iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/78736-unlock-baseband-05-14-02-05-15-04-fw-4-1-t-m-4-2-1-via-06-15-verzameltopic.html)

Wezzz78 29-11-10 22:10

3 iphones gedaan en 3x succesvol, nog 3 te gaan morgen.

Booo 29-11-10 22:12

Batterij probleem oplossen door de Wi-Fi uit te schakelen als je hem niet gebruikt !
Heb het zelfde probleem met 2 iphone 4 toestellen .

Kuytert 29-11-10 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door crosserken3000 (Bericht 607949)
ok.. maar kan het zijn dat ik nu altijd ga moeten opstarten met mijn computer?
alles is gelukt, unlock is ook gelukt, daar ben ik wel blij om ^^
maar het minste dat ik nu doe met mn iphone en hij heeft een reboot nodig dat hij dan een computer gaat nodig hebben?


Heel mooie tutorial trouwens ;) perfect uitgelegd, wie het zo nog niet kan koopt zich beter een nokia...

Jouw 3GS heeft dus een nieuwe bootrom, als je je 3GS reboot moet je hem dus aan je pc hangen en via redsn0w just tetherd boot opstarten.

jozoef 29-11-10 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phil from belgium (Bericht 607789)
Step by step:
deel 1 REDSNOW
iClarified - iPhone - How to Jailbreak and Unlock Your iPhone 3G Using RedSn0w (Windows) [4.2.1]

deel 2 ULTRASN0W
iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 4, 3GS, 3G Using UltraSn0w

Mét afbeeldingen en download links ... have fun :)

iPhone 3g jailbroken & unlocked ... eindelijk na 2 maanden stilte kan ik dit ding verkopen ... lang leve Android :d:d:d

yes,thanks gelijk de eerste keer!!!!!
jongens bedankt voor de hulp!!!!!

tukker01 29-11-10 22:50

Nou ik ben de strijd ook aangegaan na wat uren rond te hebben gekeken hoe het de andere unlockers afging heb ik de gok gewaagt.
Iphone 3gs 4.1 met de oude bootrom gelukkig tot op heden geen battery problemen.
Even de juiste firmware downloaden die op je iphone staat en gaan met de banaan.
Ik heb alleen de unlock gedaan niet cydia die stond er namelijk al op.
Ik heb hem onder Win7 uitgevoerd ik ben weer helemaal blij..
Had even wat zweethanden maar ging perfect heb eindelijk geen ipod meer

robertmat 29-11-10 22:55

Help het lukt me echt niet:(
Heb precies gedaan wat er gezecht wordt met Redsn0w,alles gedaan en blijf uren lang op de apple teken staan wat doe ik verkeerd??

marco3g 29-11-10 23:06

kan iemand mij raad geven wat moet ik doen en waar begin ik ik snap even paar dingen niet mijn situatie is

iphone 3gs wit 32gb
bb 05.14.02
new bootroom
4.1 firmware

wat kan ik nu het beste doen en welke stappen moet ik nemen of waar kan ik kijken wat ik moet doen zijn nu al zo veel opties

alfastra 29-11-10 23:09

Hoi,

Allereerst heel erg tof dat je deze moeite genomen hebt. Ik ben dus zo'n beginner en wilde nog het volgende weten. Heb een 3GS met bb 05.14.02 Softwareversie 4.1 (8B117). Moet ik hem nu eerst upgraden naar 4.2 via iTunes en dan de stappen volgen?

kilzone 29-11-10 23:12

Ik heb ook een Iphone 3gs (old bootrom) met bb versie 05.14.02 en ben afhankelijk van de unlock.

Restore van 4.2.1 downloaden en restoren in itunes?
Daarna met Redsnow cydia aanmaken?

Graag hulp gevraagd.

haarlem023023 29-11-10 23:16

hallo. ik heb een 3gs 4.1 firmware 06.15.00
Nu wil ik naar 4.2.1
Kan ik updaten via itunes? mijn jailbreak kwijt te raken en niet meer kan bellen?

SjaakieR 29-11-10 23:17

Redsnow blijft hangen
 
hmm eindelijk is ie er en dan werkt ie niet bij mij.
- eerst geupdate via itunes naar 4.2
- redsnow draaien en ipdap baseband aangevinkt
- loopt alle stappen door maar hangt dan op
pls wait while your device is being processed
waiting for reboot

zal wel iets fout doen denk ik ?

Yilmaz81 29-11-10 23:21

Ik heb 5 min geleden een 3gs firmware 4.2.1 baseband 05.15.04

JB uitgevoerd en simlockvrij gemaakt..

Jongens Redsnow moet in 1x doordraaien wachten heeft geen nut blijft toch hangen.
Als die niet door de ramprocces komt. annuleren nog opnieuw proberen xp modus zetten. Wat ook helpt redsnow opnieuw downloaden...

kom je modus niet meer uit dfu= intunes stekker recovery= zwart scherm
tinny draaien startserver dan stop. Kan je kiezen kick off recovery klikken

tieno2208 29-11-10 23:31

Unlockt
 
Yes yes yes,

Na 3 uren proberen is het mij eindelijk gelukt mijn iphone 3gs 4.1 baseband 05.14.02 is eindelijk terug te gebruiken.
Ik zou zeggen voor de gene wie het niet lukt blijven proberen.

Tips : zie dat je de juiste ipad bestand hebt , daar was ik ook eerst de mist in gegaan .


Yes yes yes yes yes ik ben zo blij :-) .

Celalaz 29-11-10 23:41

Pfff ik zit gewoon helemaal in de war begrijp er niks van had het toestel 2maanden geleden gekocht er zat een 3.1.2 bb op en was al gejailbreakt en ungelockt maar het was een t-mobile gsm dus mocht niet gaan updaten maar telefoon is na een tijdje gecrasht dus ben ik terug naar het winkel gegaan ze hebben een bb van 4.1 erop gezet en zei dat ik dat heb gedaan :S ( terwijl ik dat nieteens heb gedaan ) dus moest wachten dat nog een unlock moest komen maar ik begrijp er echt niks van anders moet ik terug naar het winkel gaan laten unlocken en 30 euro betalen en zogenaamd had ik een garantie van 1Jaar :( Kan iemand mss helpen .. alvast bedankt

Flyerbunch 30-11-10 00:00

Heb ook al eerder vandaag 3gs 16gb met 4.2.1 met 6.15.00 unlocked, maar bij redsnow (osx) blijft deze telkens hangen op apple-logo bij reboot. Bij iemand gekend probleem?
Er staat wel te lezen bij redsnow dat je hem telkens deze aan de computer moet hangen om opnieuw te booten. Niet echt handig al hij ooit leegvalt en je kan hem niet opnieuw opstarten zonder computer! ->redsnow opnieuw opstarten en aanvinken: 'just boot tethered right now'.

Fantastisch praktisch! Iemand dit ook meegemaakt? Werkt het bij iemand fatsoenlijk?
Ik probeerde daarna maar 's met pwnagetool naar 4.2.1, maar hier ging hij niet verder met herstellen in iTunes -> 1015 error. Men waarchuwt bij dev-team om te wachten op custom firmware, maar ja..

Yilmaz81 30-11-10 00:15

tinny draaien dan kick-off

xatlad 30-11-10 00:30

Hij reboot steeds niet dus krijg hem niet gejailbraikt.:(
Hij geeft steeds aan Onverwachte foute.

Denk dat ik hem toch, maar naar de telefoon shop breng dit werkt niet straks maak ik hem nog helemaal kapot agja anders word het een andriod, want ben dit software gekut onderhand wel zat k*t ios.

robertmat 30-11-10 01:07

idd ik ook word er helemaal leip van :(

pandas 30-11-10 01:39

PROBLEEM : Unlock iPhone 3GS via baseband 6.15
 
Heeft iemand een oplossing voor volgend probleem:
Heb men oude 3GS die op iOS 3.1.2 geupdate en unlocked via redsnow, deze heeft men baseband geupload naar 6.15 helaas was men netwerk stuk en is hij in recovery mode gegaan. Waardoor ik dus het alom bekende connect to iTunes logo kreeg. Helaas kan ik er nu verder nietss meedoen: in iTunes zegt hij Error 1015 (een te hoge baseband voor de software die je erop wil zette)
en als ik terug via redsnow probeer blijft hij hangen bij : Activation of bundles en dan gaat hij terug over naar connect to iTunes logo...

Iemand een idee/oplossing of ben ik gewoon F***ED

pandas 30-11-10 01:42

Aahja vergeten te vermelden heb Tiny Umbrella al geprobeerd maar omdat hij op 4.2.1 staat werkt Tiny niet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.