iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15 - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/78736-unlock-baseband-05-14-02-05-15-04-fw-4-1-t-m-4-2-1-via-06-15-verzameltopic.html)

Elize 02-12-10 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haan101 (Bericht 609609)
Mijn advies tegen leken:
Laat een ander met kennis dit doen !!!!!!

Kan ook. Maar niet iedereen zal iemand kennen met verstand van dit soort dingen. Dan ben je of geld kwijt voor het unlocken of je breidt je kennis uit door het zelf te doen.

miicker 02-12-10 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bossnigger (Bericht 609607)
Na 5x opnieuw met redsnow 't hele verhaal opnieuw te hebben is 't uiteindelijk toch gelukt :-)

Probeer deze tutorial:

http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...tml#post608494

rachel0311 02-12-10 13:53

Oh nee! Ik heb hem net geupdate naar 4.2.1. Alleen hij geeft een onbekende fout aan (1015) .... nu zie ik weer dat itunesteken met het stekkertje eronder.... Wat moet ik nu doen??? Ik had hem op 4.1 geupdate en geunlocked.... Help...

jeffdbr 02-12-10 14:00

Geen datanetwerk
 
Hoi, dit probleem is opgelosd. Zal je altijd zien tijdens unlocken KPN Storing en is via de provider van mijn werk de datalimiet van 500MB naar 1GB verhoogt, toen kwam echter de KPN storing is mijn sim geblokkeerd voor dataverkeer.
Nu alles inorde. Wat mij wel opvalt is dat ondanks ik geen pusch berichten ontvang mijn dataverbruik snel oploopt. in 10min tijd zo'n 4MB ontvangen en 2MB verzonden. Heeft dit te maken met het probleem van de batterij dat de telefoon blijft trachten te activeren?

Als dit zo doorgaat redt ik het met 1GB per maand niet............

Tweede probleem wat ik nu nog heb is dat ik geen GPS verbinding heb (TomTom en Navignon krijgen geen fix) af en toe zie ik een fix maar na 1 seconden is deze weer weg. Heeft iemand een idee of dit aan de upgrade te wijten is?

Ik heb versie 4.1 draaien.

Is het mogelijk om nu via Itunes naar versie 4.2 te gaan? Ik heb de ipad beseband.

vy_k 02-12-10 15:01

HELPPP ik heb de unlock gedaan voor mijn iphone 3g dat was succesvol gelukt maar ik kon mijn achtergrond niet veranderen dus dacht ik doe het opnieuw...nu heb ik me iphone laten herstellen in intunes maar nu krijg ik steeds de foutcude 1015 dat hij niet hersteld kan worden....nu blijft hij in herstelmodus en ik kan hem niet meer herstellen wat moet ik doen!!?? ik snap dat je na die unlcok met baseband van ipad niet meer kon downgrade maar zelfs met de nieuwste firmware herstellen doet ie niet meer....kan ik me ihone nu weggooien??
AUB HELPP zijn er geen opties meer vooor mij??

agmi 02-12-10 15:21

In response to XIIIs article: Unlock Baseband 05.14.02-05.15.04 (FW 4.1 t/m 4.2.1) via 06.15, under 'Nadelen van beide unlockmethodeS'
U better tell'm the following, the 06.15 update has a glitch and removes or damages the 3GSes GPS capability as per: Warning: ultrasn0w May Break GPS on Baseband 6.15.00 writen by P.D. Ash.
Hope the dev team will find another way than the above mentioned with 'ultrasn0w'!

pandas 02-12-10 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vy_k (Bericht 609696)
HELPPP ik heb de unlock gedaan voor mijn iphone 3g dat was succesvol gelukt maar ik kon mijn achtergrond niet veranderen dus dacht ik doe het opnieuw...nu heb ik me iphone laten herstellen in intunes maar nu krijg ik steeds de foutcude 1015 dat hij niet hersteld kan worden....nu blijft hij in herstelmodus en ik kan hem niet meer herstellen wat moet ik doen!!?? ik snap dat je na die unlcok met baseband van ipad niet meer kon downgrade maar zelfs met de nieuwste firmware herstellen doet ie niet meer....kan ik me ihone nu weggooien??
AUB HELPP zijn er geen opties meer vooor mij??


Er is een oplossing: iReb van iH8snow als je de 1015 fout krijgt gewoon eruit "kicken" en dan zal hij werken of

kan hij nog op het enkel noodnummers scherm springen: dan gewoon terug redsnow uitvoeren maar enkel de ipsw installeren niet meer de baseband( staat er nog steeds op) en ofwel gaat hij dan terug in orde zijn of blijft hij hangen tijdens het redsnow proces op je iphone(dus met de ananas) duurt het te lang denk je dan gewoon terug iReb en dan moet hij normaal terug werken zo heb ik het opgelost

Good luck

agmi 02-12-10 15:25

U can NOT DOWNGRADE the bb, anymore! GPS is probably broken that's the reson Tom Tom & Navigon don't work. 6.15 in combination w/'ultrasn0w', 'possibly' damages the GPS capability! Get the URL from my post above.

rachel0311 02-12-10 16:44

met iReb lukt het nog niet. Volgens mij is er geen mogelijk voor mij om hem te updaten naar 4.2.1. Heb nu echt alles geprobeerd en hij geeft de gekste foutmeldingen aan.

pandas 02-12-10 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vy_k (Bericht 609696)
HELPPP ik heb de unlock gedaan voor mijn iphone 3g dat was succesvol gelukt maar ik kon mijn achtergrond niet veranderen dus dacht ik doe het opnieuw...nu heb ik me iphone laten herstellen in intunes maar nu krijg ik steeds de foutcude 1015 dat hij niet hersteld kan worden....nu blijft hij in herstelmodus en ik kan hem niet meer herstellen wat moet ik doen!!?? ik snap dat je na die unlcok met baseband van ipad niet meer kon downgrade maar zelfs met de nieuwste firmware herstellen doet ie niet meer....kan ik me ihone nu weggooien??
AUB HELPP zijn er geen opties meer vooor mij??

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rachel0311 (Bericht 609726)
met iReb lukt het nog niet. Volgens mij is er geen mogelijk voor mij om hem te updaten naar 4.2.1. Heb nu echt alles geprobeerd en hij geeft de gekste foutmeldingen aan.

Probeer eens de 4.1ipsw (vind je op redmondpie.com ergens)
Voor je je iphone connect met pc : eerst pc opnieuw opstarten, andere usb poort gebruiken en iphone al in DFU mode hebben staan

iPhone aansluiten en via iTunes herstellen via shift toets
Als je itunes terug de 1015 fout geeft gewoon iReb
Werkt niet = terug met redsnow de 4.1 ipsw installeren (niet de baseband en ook niet cydia enkel de 4.1, dus niets aanvinken)
blijft hij hangen op je iphone de redsnow(dus tijdens ananas)gewoon iReb terwijl redsnow nog bezig is dan boot hij normaal terug goed op

jeffdbr 02-12-10 20:06

Okay ik heb een vraag,
Momenteel baseband 6.15 met Os 4.1 jaikbroken en unlocked.
Toch heb ik een aantal problemen waardoor ik mijn iphone wil wissen (alles verwijderen instellingen en data).

Kan ik via Itunes mijn iphone herstellen en vervolgens jailbreaken en unlocken.
Of kan dit alleen via een andere manier.

pandas 02-12-10 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeffdbr (Bericht 609796)
Okay ik heb een vraag,
Momenteel baseband 6.15 met Os 4.1 jaikbroken en unlocked.
Toch heb ik een aantal problemen waardoor ik mijn iphone wil wissen (alles verwijderen instellingen en data).

Kan ik via Itunes mijn iphone herstellen en vervolgens jailbreaken en unlocken.
Of kan dit alleen via een andere manier.

Met iTunes zal het niet lukken en met redsnow wsl wel maar kan ook voor evenveel proberen zorgen.

Keuze is aan jou of het echt nodig is of niet...

Zo ja: download iReb en Redsnow en volg mijn vorige commentaren op deze pagina

hellboysz 02-12-10 20:38

Batterij verlies 3G (oplossing?) +/- 3% per uur in standby

Beste mensen,

ik heb een 3g en had last van de jailbreak/unlock batterij verlies. Ik heb dit tot nu toe verholpen 2a3% per uur tot nu toe zonder de iphone te gebruiken. Met push en 3g aan. Wel had ik de Wi-Fi uitstaan. Ik ben een beetje gaan ***** en kwam tot nu toe met een oplossing.

1. Eerst Restored naar 4.2.1 gejailbreaked en ipad baseband upgrade met redsn0w. Geunlocked met Ultrasn0w en (batterij verlies en signaal verlies)
2. ge downgrade naar 4.1 error 1015. met Ireb opgelost. gejailbreaked met redsn0w. Alles geïnstalleerd dit was geen suc6 nog steeds
batterij verlies. (het signaal was beter)
3. inplaatst van de restore heb ik hem geupdate. Weer error 1015. Dit weer opgelost met Ireb. gejailbreaked met redsn0w zonder baseband upgrade. Weer alles geïnstalleerd met Cydia, ultasn0w,pushfix, etc geïnstalleerd. Alles werkt gewoon! :)
4. Hij werkt nu 9 uur lang met 3g en push aan.

Hopelijk werkt dit voor jullie ook.
Als mijn batterij weer gek gaat doen zal ik het meteen laten weten.

Greets

vy_k 02-12-10 20:41

PANDAS JE BENT EEN HELD!!!
Ik weet echt niet precies wat ik heb gedaan maar het is me gelukt man!!!
Ik heb nu 4.1 jailbroken en unlocked echt super man ik hou hem maar ff zo BEDANKT MAN!!

Datamonster 02-12-10 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeffdbr (Bericht 609665)
Hoi, dit probleem is opgelosd. Zal je altijd zien tijdens unlocken KPN Storing en is via de provider van mijn werk de datalimiet van 500MB naar 1GB verhoogt, toen kwam echter de KPN storing is mijn sim geblokkeerd voor dataverkeer.
Nu alles inorde. Wat mij wel opvalt is dat ondanks ik geen pusch berichten ontvang mijn dataverbruik snel oploopt. in 10min tijd zo'n 4MB ontvangen en 2MB verzonden. Heeft dit te maken met het probleem van de batterij dat de telefoon blijft trachten te activeren?

Als dit zo doorgaat redt ik het met 1GB per maand niet............

Tweede probleem wat ik nu nog heb is dat ik geen GPS verbinding heb (TomTom en Navignon krijgen geen fix) af en toe zie ik een fix maar na 1 seconden is deze weer weg. Heeft iemand een idee of dit aan de upgrade te wijten is?

Ik heb versie 4.1 draaien.

Is het mogelijk om nu via Itunes naar versie 4.2 te gaan? Ik heb de ipad beseband.

Kijk uit hiermee Dev team geeft aan als je Ultrasnow gebruikt om 4.2 te unlocken je hele GPS fix kan uitvallen en deze ook niet meer terugkomt
is een bekende bug

jeffdbr 02-12-10 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Datamonster (Bericht 609818)
Kijk uit hiermee Dev team geeft aan als je Ultrasnow gebruikt om 4.2 te unlocken je hele GPS fix kan uitvallen en deze ook niet meer terugkomt
is een bekende bug

Hier heb ik al last van. Ook whatsup werkt niet goed. Zolang ik ingelogd blijf staan werkt alles. Als ik uitlog komt er niets binnen.

Dit heb ik bij een vriend van mij ook meegemaakt. Dit is hersteld door de iphone te herstellen. Alleen heb ik die van hem met die van mij verwisseld. Nu werkt die van hem goed en zit ik met de gebakken perenhttp://cdn-forum.i-culture.nl/images/icons/icon10.gif

pandas 02-12-10 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vy_k (Bericht 609816)
PANDAS JE BENT EEN HELD!!!
Ik weet echt niet precies wat ik heb gedaan maar het is me gelukt man!!!
Ik heb nu 4.1 jailbroken en unlocked echt super man ik hou hem maar ff zo BEDANKT MAN!!

geen probleem het zelf ook moeten zoeken..een beetje geluk maar het werkt wel.

XIII 02-12-10 20:57

Het iPhone Dev team meldt in Update #5 inderdaad GPS problemen:

Citaat:

Update #5: Unlockers have been reporting mixed results about GPS functionality at 06.15.00. Until we can track down what differentiates those who retain GPS vs. those who lose it, be conservative and assume you’ll lose GPS at 06.15.00. As we work on finding the cause (and possibly a fix), please report your personal findings in our comments section. (Update: early indications are that while 06.15.00 is capable of GPS, it will require some further hacks. But please still be conservative and assume you will lose GPS at 06.15, in case the hacks don’t work).
Ik voeg dit toe aan de eerste post.

Chrizook 02-12-10 21:05

Hallo een vraagje, ik ben een leek qua iphone maar niet echt blond..
Ik heb een iphone 3gs 16gig, aanbieder IT&T zit nu op software 4.1 en ik heb echt alles doorgelezen over de nieuwe redsnow. Ook binnengehaald en ik weet dat ik dan de ipad software moet kiezen. Dan zit Cydia erop. Mijn vraag, ik kan niet online met mn phone, hoe krijg ik ultrasnow er dan op om mijn phone te unlocken. In de uitleg staat, toets .... .com in maar dan moet ik toch eerst online kunnen komen?

pandas 02-12-10 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrizook (Bericht 609840)
Hallo een vraagje, ik ben een leek qua iphone maar niet echt blond..
Ik heb een iphone 3gs 16gig, aanbieder IT&T zit nu op software 4.1 en ik heb echt alles doorgelezen over de nieuwe redsnow. Ook binnengehaald en ik weet dat ik dan de ipad software moet kiezen. Dan zit Cydia erop. Mijn vraag, ik kan niet online met mn phone, hoe krijg ik ultrasnow er dan op om mijn phone te unlocken. In de uitleg staat, toets .... .com in maar dan moet ik toch eerst online kunnen komen?

idd eerst moet je online zien te komen anders gaat het niet lukken (het werkt via cydia die ultrasnow en voor cydia moet je online gaan)
Heb je geen Wi-Fi netwerk ergens in de buurt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.