iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/78736-unlock-baseband-05-14-02-05-15-04-fw-4-1-t-m-4-2-1-via-06-15-verzameltopic.html)

fxdwg123 30-11-10 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maltje (Bericht 608263)
Ik heb geupdate,en heb nu op mijn iphonescherm het welgekende kabeltje.
Nu doe ik heel de handel in redsn0w MAAR ik kan mijn iphone niet uitzetten.
Als ik aan/uit knop gebruik springt hij telkens weer op!!!!

Hebje iReb al geprobeerd? Dat schijnt bij de meesten voor dit probleem de oplossing te zijn. Of anders Tinyumbrella?

fxdwg123 30-11-10 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thepablo (Bericht 608262)
Hey bedankt voor je uitleg

Dan waag ik het er maar op die thethered Unlock.
Nog 1 laatste vraagje.......... ik ga dus me Baseband flashen naar 6.15.xx
Stel er kom in de toekomst een Baseband versie 6.xx.xx ? uit dan kan ik daar wel na toe of niet ?

Bedankt

P

Niks is bekend, niks is zeker. Ik zou er vanuit gaan dat dat NIET kan (worse case), dat je dus vastzit aan baseband 6.15.xx en 4.2.1 als je nu jb en unlocked. Vind je dat onacceptabel dan niet doen. Vind je dat aanvaardbaar t.o.v. anders niet bellen, dan wel doen.

Lana22 30-11-10 12:11

Ik heb helaas het zelfde probleem met dat kabeltje in het beelscherm.
Ik ben al een week bezig maar alles wat ik doe lukt me niet.
ik kom steeds maar weer niet veder dan het kabeltje of noodoproepen.
en telkens ook de fout 1015 naar herstel.

wat doe ik nou steeds weer fout iemand met een oplossing.

ShortyEx 30-11-10 12:17

Ik zie niet in wat er zo slecht is aan die baseband? Als je kan bellen en smsen werkt het toch goed:p? Zijn er in het verleden dan al echt verschillen gemerkt als de BB een update kreeg?

maltje 30-11-10 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fxdwg123 (Bericht 608270)
Hebje iReb al geprobeerd? Dat schijnt bij de meesten voor dit probleem de oplossing te zijn. Of anders Tinyumbrella?

Daar ken ik niets van MAAR

Het is me gelukt!!!
Voor zij die ook wat problemen hebben.
Ik ben begonnen met mijn macbook opnieuw te starten en van Iphone in de andere usb ingang te steken(dit heeft vroeger ook al wat problemen opgelost)
Het kabelschermpje komt te voorschijn maar wanneer redsn0w vraagt om zeker te zijn dat iphone afstaat alvorens in dfu mode te gaan hou ik de aan/uit knop ff ingedrukt en dan de home knop en dan kan ik de stappen van redsn0w terug volgen.
ff prutsen dus om hem in DFU te krijgen.
Nog 1 opmerking:Toen ik ultrasn0w gebruikte kreeg ik op de achtergrond van mijn Iphone scherm te zien dat iphone terug aan het opstarten was maar ultrasn0w bleef gaan.Gek beeld hoor.
Nadien iphone gereset en alles leek in orde.
NU ff zoeken wat de 4.2 voor verbeteringen bied want dat weet ik nog niet.

ShortyEx 30-11-10 12:22

Voor al zij die problemen hebben met de batterij en opwarming, een post van sherif_hashim op het dev team blog:

good day fellow jailbreakers & unlockers :)

i hope those of u with 3g/3gs are enjoying their updated unlocked devices, all props to @MuscleNerd & co. for making this possible :) , hopefully the iphone 4 on 2.10.04 and 3.10.01 follows within a good time table.

on a very important side note, before anyone starts to complain about battery drainage issues after installing the new ultrasn0w on the 6.15.00 updated BB, the culprit here is not ultrasn0w, it's the hacktivation process (activating the phone by pwnage tool or redsn0w rather than using an official carrier sim to do so) that u mostly did while jailbreaking.

The 4.1 and 4.2.1 ipsws unlike their old ancestors, seem to keep looking for valid push certificates all the time, either thru your Wi-Fi, or thru your cellular data network (which u only have after installing ultrasn0w and hence u accuse it) , this can be seen clearly if u have a cellular working data plan for 3g or edge and u watched the settings > general > usage > cellular network data (sent & received are continuously increasing even without using any internet traffics on the phone) , this will also render the phone going hot even in stand by mode and also very rapid battery drainage occurs plus consuming ur data if you were not on an unlimited plan.

so to resolve this, u either:
A) try to activate the phone using the official sim if u have it (even if the sim itself is old and not working) , or borrow it from a friend if it's possible, by any means, try to have an access to one and use it
B) if A is not feasible, u can install SBsettings from featured cydia packages and turn Wi-Fi and data off when u r not using it (shuts down both 3g and edge) , till C is done
C) there is a very nice module being worked on by a trusted jailbreak app dev, namely @sbingner , which ll resolve that issue for those having it, the details of which shouldn't be disclosed until he finishes his awesome work, till then, either use A or B to resolve the issue if it exists for you

maltje 30-11-10 12:32

Die gasten denken echt aan alles.
3 werf hoera voor het dev team.

BTW.NA update 4.2 lijkt het hier best mee te allen met de batterij.

ShortyEx 30-11-10 12:35

Ik heb hier 4.1 en het lijkt ook mee te vallen, ik zet wel zoizo Wi-Fi en 3G uit als ik het niet nodig heb.. Ik heb er allesinds nog eens een apart topic van gemaakt want hier gaat mijn post toch verloren gaan ^^

Edit: Ik heb gisterenavond die unlock gedaan rond 20u en heb nu nog 68%. Dat valt best wel mee of niet? Heb wel al 23min gebeld en al wat met Wi-Fi gesurft (3G en Wi-Fi staan uit als ik het niet nodig heb.)

Famous4 30-11-10 12:36

Dit probleem had ik al met de 3GS op FW 4.1(behoud van baseband) via redsn0w en activatie omzeilt.
Volledig opgeladen en na 2 telefoontjes van 5 min was de batterij ong. 10min later leeg en extreem warm.
Opnieuw gejailbreakt en geunlockt maar de activatie eerst met officiele sim gedaan, geen probleem daarna.

pandas 30-11-10 12:45

PROBLEEM : Unlock iPhone 3GS via baseband 6.15
 
Heeft iemand een oplossing voor volgend probleem:
Heb men oude 3GS die op iOS 3.1.2 geupdate en unlocked via redsnow, deze heeft men baseband geupload naar 6.15 helaas was men netwerk stuk en is hij in recovery mode gegaan. Waardoor ik dus het alom bekende connect to iTunes logo kreeg. Helaas kan ik er nu verder niets meedoen: in iTunes zegt hij Error 1015 (een te hoge baseband voor de software die je erop wil zette)
en als ik terug via redsnow probeer blijft hij hangen bij : Activation of bundles en dan gaat hij terug over naar connect to iTunes logo...
En hem uit recovery kicken via Tiny lukt ook niet

Iemand een idee/oplossing of ben ik gewoon F***ED

SjaakieR 30-11-10 12:45

toch maar weer eens voor hulp vragen

hmm eindelijk is ie er en dan werkt ie niet bij mij.
- eerst geupdate via itunes naar 4.2
- redsnow draaien en ipdap baseband aangevinkt
- loopt alle stappen door maar hangt dan op
pls wait while your device is being processed
waiting for reboot ( nu blijft hij maar hangen en als ik los koppel komt de iphone naar door op de power and home te drukken weer tot leven)
zal wel iets fout doen denk ik ?
Geloof ik alles al geprobeert volgeens instructie maar blijft hangen andere PC met xp, ook geen verschil. Zal toch niet zo zijn dat ik mijn 4.1 jailbreak heb overuled met de upgrd. via itunes naar 4.2.1 dit nu problemen geeft ?

weet niet een van mijn files corrupt is:
ik heb vanuit redsnow nu 2 files ipsw die ik eerder heb gedownload. de 4.2 van 639k als ik deze opstart krijg ik de baseband update optie niet. Heb zo well Cydia geinstaleerd en dit werkte. Als ik de andere file browse 330k (gerenamed van zip naar ipsw) krijg ik de baseband optie wel maar blijft hij hangen zoals hierbove. Nog wat hints

maltje 30-11-10 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pandas (Bericht 608291)
Heeft iemand een oplossing voor volgend probleem:
Heb men oude 3GS die op iOS 3.1.2 geupdate en unlocked via redsnow, deze heeft men baseband geupload naar 6.15 helaas was men netwerk stuk en is hij in recovery mode gegaan. Waardoor ik dus het alom bekende connect to iTunes logo kreeg. Helaas kan ik er nu verder niets meedoen: in iTunes zegt hij Error 1015 (een te hoge baseband voor de software die je erop wil zette)
en als ik terug via redsnow probeer blijft hij hangen bij : Activation of bundles en dan gaat hij terug over naar connect to iTunes logo...
En hem uit recovery kicken via Tiny lukt ook niet

Iemand een idee/oplossing of ben ik gewoon F***ED

HEb je al eens geprobeerd om computer terug op te zetten.
Probeer ook eens op voorhand de iphone in DFU mode te zetten alvorens redsn0w te gebruiken.
suc6

maltje 30-11-10 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SjaakieR (Bericht 608292)
toch maar weer eens voor hulp vragen

hmm eindelijk is ie er en dan werkt ie niet bij mij.
- eerst geupdate via itunes naar 4.2
- redsnow draaien en ipdap baseband aangevinkt
- loopt alle stappen door maar hangt dan op
pls wait while your device is being processed
waiting for reboot ( nu blijft hij maar hangen en als ik los koppel komt de iphone naar door op de power and home te drukken weer tot leven)
zal wel iets fout doen denk ik ?
Geloof ik alles al geprobeert volgeens instructie maar blijft hangen andere PC met xp, ook geen verschil. Zal toch niet zo zijn dat ik mijn 4.1 jailbreak heb overuled met de upgrd. via itunes naar 4.2.1 dit nu problemen geeft ?

weet niet een van mijn files corrupt is:
ik heb vanuit redsnow nu 2 files ipsw die ik eerder heb gedownload. de 4.2 van 639k als ik deze opstart krijg ik de baseband update optie niet. Heb zo well Cydia geinstaleerd en dit werkte. Als ik de andere file browse 330k (gerenamed van zip naar ipsw) krijg ik de baseband optie wel maar blijft hij hangen zoals hierbove. Nog wat hints

639K????
ik heb in redsn0w de ipsw file gebruikt maar die is wel 420MB!!!

jozoef 30-11-10 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thepablo (Bericht 608240)
Dat zit ik dus mooi met een gelockte AT&T Iphone 3GS.
Als er geen betere unlock uitkomt is het dan de moeite waard om het op deze manier te doen of is het heel erg af te raden ?

Ik heb het ook gedaan werkt prima geen spijt.

paultjebolks 30-11-10 13:00

Ik heb er niet heel erg veel verstand van....maar dat je hem via Itunes hebt ge-uptdated naar 4.2 is volgens mij nie heel verstandig geweest! Nu moet je namelijk eerst weer wachten tot 4.3 uitkomt...waarna ze je 4.2 pas weer kunnen unlocken!

Ik heb hier gister mijn 3GS met 05.14.02 die al draaide op 4.1 werkende gekregen! :D Baseband ge-update naar die Ipad bb...ultrasnow downloaden et voila! :)

Batterij gaat wel echt loeihard....begreep er niks van dat ik vanmorgen niet wakker was geworden door de wekker, maar bleek dat de batterij er na een avondje en nachtje alweer klaar mee was! haha

fxdwg123 30-11-10 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paultjebolks (Bericht 608306)
Ik heb er niet heel erg veel verstand van....maar dat je hem via Itunes hebt ge-uptdated naar 4.2 is volgens mij nie heel verstandig geweest! Nu moet je namelijk eerst weer wachten tot 4.3 uitkomt...waarna ze je 4.2 pas weer kunnen unlocken!

Ik heb hier gister mijn 3GS met 05.14.02 die al draaide op 4.1 werkende gekregen! :D Baseband ge-update naar die Ipad bb...ultrasnow downloaden et voila! :)

Batterij gaat wel echt loeihard....begreep er niks van dat ik vanmorgen niet wakker was geworden door de wekker, maar bleek dat de batterij er na een avondje en nachtje alweer klaar mee was! haha

Sorry, klopt niet. Na een upgrade naar 4.2.1 kan je prima jailbreaken en unlocken (met baseband van iPad), niks dat je moet wachten op 4.3.

SjaakieR 30-11-10 13:14

dacht ik ook. Iemad de link naar de juiste ipsw voor iphone4 .2.1. Als ik de mijne browse met redsn0w komt de update base band optie niet als optie

floa1512 30-11-10 13:18

fxdwg123 ,
Begrijp ik het nou goed dat als ik mijn iPhone 3G update naar iOS 4.2.1 en unlock , dat ik na ieder restart of evt crash ik hem weer aan de computer moet hangen ?
Ik heb nu een reserve iPhone 3G 4.1 04.15.02
en wi hem graag unlocken.
Vast bedankt.

maltje 30-11-10 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SjaakieR (Bericht 608314)
dacht ik ook. Iemad de link naar de juiste ipsw voor iphone4 .2.1. Als ik de mijne browse met redsn0w komt de update base band optie niet als optie

iPod, iPhone and iPad Firmware Download

fxdwg123 30-11-10 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floa1512 (Bericht 608317)
fxdwg123 ,
Begrijp ik het nou goed dat als ik mijn iPhone 3G update naar iOS 4.2.1 en unlock , dat ik na ieder restart of evt crash ik hem weer aan de computer moet hangen ?
Ik heb nu een reserve iPhone 3G 4.1 04.15.02
en wi hem graag unlocken.
Vast bedankt.

Nee, is niet het probleem met de 3G en niet met de 3GS met oude bootrom. Die blijven unlocked. Probleem is er wel met de 3GS met nieuwe bootrom.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:22.