iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: gelockte iPhone gekocht (tweedede hands) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/79048-gelockte-iphone-gekocht-tweedede-hands.html)

BPPPG 01-12-10 20:16

gelockte iPhone gekocht (tweedede hands)
 
Beste,

Ik heb een (Nederlandse) iPhone 3G gekocht maar deze kan ik echter niet gebruiken...

Ik heb hem hersteld en geupdate via iTunes maar sindsdien is hij gelocked.. Ik heb al enorm veel opzoekwerk verricht maar zonder enig resultaat. Vandaar dat ik eindelijk de stap heb genomen om hier hulp te vragen.

Ik heb hem gejailbreaked, om hem zo te proberen unlocken maar ik krijg steeds een scherm met daarop het iTunes logo en een kabel. Op iTunes zelf krijg ik de melding dat mijn SIM-kaart niet compatibel ofzo is. Dit komt waarschijnlijk doordat ik Belgisch ben en de iPhone van Nederland afkomstig is

Kan iemand me aub helpen?

Vriendelijke groet

bbouwhuis 01-12-10 21:38

je moet een jailbreak met unlock uitvoeren.
zie link voor handleiding voor je 3g er vanuitgaande dat ie hem eerst update naar 4.2.1 : Jailbreak & Unlock iPhone 3G & iPhone 3GS iOS 4.2.1 using RedSnow & Ultrasn0w [Windows] | MacHackPC

Leippie 01-12-10 21:45

Om de beste jailbreak & unlock uit te voeren kun je het best gebruik maken van de simkaart van de orginele provider te gebruiken...

Famous4 01-12-10 22:52

Is het een Tmobile iphone?
Als je nog het nummer hebt van de persoon, hem/haar kan bereiken, dan kan die de iPhone kostenloos/legaal laten unlocken gezien de 3G lijkt mij al een min 1 jaar oud moet zijn.

BPPPG 01-12-10 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbouwhuis (Bericht 609376)
je moet een jailbreak met unlock uitvoeren.
zie link voor handleiding voor je 3g er vanuitgaande dat ie hem eerst update naar 4.2.1 : Jailbreak & Unlock iPhone 3G & iPhone 3GS iOS 4.2.1 using RedSnow & Ultrasn0w [Windows] | MacHackPC

Hartelijk dank voor de link, ziet er heel goed uit maar ik heb wel een klein probleempje..

Eenmaal ik aan stap 8 zit begint hij zichzelf te jailbreaken, maar krijg ik een error van windows dat redsnow niet meer werkt en afgesloten moet worden..

"Step 8: You will notice that your device will flash [you will see a bright white screen]. That mean, the actual Jailbreak process has began andin few minutes you should have a Jailbroken iDevice"

Leippie 01-12-10 23:54

Als xp uitgevoerd? & als administrator?

BPPPG 01-12-10 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leippie (Bericht 609490)
Als xp uitgevoerd? & als administrator?

Gewoon gedowload, geunzipped en dubbelgeklikt. Ik zal een keertje uitvoeren als administrator proberen

Uitgevoerd als administrator maar nog steeds hetzelfde effect..

bbouwhuis 02-12-10 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BPPPG (Bericht 609501)
Uitgevoerd als administrator maar nog steeds hetzelfde effect..

onder windows 7 en vista moetje het in compatibiliteis modus xp sp3 draaien en als administrator.

dan gaat het goed.

BPPPG 02-12-10 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbouwhuis (Bericht 609584)
onder windows 7 en vista moetje het in compatibiliteis modus xp sp3 draaien en als administrator.

dan gaat het goed.

Er staat enkel

windows 95
windows 98
windows NT 4.0 (service pack 5)
windows 2000
windows XP (service pack 2) - Heb ik gebruikt
windows server 2003 (service pack 1)

bbouwhuis 02-12-10 19:57

mm dan moet ik zeggen dat ik ook met me bek voltanden sta als je deze opties tegelijk heb genomen.

satwolf 02-12-10 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbouwhuis (Bericht 609790)
mm dan moet ik zeggen dat ik ook met me bek voltanden sta als je deze opties tegelijk heb genomen.

windows XP (service pack 2) - Heb ik gebruikt

BPPPG 03-12-10 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbouwhuis (Bericht 609790)
mm dan moet ik zeggen dat ik ook met me bek voltanden sta als je deze opties tegelijk heb genomen.

Ik zou het zelf ook niet weten..

Ik heb een week geleden wel een poging genomen om hem te jailbreaken via Snowbreeeze, maar deze heb ik ongedaan gemaakt door een herstel etc

BPPPG 05-12-10 20:23

Heb nogmaals geprobeert maar het werkt nog steeds niet

tille 07-12-10 02:31

hallo mijn iphone is geblokeerd na dat ik hem kocht en gebruikte en bleek dat hij gestolen was en mobistar blokeerde hem hoe krijg ik hem gedeblokeerd

Onyx 07-12-10 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tille (Bericht 611561)
hallo mijn iphone is geblokeerd na dat ik hem kocht en gebruikte en bleek dat hij gestolen was en mobistar blokeerde hem hoe krijg ik hem gedeblokeerd

Gestolen...
En er is geen originele eigenaar die 'm terug zou willen/moeten hebben :confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.