iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/78736-unlock-baseband-05-14-02-05-15-04-fw-4-1-t-m-4-2-1-via-06-15-verzameltopic.html)

greengoblin 29-11-10 13:55

heb een andere fw 4.1 gedownload en toen ging het hel, bedankt allemaal v jullie raad hier, mijn iphone 3g 8Gvan os pa is geunlockt en werkt perfect eindelijk!

XIII 29-11-10 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sth313 (Bericht 607446)
Is er geen mogelijkheid om een iPhone 3G custom firmware te maken die je baseband behoudt? Ik kan me herinneren dat zoiets bij voorgaande firmwares wel eens kon. Ik heb fw 4.0 en bb 05.13.04. Kan iemand mij hier antwoord opgeven?

Custom firmwares maak je met PwnageTool.

En als ik het goed begrijp heb je geluk:

This PwnageTool also contains a 4.2.1 bundle for iPhone3G owners…

miicker 29-11-10 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elize (Bericht 607452)
Ben op het punt gekomen waarbij ik zin heb om dat F...ding het raam uit te smijten. Alles gedaan zoals het moest. 30 keer gecontroleerd of het klopte. Jailbreak succesvol maar na de jailbreak blijft ie maar opstarten en hangen bij het appeltje. Itunes herkent hem ook niet. Ook al meerdere keren gereboot. Niks helpt.

Waar gaat het mis? Valt het nog te redden? Zo ja, hoe? Of kan ik hem maar beter alsnog het raam uit gooien?

Gaat om iphone 3g, 8 gb, 4.2.1 (baseband van ipad staat erop, tenminste dat heb ik aangevinkt)

Je kan je iphone weer door itunes laten herkennen door hem weer in DFU mode te zetten en vervolgens met itunes te herstellen en dan alles opnieuw proberen

heb zelf ook ff een vraagje voor mensen die het al geprobeerdt hebben met 4.2.1, hacktivate redsn0w je iphone ook of moet je dan pwnage tool gebruiken

maltje 29-11-10 14:10

Na lang proberen met pwnagetool(maar dit lukte niet)heb ik toch maar "gedurfd" om via redsn0w ervoor te kiezen om de ipad BB erop te zette.
Na de opstart van de Iphone had ik onmiddelijk mijn Base icoontje in de linkerhoek dus ik kan eindelijk weer bellen.
Ik durf het volgende toch ook maar ff te vragen(ik ben al scheel gelezen)
Ik heb nu een Iphone 3GS met 4.1 erop en BB 6.15.
KAn ik nu op de 1 of andere manier naar 4.2 gaan?
Zo ja hoe?

mvg
:d

Elize 29-11-10 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miicker (Bericht 607463)
Je kan je iphone weer door itunes laten herkennen door hem weer in DFU mode te zetten en vervolgens met itunes te herstellen en dan alles opnieuw proberen

Super! Bedankt! Ik ga het maar eens proberen. Moet goedkomen als ik je post zo lees.

jozoef 29-11-10 14:20

hallo,ik heb ook een 3g versie 4.1/firmware 05.14.02 (at&t 8.0)
gewoon standaard dus geen jailbrake en helaas gelockt.
mijn vraag is is deze te unlocken en het liefste naar versie 4.2 te brengen (is sneller).
zo ja kan iemand dat voor mij doen(natuurlijk tegen betaling),of is het eenvoudig zelf te doen? ik heb geen ervaring met dit soort dingen,kan ik iets fout doen dat niet meer goed te krijgen is?

fxdwg123 29-11-10 14:24

Ok, ik heb gedaan waar diverse personen vraagtekens over hebben, namelijk upgrade van mijn 8Gb 3G van 4.1 naar 4.2.1 en unlock. En het werkt!

Ik had eerst 4.1 met baseband 05.14.02. Deze door de nieuwe redsn0w_win_0.9.6b5 met patch naar iPad baseband en verwijzing naar 4.2.1 firmware heen gehaald. Werkt prima. Daarna in Cydia de nieuwe Ultrasn0w 1.2 opgehaald en geupgrade. Na de reboot was mijn 3G weer unlocked, hiep, hiep, hoi.

Maar ik constateerde dat mijn 3G nog steeds 4.1 als firmware had (ondanks verwijzing in redsn0w naar 4.2.1). Dus de stoute schoenen maar aangetrokken en in iTunes geupgrade naar 4.2.1. Deed alles maar wel een foutmelding (1015) en in DFU mode. Daarom weer door Redsn0w gehaald. Ging prima, echter Cydia plaatje op iPhone was wit. Klaarblijkelijk moest Cydia geupgrade worden. Dat doet het zelf als je dat plaatje aanclicked en "upgrade essential" aanclicked. Gedaan, daarna weer Ultrasn0w 1.2 en nu heb ik een unlocked 3G met 4.2.1.

En ondanks de waarschuwingen, dit is stukken beter dan een veredelde iPod wat mijn 3G eerst was door niet kunnen unlocken. En het toestel werlt nu ook weer vlotjes, dus ben happy!

PaulDurden 29-11-10 14:25

Om even een vraag te beantwoorden die ik een paar keer langs zag komen: ik verwacht niet op korte termijn een andere manier om te unlocken, tenzij Apple besluit om een grote sprong vooruit te maken bij de basebandversie voor de iPhone. Als Apple dit niet doet zal de methode (waarbij je de iPad baseband gebruikt) gewoon blijven werken als Apple met baseband updates voor de iPhone komt (het versienummer ligt namelijk significant hoger). Zo lang de unlockmethode blijft werken, zal er geen tijd/moeite worden gestoken in het zoeken naar nieuwe exploits en zullen er geen exploits die op de plank liggen worden gebruikt. Er is nog een kleine kans dat het iPhone Dev Team een exploit die voor de iPhone 4 gebruikt gaat worden nog zal porten naar de iPhone 3G/3GS, maar er is geen concrete aanleiding om dat aan te nemen.

Conclusie: unlocken via deze methode als je nu 05.14.xx of hoger hebt en afhankelijk bent van een softwarematige unlock om te kunnen bellen. Wil je alleen unlocken omdat het kan, of om er in het buitenland soms een andere sim in te kunnen steken, dan moet je even goed nadenken of de voordelen groter zijn dan de nadelen.

@mods: zo lang Apple zelf firmware 3.2.2 voor de iPad beschikbaar stelt mag je daar juridisch gezien gewoon naar linken.

keesdr 29-11-10 14:46

Ik heb firmware 4.2.1 met nieuwe baseband dus. Welke firmware moet ik dan nou selecteren in redsnow? 4.1 of alsnog 4.2.1?

Daarbij snap ik nu nog steeds niet of het nu wel niet gaat bij een 3gs met nieuwe bootrom.
De een zegt wel en de andere niet. Ik heb er mijn vraagtekens bij en zou het graag willen weten voordat ik ipad baseband installeer.

sth313 29-11-10 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 607459)
Custom firmwares maak je met PwnageTool.

En als ik het goed begrijp heb je geluk:

This PwnageTool also contains a 4.2.1 bundle for iPhone3G owners…

Ja dat bedoel ik maar waarom zijn ze er dan nog niet? Denk namelijk dat het (al) kan

miicker 29-11-10 15:03

Hacktivate redsn0w je iphone op iOS 4.2.1?
mvg.

XIII 29-11-10 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sth313 (Bericht 607507)
Ja dat bedoel ik maar waarom zijn ze er dan nog niet? Denk namelijk dat het (al) kan

Het iPhone Dev Team verspreidt geen custom firmware, alleen de tools om het zelf te doen.

haan101 29-11-10 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keesdr (Bericht 607501)
Ik heb firmware 4.2.1 met nieuwe baseband dus. Welke firmware moet ik dan nou selecteren in redsnow? 4.1 of alsnog 4.2.1?

Daarbij snap ik nu nog steeds niet of het nu wel niet gaat bij een 3gs met nieuwe bootrom.
De een zegt wel en de andere niet. Ik heb er mijn vraagtekens bij en zou het graag willen weten voordat ik ipad baseband installeer.

Vraag 1: Je moet jouw huidige FW (4.2.1)dowloaden via link nick1908, deze selecteren met redsnow.

Vraag 2: Ik heb een 3gs 16 gig, 4.1 BB 05.14.02(AT&T) zojuist naar BB 06.15.00 geupdated. Werkt perfect.

Maakt niet uit of hij tevoren wel of niet is gejailbreaked( wel tevoren JB dan gaat het sneller met redsnow) Na deze update naar cydia en ultrasnow erover. Eigen risico uiteraard!

haan101 29-11-10 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sth313 (Bericht 607507)
Ja dat bedoel ik maar waarom zijn ze er dan nog niet? Denk namelijk dat het (al) kan

Sorry verkeerd begrepen, is er wel!!!!

24uur 29-11-10 15:22

ok ik lees veel over de nieuwe bootrom maar ik heb zelf het volgende
3gs 05.14.02, 4.1 en een oude bootrom wat moet ik nu doen?

gsmfreak 29-11-10 15:24

Zal er nog een andere unlock verschijnen die de 3Gs 4.1 met 05-14-02 kan unlocken ???
Ik vind de manier die nu net uit is met de iPad software waardoor je alle vorme van garantie verliest een groot risico.

Zal er op de korte termijn een andere unlock uitkomen ???

haan101 29-11-10 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gsmfreak (Bericht 607537)
Zal er nog een andere unlock verschijnen die de 3Gs 4.1 met 05-14-02 kan unlocken ???
Ik vind de manier die nu net uit is met de iPad software waardoor je alle vorme van garantie verliest een groot risico.

Zal er op de korte termijn een andere unlock uitkomen ???

Wat je eigenlijk vraagt is of wij in een gflazen bol voor je kunnen kijken?
Zal wellicht(nadruk op wellicht) ooit gebeuren. Maar wanneer weet niemand.

xrage 29-11-10 15:50

Lui thanx allemaal :P
Het is gelukt hoor hehe stelde eigenlijk geen ruk voor :P

Allemaal bedankt voor de goede hulp !!!

xatlad 29-11-10 16:35

Hallo heb een paar maanden geleden mijn iphone naar 4.1 geupdate met het gevolg dat ik een simlock erop heb hoe kan ik hem weer simlockvrij maken.

(Voor de duidelijkheid hij komt uit het buitenland, want t-mobile kaartje pakt hij niet. Bovendien kom ik ook niet in springboard kan alleen noodoproepen doen) Het gaat trouwens om een Iphone 3 GS (zwart)

(de baseband is ook naar die van 4.1 geupdate)

Had gehoord dat er eindelijk een unlock voor is alleen weet niet hoe het moet heeft iemand een goede uitleg, want van dev team snap ik weinig.

Heb bovendien windows 7.

En aangezien ik van de mod hier moest vragen nogmaals.

Graag hulp, want snap er geen bal van en nergens kan ik download links van de progjes vinden.

Alvast bedankt!

keesdr 29-11-10 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haan101 (Bericht 607519)
Vraag 1: Je moet jouw huidige FW (4.2.1)dowloaden via link nick1908, deze selecteren met redsnow.

Vraag 2: Ik heb een 3gs 16 gig, 4.1 BB 05.14.02(AT&T) zojuist naar BB 06.15.00 geupdated. Werkt perfect.

Maakt niet uit of hij tevoren wel of niet is gejailbreaked( wel tevoren JB dan gaat het sneller met redsnow) Na deze update naar cydia en ultrasnow erover. Eigen risico uiteraard!

Bedankt maar heb jij een oude of nieuwe bootrom?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:34.