iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: unlock betaald op 14 okt, maar... (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/77151-unlock-betaald-op-14-okt-maar.html)

r3no 07-11-10 22:08

unlock betaald op 14 okt, maar...
 
Ik heb net als zovelen hier op dit Forum;), 80 euro betaald bij een winkel (gsmfan) om mijn T-mobile lock teverwijderen van mijn iPhone 4, dat was al op 14 Okt met het zelfde verhaal dat ik de iPhone aan iTunes moet hangen om een update tekrijgen voor de unlock. Maar nu is het inmiddels 7 Nov :confused:en die update heb ik nog steeds niet gehad, is dit normaal dat dit zolang duurt, als ik contact opneem met de winkel wordt er steeds gezegt dat hij elk moment komt, maar dat er een probleem is met de Apple Server:mad: mmm lijkt mij een beetje vreemd verhaal dat er bij zo'n bedrijf dat er bijna 4 weken niets gebeurt.

Meer mensen die zolang op hun unlock hebben moeten wachten, en/of dat Apple een server probleem heeft.

Chrisl 07-11-10 22:34

Wat heb je gedaan om te checken of het al gedaan is of niet???

r3no 07-11-10 22:53

Bedankt voor je bericht,

Aan iTunes gehangen en dan zoals ze in de winkel vertellen. Restoren
daarna zou ik volgens hun een bericht moeten krijgen dat hij unlockt is,
Congratulations o.i.d

Gisteren eind van de dag nog maar eens langs geweest. Maar die update komt maar niet, en kan nog steeds alleen maar met mijn T-Mobile simkaart bellen.

Chrisl 08-11-10 00:28

Je hoeft geen restore te doen. Gerwoon aan iTjoenz hangen, syncen, half uur niet aan komen, los koppelen en gelijk weer aankoppelen. Op dat moment gaat hij verbinding zoeken met de Apple server en krijg je als het goed is het bericht "gefeliciteerd, uw iPhone.........."

r3no 08-11-10 02:32

Nou, heb er van half een tot kwart over twee aan iTunes gehangen zoals je beschreven had, maar wederom geen geluk, krijg gewoon de update van Apple niet:mad:.

en ik ben niet de enigste en waaren er nog twee zaterdag, en op 20 okt kreeg de winkel bericht van Apple over een server probleem nadien niets meer vernomen van Apple, maar dit lijkt mij toch wel erg stug van zo'n bedrijf, en vermoed dus dat dit niet klopt dat zo'n bedrijf bijna 4 weken plat ligt.

Chrisl 08-11-10 02:42

Durf ik niks over te zeggen, maar hij zal vast komen ga ik vanuit.

iPhoony 08-11-10 19:32

Ik hoop niet voor je dat ze je hebben opgelicht. Er is namelijk geen storing, want een vriend van me heeft gewoon deze week een iPhone 4 laten unlocken door delocker...

w1sper 09-11-10 23:12

iphone 4 at&t gelocked
 
beste mensen ,

ik heb mijn iphone 4 van amerika meegebracht maar heb hem hier ongelukkig maar waar geupdate naar 4.1. jammer maar het is waar.
nu lees ik hier dat je die in een winkel , betalend weliswaar kan laten unlocken legaal....
kan dit ook in belgie?? zoja wat en waar moet ik daar voor zijn ?

r3no 11-11-10 14:03

Nou, heb het ook weer voorelkaar:mad: op 14 Okt een onlock aanvraag en betaald gedaan, op 8 Nov krijg ik in de winkel tehoren dat de unlock opnieuw aangevraagt moest worden,:confused: eerst 25 dagen laten wachten en dan krijg je maandag dit tehoren, en het zou nu sneller gaat, op maximaal Donderdag 11 Nov (vandaag) moet mijn iPhone unlockt zijn,

:eek: Maar mijn gevoel zegt helaas wat anders, dat (GSMFAN) een hoax is want ik heb hem net aan itunes gehangen, met nul komma nul resultaat, ok de dag is nog niet voorbij, maar als die vandaag niet komt weet ik het zeker van die winkel.:(

3gser 11-11-10 19:04

Ik heb 2 weken geleden op vrijdagavond rond 22.00 75 euro betaald aan iemand die op marktplaats adverteerd.
De volgende morgen rond 11.00 kreeg ik een sms`je dat ik hem kon unlocken.
Ik heb hem nog geen 5 minuten laten hangen aan I-Tunes en hij was al unlocked.
Zo snel kan het dus gaan en ik was nog wel bang dat het niet ging in het weekend.

r3no 12-11-10 18:14

Hallo, ben er vandaag nog maar eens langsgeweest en het wordt steeds gekker daar volgens mij, want nu mag ik hem niet maar aan itunes hangen i.v.m de 4.2 firmware, en als die volgens hun op de iphone zit werk de aangevraagde unlock niet?:confused: en nu moet ik maar weer wachten totdat ik een telefoontje van hun terug krijg over hoe en wat?

Ik snap hier totaal niet wat een legale unlock met je baseband temaken heeft, maar ze maken er wel flinke trekdrop van deze manier.:confused:

Chrisl 12-11-10 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 3gser (Bericht 599155)
Ik heb 2 weken geleden op vrijdagavond rond 22.00 75 euro betaald aan iemand die op marktplaats adverteerd.
De volgende morgen rond 11.00 kreeg ik een sms`je dat ik hem kon unlocken.
Ik heb hem nog geen 5 minuten laten hangen aan I-Tunes en hij was al unlocked.
Zo snel kan het dus gaan en ik was nog wel bang dat het niet ging in het weekend.

Welke provider was dat????

3gser 12-11-10 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 599545)
Welke provider was dat????

De Iphone was uiteraard voorzien van een lock van T-Mobile en ik heb zelf een kpn simkaart.

r3no 13-11-10 00:38

Aangezien hier ook andere mensen posten :O, stel ik hier nog maar even opnieuw mijn vraag. Wat heeft een Legale gekochte T-Mobile Unlock temaken met welke firmware (baseband) je op je iPhone hebt, I.O.S 4.1 of I.O.S 4.2 wat betreft het slagen van de unlock.

3gser 13-11-10 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r3no (Bericht 599685)
Aangezien hier ook andere mensen posten :O, stel ik hier nog maar even opnieuw mijn vraag. Wat heeft een Legale gekochte T-Mobile Unlock temaken met welke firmware (baseband) je op je iPhone hebt, I.O.S 4.1 of I.O.S 4.2 wat betreft het slagen van de unlock.

De baseband lijkt me zelf geen enkel probleem,een eventuele jailbreak zou ik van tevoren wel even verwijderen.
Na de unlock kan je hem weer jb`en

r3no 17-11-10 19:49

Vertraging of niet maar begin nu zo'n beetje mijn geduld te verliesen bij de (GSMFAN) winkel, der is er een en die heeft altijd een snel babbeltje, maar ik heb op 14 Okt een officiele T-Mobile unlock gekocht in de winkel, en er gebeurde maar niets ondanks, totdat de verkoper mijn op 7 Nov vertelde dat mijn unlock opnieuw aangevraagt moest worden?, en dat zou max 3 dagen duren,dus ik op koopavond 10 Nov erweer heen, en toen was de gene wie er overging er niet, en zou de 11 Nov terug gebeld worden, nu is het inmiddels alweer 18 Nov nog steeds geen unlock en zelf een belletje zoals afgesproken hebben ze blijkbaar scheit aan.

Ik raad dan ook iedereen af om naar de GSMFAN winkel tegaan,voor wat dat ook want ze vinden vooral zich zelf en hun omzet veel belangrijker dan hun klant/en, ze hebben hun zooitje absoluut nniet voor elkaar, iets anders kan ik er niet van maken, dat een unlock al vanaf 14 OKT zou moeten duren, volgens mijn kassabon had die al op 19 Okt unlock moeten zijn via itunes.:mad::mad::mad:

r3no 18-11-10 18:00

Zo ben der nog maar eens langsgeweest, en jawel hoor: opnieuw alle nummers weg, en het moet weer opnieuw aangevraagt worden. Die lui bij de GSMFAN zijn echt knetter der knetter gek, aanvraag 14 Okt en sinds 22 OKT verkondigen ze deze onzin iedere week opnieuw.

Heb mijn geld terug, en ga dat in ieder geval nooit meer bij de GSMFAN uitgeven, en ik hoop dat andere klanten dat ook doen. niet normaal zo'n winkel.

Zo, dat moest er even uit. pfffff .......

3gser 18-11-10 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r3no (Bericht 601832)
Zo ben der nog maar eens langsgeweest, en jawel hoor: opnieuw alle nummers weg, en het moet weer opnieuw aangevraagt worden. Die lui bij de GSMFAN zijn echt knetter der knetter gek, aanvraag 14 Okt en sinds 22 OKT verkondigen ze deze onzin iedere week opnieuw.

Heb mijn geld terug, en ga dat in ieder geval nooit meer bij de GSMFAN uitgeven, en ik hoop dat andere klanten dat ook doen. niet normaal zo'n winkel.

Zo, dat moest er even uit. pfffff .......

Ik vind dat je nog heel veel geduld hebt gehad.

r3no 18-11-10 19:41

Ja, dat vindt ik eigelijk ook:O, je moet ze de kans geven, er kan altijd iets gebeuren, ziek zijn, iets kwijtraken, iets vergeten o.i.d ,maar nu wist ik zeker dat ze de mensen bedonderen bij de GSMFAN (hengelo&enschede) voor de duidelijkheid zet ik de naam er nog maar eens vet bij, want ik vindt dit erg asociaal gedrag, die kale daar heeft zijn praatjes uistekend voorelkaar, maar produckten leveren zit er niet bij....

Heb bij een van de andere aanbieders een unlock aangevraagt, en ga er vanuit dat dat wel werkt de komende dagen.

Wat mij betreft kan er op deze discussie en op de GSMFAN een slot op, ben er met beiden klaar mee:o

mr-iphone 19-11-10 10:40

wist niet dat er zoveel mensen zijn die faaaking 80 euro betalen om je phone simlock vrij te maken!! omg..belachelijk!!

* Start adverteren op marktplaats


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:41.