iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: ongeldige sim na update I-tunes firmware (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/80604-ongeldige-sim-na-update-i-tunes-firmware.html)

jasperkarin 21-12-10 22:39

ongeldige sim na update I-tunes firmware
 
Hoi,

Ik heb een tijd geleden via via een Iphone 2G gekocht. Het toestel komt uit USA. Het toestel werkte uitstekend met mijn nederlandse T-mobile simkaart.
Nu ben ik zo stom geweest (bedenk ik me helaas achteraf ) om via I-tunes de bestaande firmware te updaten naar 3.1.3.
Resultaat; kan het toestel niet meer aanzetten, want het geeft de melding dat er een ongeldige simkaart is geplaatst.
Bij het opstarten van Itunes volgt ook de melding dat de simkaart niet geldig is. Ik kan het toestel via Itunes dus ook niet meer benaderen. Het is in de linkerbalk nog wel te zien, (alleen de naam) maar op het hoofdscherm staat alleen nog maar de tekst dat een ongeldige simkaart is geplaatst (of zo iets).

Is er een oplossing om dit alsnog op te lossen? Herstellen gaat niet omdat ik niet via Itunes bij herstellen kan komen en ook de overige oplossingen die ik hier lees vereisen een benadering via Itunes.

Ondanks dat ik er niet veel voor betaald heb vind ik het wel zonde als het toestel nu niet meer te gebruiken is. (De originele simkaart die ooit bij het toestel geweest is in USA heb ik natuurlijk niet, ook weet ik niet wat de originele provider was).

Hopelijk heeft iemand toch een oplossing want ondanks dat ik het toestel slechts een korte periode gebruikt heb bevalt het veel beter als mijn huidige Nokia.

Alle advies in deze is welkom.
Oja, ik heb niet veel verstand van updaten, unlocken en al dat soort zaken. Dus als iemand het in "jip en janneke taal" kan uitleggen zou dat erg fijn zijn! ;) :O

gr. karin

nickholtus 21-12-10 23:08

http://www.ifoneguide.nl/1499/iphone...s-handleiding/

probeer dat eens
dan unlock je meteen en is alles klaar

jasperkarin 22-12-10 23:20

Dank je wel voor de tip.
Maar deze site had ik ook al gevonden.
En ik struikel al bij punt 4, omdat ik dat aangegeven venstertje niet krijg?!

ammie12 28-12-10 03:49

Jasperkarin: heb je het al gevonden? Wij hebben dus exact hetzelfde aan de hand. Ook ik ben zo (niet) slim geweest om nieuwe versie op de IPhone te zetten via ITunes. Nu ziet hij mijn simkaart van t-mobile niet meer.
We hebben alles al geprobeerd met handleidingen om het te herstellen, maar we stuiten steeds op het probleem, dat bij de installatie van ipsw er een probleem is: invalid hash. We hebben ook al andere firmware geprobeerd, maar het lukt allemaal niet. Wie kan ons helpen??

lbroek1 28-12-10 08:35

@ jasperkarin,

Heb je nog een doos van de Iphone tot je beschikking? Staat namelijk vaak wel op welke provider er gebruikt zou moeten worden.
Dan zou je via Ebay of iets dergelijks een sim-kaartje kunnen bestellen.

@ ammie12

Beschadiging in het bestand misschien? Opnieuw de ipsw downloaden>comp herstarten> en nog is proberen.

ballegooier 28-12-10 09:27

AT&T bracht de iPhone 2G uit. Dat is de provider.

ammie12 28-12-10 23:10

opnieuw jailbreaken en unlocken IPhone 3
 
Hallo allemaal, na ongeveer 6 uur medderen, is het gelukt met "blackrain". Dat AT&T de provider was, wist ik, en de doos heb ik ook nog met het originele simkaartje er nog in. Alles staat er gelukkig nu weer op en mn TMobile sim doet het ook weer. Ik had gelukkig wel een kopie gemaakt op iTunes (1e keer dat ik iets probeerde met iTunes ging dus al mis :eek:). Alleen mn "notities" zijn kwijt. Ook mn Weather pro wil niet meer op mn iPhone, want nu heb ik een hogere versie firmware, maar nog niet de hogere die vereist is voor die app. Ik had dus nog een oudere versie Weather pro, die het toen wel deed. Helaas, ik keek er zeer vaak op.

Bij het restoren van de firmware (zip > ipsw) met WinPwn 2.5 kwam er steeds een melding: invalid hash. Wat betekent dat nu precies?? We werden er gek van, je zou bijna aan de hash gaan...

Bedankt allemaal voor het meedenken.:cool:

uoliske 28-12-10 23:28

Dag allemaal,

ik zit met een gelijkaardig probleem en ik word er zot van. Ik heb namelijk mijn iPhone 3G met 3.1.3 proberen te unlocken. Ik ben zover gekomen dat ik hem ge-jailbraked heb. Ik dacht dat ik goed bezig was om hem te unlocken, maar blijkbaar was dit niet het geval. Nadat ik hem hem ge-jailbraked had, heb ik hem per ongeluk in Itunes ge-restored met als gevolg dat ik hem nu niet meer aankrijg, er enkel de boodschap 'No SIM card installed, Insert valid SIM with no PIN lock to activate iPhone' op verschijnt met het itunes teken en een usb teken. Ik heb de iPhone van een Amerikaanse vriend gekregen, de oorspronkelijke SIM-kaart heb ik niet meer en met mijn mobistar kaart werkt hij dus niet meer.

Kan iemand mij a.u.b. helpen met dit probleem op te lossen.
Voor mij is het al genoeg wanneer hij gewoon weer werkt, zelf al kan hij niet unlocked worden. Dan kan ik toch nog van de andere opties genieten.

Please help me!

Hartelijk dank!

lbroek1 29-12-10 08:18

zou via ebay een kaartje bestellen.. heb je altijd een backup kaart voor t geval dat er zoiets gebeurd en kun je hem nu dus ook herstellen>jailbreaken>unlocken.

uoliske 29-12-10 12:08

Hartelijk dank Ibroek 1 kan dit met eender welke AT&T-kaart die op e-bay te koop staat of moet ik opletten welk soort ik koop?
Kan dit ook met reeds gebruikte AT&T-kaarten? Want mogelijk heeft een vriend van mij, die lang in US heeft gewoond er wel nog één.

Kan de 3G 3.1.3 vanaf nu wel unlocked worden?

thanx

lbroek1 29-12-10 13:15

@ uoliske, ik zou het eerst met een kaartje van die vriend proberen.
Dat zou als het goed is moeten kunnen.
Daarna kun je via Jailbreakme.com jailbreaken en unlocken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:26.