iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Na unlock iphone 3g sloom (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/78915-na-unlock-iphone-3g-sloom.html)

BulletOfBlaze 30-11-10 16:16

Na unlock iphone 3g sloom
 
Hey,

Ik zal me even voorstellen mijn naam is Fred. Ben 16 jaar en heb een iphone 3g,Ios 4.1 en heb MF 05.14.02 .

Ik had eerder mijn iphone 3g gejailbreaked en unlocked op een andere MF maar had toen geupdate naar een versie die nog niet gejailbreaked/unlocked was. Ik heb laatst mijn telefoon naar 4.1 geupdate en zat te wachten waneer hij unlocked kon worden want ik heb geen abonnement. Dus gister zag ik dat hij unlocked kon worden dus meteen aan de slag gegaan. Eerst gejailbreaked met veel moeite. Ik had downloade IPSW Ios 4.1 maar kreeg steeds een .dmg bestand en later had ik gelezen dat ik dat .rar bestand moest veranderen in IPSW:rolleyes:. Dus eerst gejailbreaked en deed het nog goed. Maar ik heb zojuist met ultrasn0w in cydia mijn telefoon unlocked en nu loopt mijn iphone extreem traag. Ook is hij constant aan het zoeken voor een netwerk.

Kan iemand mij vertellen naar een oplossing want ik wordt er helemaal gek van en wil gewoon bellen.

Thanx alvast

Famous4 30-11-10 16:42

Fred, welkom op het forum.

Heb je de stappen gevolgd om de 05.14.02 te updaten naar de ipad baseband.
Vreemd dat je een dmg kreeg want dat is een image voor apple(mac), meestal is het een .zip
Hoe dan ook moet je de extentie, .zip, dmg, of rar afhaneklijk hoe het bestand is gedownload veranderen in ipsw zoals je hebt gedaan.

Het lijkt erop dat de baseband niet is geupdate/geunlockt omdat ie blijft zoeken, controleer dit bij de instellingen.
Als dit het geval is, dan klopt het en is je iPhone niet geunlockt, volg de stappen opnieuw die op het forum op verschillende plaatsen beschreven worden en zorg ervoor dat je de nieuwe versie redsn0w gebruikt met de ipad baseband.

Succes!

ps. heb je gecheckt of je iphone bootloader 5.08 heeft, misschien kan je hem downgraden met fuzzyband naar een oudere baseband. Indien dat kan, zou ik daar voor kiezen want dan hoef je niet naar 6.15 van de ipad wat diverse nadelen ook weer heeft.

BulletOfBlaze 30-11-10 16:47

Ipad baseband:P? Dat heb ik nergens gelezen/gezien. Enige uitleg? Ik weet het een of ander van de iphone/ipod. Ik heb zelf eerst gejailbreaked/unlocked en dat was echt 10 minuten werk. Nu is het echt heel ingewikkeld. En ik moet er wel bij zeggen dat als ik mijn sim eruit haal en niet ontgrendel dus mijn iphone wel op een goede snelheid loopt.

Famous4 30-11-10 17:01

Als je de unlock stappen hebt gevolgd voor baseband 05.14.02 (die niet te unlocken is met ultrasn0w) dan kan je hem alleen unlocken nadat ie is geupdate naar 6.15 (deze is van de ipad maar compatible met de iPhone)

Als je niks over dit hebt gelezen zal je de stappen van de redsn0w unlock toch even opnieuw moeten doornemen;)

Dat je iPhone sloom is kan zijn omdat hij blijft zoeken naar netwerk en mogelijk de push certificaten probeert te vinden, dit is een nieuwe update van shafim over een snelle batterij drain en/of heet worden van iPhone.

BulletOfBlaze 30-11-10 17:06

Ik heb helemaal geen stappen gevolgd om naar 05.14.02 te komen. Gewoon naar Ios 4.1 geupdate. Dus je stelt voor om opnieuw te jailbreaken en unlocken?.

Famous4 30-11-10 18:11

Dat begrijp ik, want je hoeft geen stappen te volgen om naar 05.14.02 te komen, deze komt er automatisch op als je hem restored met de officiele FW in iTunes.
Waarom heb hem niet geupdate met de custom FW 4.1, dan had je je baseband bewaard op 05.13 en deze is te unlocken met ultrasn0w zonder de nadelen die je nu hebt zodra je naar 6.15 moet.

Anyway, makkelijk achteraf, je zal hem idd opnieuw moeten doen maar checkt eerst of je de 6.15 er zit.
Zo niet, check in cydia of je fuzzyband kan gebruiken om de baseband te downgraden naar 05.13, dit kan alleen als je de bootloader 5.08 hebt.
Als je bootloader niet supported is in fuzzyband zal je met de nieuwe versie redsn0w en ultrasn0w 1.2 moeten jailbreaken/unlocken nadat je de baseband hebt upgedate naar 6.15

XIII 30-11-10 18:15

Je kunt nu alleen nog de iPad truc gebruiken...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:35.