//

Verschil tussen basebands?

Verschil tussen basebands? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) IK wil graag weten wat het verschil is tussen de verschillende basebands. Ik heb een iphone 4 (simlockvrij) Met daarop baseband 01.59.00-ICE_2_6 Bij het jailbreaken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-11-10, 14:00
dutchronnie dutchronnie is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 45
Standaard Verschil tussen basebands?

IK wil graag weten wat het verschil is tussen de verschillende basebands.

Ik heb een iphone 4 (simlockvrij) Met daarop baseband 01.59.00-ICE_2_6

Bij het jailbreaken van de iphone het ik voor de zekerheid de baseband op 01.59 gehouden, omdat ik niet zeker wist wat het voor gevolgen had.

Omdat mijn iphone simlockvrij is kan ik blijkbaar zonder problemen naar een nieuwere baseband. Maar wat levert mij dat op?

Wat is dus het verschil tussen de basebands.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-11-10, 14:06
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Als er over de baseband van de iPhone wordt gesproken gaat het eigenlijk niet over de baseband zelf (het radiosignaal), maar hoe de modem in de iPhone dit signaal interpreteert.
De baseband wordt dus af en toe geüpdate om de ontvangst te verbeteren (of tegen Apple's wil te verslechten). Meestal houdt een basebandupdate echter in dat er een unlockmethode wordt tenietgedaan. Unlockmethodes maken gebruik van 'lekken' in de baseband en die worden dan bij een update door Apple gedicht.
  #3  
Oud 24-11-10, 14:09
dutchronnie dutchronnie is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 45
Standaard

Dus als ik het dan goed begrijp:

Omdat mijn iphone simlockvrij is kan ik beter updaten naar een nieuwe baseband.
Dit kan mij eventueel een beter ontvangst opleveren.

Het heeft voor een simlockvrije telefoon geen gevolgen, omdat deze al geunlocked is.

Heb ik hiermee alles goed samengevat?
  #4  
Oud 24-11-10, 14:11
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Ja, dat klopt helemaal
  #5  
Oud 24-11-10, 15:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij elke nieuwe iOS firmware is er (meestal) ook nieuwe modem firmware. De bedoeling van die nieuwe modem firmware is dat deze optimaal samenwerkt met de nieuwe firmware ttz. met de radio's die onder de nieuwe firmware draaien.

Dat Apple heel erg wakker ligt van kwetsbaarheden in de modem firmware waardoor men een iDevice kan unlocken geloof ik niet. Elke iPhone kan immers via de provider een legale unlock krijgen. Apple ligt per definitie wakker van alle lekken, waar dan ook.

Dat bonafide hackers zoals Sherif Hashim deze kwetsbaarheden gebruiken om een unlock uit te voeren is leuk. Maar wat als malafide hackers deze lekken gaan gebruiken om minder leuke dingen te doen. Dus stopt Apple die lekken.

Vanaf iOS 4.2.1 heeft Apple daar een goed stokje voorgestoken. Bij het booten zegt het iOS: ik ben iOS x.x.x en ik heb modem firmware y.y.y nodig. Is dat niet het geval boot het iDevice niet.

Voor het overige ben ik van mening dat veel problemen met "slecht bereik" en "weinig streepjes" te maken hebben met het gebruik van onjuiste modem firmware.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschil tussen 3G & 3GS ? jeroenius iPhone algemeen 10 27-12-10 23:17
verschil tussen jailbreak en unlock Bartjekasten Archief 1 03-04-10 22:39
Verschil tussen I phone Exis Archief 2 04-12-08 22:06
verschil tussen iphone 1 en 2 marcelleke Archief 2 04-08-08 18:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:48.