen week heb ik van een kennis een Iphone 3gs 16gb overgekocht.
Hierop had hij een 1-jarig T-mobile abonnement. Nu was het dus mogelijk om gratis de simlock eraf te halen.
Hij heeft gebeld naar T-mobile en kreeg een email van ze waarin stond wat hij verder moest doen om 'm te unlocken.
Omdat ik de Iphone al in bezit had, heb ik het geprobeerd om 'm te unlocken.
Mijn eigen sim erin gedaan (Hi KPN), aangezet, en vervolgens verbonden met Itunes, toen kreeg ik een melding om de nieuwe software te downloaden, uiteraard wilde ik op nee klikken, maar drukte op enter, en heeft dus per ongeluk versie 4.1 erop gezet.
Ik heb wel 5 keer de Iphone aangesloten en een half uur gewacht, losgekoppeld en weer aangesloten, zoals er in de mail van T-mobile stond.
Maar krijg geen bericht dat hij is unlocked.

Kan het unlocken op de officiele manier niet meer omdat er nu versie 4.1 op staat? Mijn computer herkent nu de Iphone, wat helemaal niet de bedoeling was.

Wat kan ik hieraan doen? Is het misschien handig om naar de T-mobile winkel te gaan en het hen te laten doen? of zal ik daar ontzettend veel voor moeten gaan betalen? Ook omdat het nu een 2e handse Iphone is. Of is het nu gewoon niet meer mogelijk vanwege mijn stomme fout?

Ik hoop dat jullie mij voldoende informatie kunnen geven.
alvast bedankt.

Chrisl 22-10-10 02:43

Volgens mij moet het gewoon kunnen nu op de manier die T-Mobile aangaf. Ik heb ergens gelezen dat het van belang is om te syncen voor het half uur wachten. Dat je 4.1 erop hebt maakt volgens mij niks uit.

In de T-Mobile winkel zullen ze weinig voor je kunnen doen, je kan hooguit je kennis nogmaals laten bellen met de klantenservice.

appelsap3gs 22-10-10 02:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 589711)
Volgens mij moet het gewoon kunnen nu op de manier die T-Mobile aangaf. Ik heb ergens gelezen dat het van belang is om te syncen voor het half uur wachten. Dat je 4.1 erop hebt maakt volgens mij niks uit.

In de T-Mobile winkel zullen ze weinig voor je kunnen doen, je kan hooguit je kennis nogmaals laten bellen met de klantenservice.


Dit is wat er in de mail stond van T-mobile:
[FONT=Arial]Hieronder vindt u de procedure om uw iPhone simlockvrij te maken.

1. Zet uw iPhone volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple-logo verschijnt, start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ´ontgrendelen´ en toets vervolgens de pincode in van de simkaart die nu in het toestel zit.
5. Verbind nu de iPhone voor een half uur met uw computer, met iTunes opgestart. iTunes dient verbonden te zijn met internet.
6. U kunt uw iPhone tijdens dit half uur niet gebruiken; laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en daarna direct weer aan uw computer, met iTunes.
8. iTunes geeft aan dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd dient te worden. Kies voor ´Ja´.
9. iTunes geeft aan: ´Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij´. Indien het toestel een pincode heeft, kunt u deze nu invoeren.
10. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider (horend bij de simkaart). Zo niet, dan dient u het toestel nogmaals los en weer aan uw computer te koppelen.

Het deblokkeren van uw iPhone is nu gelukt.
[/FONT]

Bij mij is het synchroniseren en updaten dus wel gebeurd, vandaar dat ik dacht dat dat de reden was waarom het niet lukte.

Chrisl 22-10-10 03:34

Ik las ergens dat je juist eerst moest syncen, en dan een half uur moest wachten.....

wouter1981 22-10-10 09:44

Nog steeds geen bereik met je KPN sim? Nee? Dan vandaag nog een keer aansluiten met de KPN sim erin en de procedure volgen.

Nog steeds de simlock? Laat dan je kennis nog eens bellen met de unlocklijn. En controleren of het IMEI wel goed is ingevuld.

appelsap3gs 23-10-10 03:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 589759)
Nog steeds geen bereik met je KPN sim? Nee? Dan vandaag nog een keer aansluiten met de KPN sim erin en de procedure volgen.

Nog steeds de simlock? Laat dan je kennis nog eens bellen met de unlocklijn. En controleren of het IMEI wel goed is ingevuld.

verder kan ik alles met de iphone doen terwijl de kpn sim erin zit.
ermee op internet, bellen, krijg alleen steeds een melding dat de simlock er nog op zit.
vandaag nogmaals geprobeerd via itunes te koppelen en een half uur gewacht, maar geen resultaat. dan gaat ie 'm weer opnieuw synchroniseren.
morgen maar eens naar de t-mobile winkel, het is in ieder geval te proberen nietwaar?

dutchbird01 23-10-10 15:31

ik heb uit de vs een iphone 4,1 gehaald.. Na proberen te unlocken, wat niet lukte, is hij nu vergrendeld.. Ik heb een phonebook microsim er in gestopt maar ik krijg de melding NO SIM... Help!!!!! hoe kom ik in mn telefoon????


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.