Verschil tussen basebands? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) IK wil graag weten wat het verschil is tussen de verschillende basebands. Ik heb een iphone 4 (simlockvrij) Met daarop baseband 01.59.00-ICE_2_6 Bij het jailbreaken ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Verschil tussen basebands?
IK wil graag weten wat het verschil is tussen de verschillende basebands.
Ik heb een iphone 4 (simlockvrij) Met daarop baseband 01.59.00-ICE_2_6 Bij het jailbreaken van de iphone het ik voor de zekerheid de baseband op 01.59 gehouden, omdat ik niet zeker wist wat het voor gevolgen had. Omdat mijn iphone simlockvrij is kan ik blijkbaar zonder problemen naar een nieuwere baseband. Maar wat levert mij dat op? Wat is dus het verschil tussen de basebands. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Dus als ik het dan goed begrijp:
Omdat mijn iphone simlockvrij is kan ik beter updaten naar een nieuwe baseband. Dit kan mij eventueel een beter ontvangst opleveren. Het heeft voor een simlockvrije telefoon geen gevolgen, omdat deze al geunlocked is. Heb ik hiermee alles goed samengevat? |
|
||||
|
||||
Ja, dat klopt helemaal
|
|
|||
|
|||
Bij elke nieuwe iOS firmware is er (meestal) ook nieuwe modem firmware. De bedoeling van die nieuwe modem firmware is dat deze optimaal samenwerkt met de nieuwe firmware ttz. met de radio's die onder de nieuwe firmware draaien.
Dat Apple heel erg wakker ligt van kwetsbaarheden in de modem firmware waardoor men een iDevice kan unlocken geloof ik niet. Elke iPhone kan immers via de provider een legale unlock krijgen. Apple ligt per definitie wakker van alle lekken, waar dan ook. Dat bonafide hackers zoals Sherif Hashim deze kwetsbaarheden gebruiken om een unlock uit te voeren is leuk. Maar wat als malafide hackers deze lekken gaan gebruiken om minder leuke dingen te doen. Dus stopt Apple die lekken. Vanaf iOS 4.2.1 heeft Apple daar een goed stokje voorgestoken. Bij het booten zegt het iOS: ik ben iOS x.x.x en ik heb modem firmware y.y.y nodig. Is dat niet het geval boot het iDevice niet. Voor het overige ben ik van mening dat veel problemen met "slecht bereik" en "weinig streepjes" te maken hebben met het gebruik van onjuiste modem firmware. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
verschil tussen 3G & 3GS ? | jeroenius | iPhone algemeen | 10 | 28-12-10 00:17 |
verschil tussen jailbreak en unlock | Bartjekasten | Archief | 1 | 03-04-10 23:39 |
Verschil tussen I phone | Exis | Archief | 2 | 04-12-08 23:06 |
verschil tussen iphone 1 en 2 | marcelleke | Archief | 2 | 04-08-08 19:47 |
|
|