//

3gs geunlockt door T-Mobile maar telkens melding simlock actief

3gs geunlockt door T-Mobile maar telkens melding simlock actief discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo. Ik heb even een vraag misschien dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe. Ik heb via de officiele weg de simlock laten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-10-10, 05:04
momorun40 momorun40 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 10
Standaard 3gs geunlockt door T-Mobile maar telkens melding simlock actief

Hallo.

Ik heb even een vraag misschien dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe.

Ik heb via de officiele weg de simlock laten verwijderen door T-Mobile ik heb de procedure keurig gevolgd, echter heb ik het volgende probleem

Ik heb geen melding gekregen via itunes dat er een nieuwe carier is maar wel dat de de toestel simlock vrij is gemaakt gefeliciteerd etc.

maar als ik elke keer de toestel opstart zie ik staan in het midden van het scherm simlock actief onder in schuif ik de ongrendel balk naar rechts vervolgens weer een scherm met simlock actief ok of ontgrendel
als ik ontgrendel doe zie ik dat de toestel mijn vodafone kaart accepteerd hetzelfde geld ook voor telfort maar zodra ik een t-mobile kaart in doe is er niets aan de hand wat moet ik doen om dit probleem op te lossen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-10-10, 08:54
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Er is niks aan de hand; je verward het simlock vrij maken van je iPhone (geschikt maken voor andere simkaarten dan t-mobile) met een simlock op je simkaart. Dat is een 4 cijferige toegangscode van je simkaart zelf. Dat heeft niets met je simlockvrije of providerlock vrije iPhone te maken.
Je kunt immers simkaart van telfort etc. gebruiken - dan is je toestel hardstikke simlock vrij, dat kan niet half gebeuren.
Jouw t-mobile simkaart heeft waarschijnlijk dus geen 'simlock'.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 23-10-10 om 08:56.
  #3  
Oud 23-10-10, 10:44
momorun40 momorun40 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 10
Standaard iPhone 3GS: 3gs geunlockt door T-Mobile maar telkens melding simlock actief

Hoi,

Nee dit is geen verwarring, maar het kan toch niet zo zijn dat ik elke keer bij het opstarten simlock actief melding krijg ik moet telkens ongrendel doen dan zie ik pas in dit geval de vodafone logo staan, als ik dat niet doe staat er simlock actief dan zie ik het vodafone balk niet meer staan.

dus dit is heel wat anders. er is iets misgegaan maar wat
  #4  
Oud 23-10-10, 10:55
Robbee Robbee is offline
• iOS 13.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 127
Standaard

Ja, wel verwarring, je haalt inderdaad 2 dingen door elkaar.

1. Je toestel is wel degelijk simlock vrij, anders kan je helemaal geen simkaart van een andere carrier gebruiken.

2. De melding die je krijgt heeft niets met het toestel te maken, maar alleen met de simkaart die er op dat moment inzit. Op die simkaart zit een pincode en de melding die je ziet heeft alleen betrekking op die pincode. Je iPhone vraagt met die melding dus om je pincode in te voeren en noemt dat ( een beetje onhandig ) "Simlock actief".
  #5  
Oud 23-10-10, 11:30
momorun40 momorun40 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 10
Standaard

Hoi Ballegooier en Robbee jullie hebben beiden gelijk ik heb inderdaad de pin codes op de kaart verwijderd en nu krijg ik de melding niet meer het is inderdaad een onhandig verwarrend melding.

Toppie bedankt..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS geblokkeerd + simlock actief Jeroenepoen iPhone algemeen 5 12-06-12 22:29
Melding "simlock actief" op Canadese Iphone 4 thephantom iPhone algemeen 12 02-11-10 20:02
3Gs laadt maar 1 internetpagina/daarna offline melding jorgen KPN 1 12-10-10 23:07
Melding simlock actief On / Ontgrendel .... hababam iPhone algemeen 27 17-08-10 22:21
Simlock Actief melding om de haverklap KillRoy1972 iPhone algemeen 6 20-04-10 18:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.