iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: iPhone 3G unlocked geen Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/81002-iphone-3g-unlocked-geen-wi-fi.html)

communicator 28-12-10 13:10

iPhone 3G unlocked geen Wi-Fi
 
Beste mensen,
ik heb van mijn zoon een iPhone 3G gekregen die al unlocked was zodat ik gewoon mijn eigen simkaart erin kon doen. Er is alleen 1 probleem, mijn Wi-Fi doet het niet en bij mijn abbonement zit geen internet inbegrepen. De Wi-Fi deed het al tijden niet hoorde ik van mijn zoon.
Is er een manier om dit te repareren? Zou het helpen om mijn iPhone software te updaten? (hij draait nu op 3.1.2) Of is die lock dan weer terug?

Alvast bedankt.

jeroen474 06-01-11 11:03

Je kunt natuurlijk proberen om de netwerkinstellingen de herstellen, het kan zijn dat er ergens een foutive instelling staat.

Royofzo 06-01-11 11:47

Ik kan niet echt duidelijk krijgen of je iPhone nu geunlocked is door een Jailbreak, of dat hij geunlocked is dmv een Officiele Unlock.

Ik ga uit van het eerste, dus door een Jailbreak. Als je je software update dan is je unlock er inderdaad weer af, en moet je hem dus opnieuw jailbreaken + unlocken. :)

Dit kan alleen dan niet met je eigen simkaartje omdat die van een andere provider is neem ik aan.

Ik weet niet welke simlock erop zit (T-Mobile?) maar dan moet je de iPhone dus weer jailbreaken en unlocken met een simkaartje welke er wel in kan.

Wel is het slim om eerst even informatie te zoeken of je een iPhone 3G met iOS 4.2.1 al kán jailbreaken + unlocken, dit zou ik zo niet weten. ;)

JornZ 06-01-11 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Royofzo (Bericht 623919)
Ik kan niet echt duidelijk krijgen of je iPhone nu geunlocked is door een Jailbreak, of dat hij geunlocked is dmv een Officiele Unlock.

Ik ga uit van het eerste, dus door een Jailbreak. Als je je software update dan is je unlock er inderdaad weer af, en moet je hem dus opnieuw jailbreaken + unlocken. :)

Dit kan alleen dan niet met je eigen simkaartje omdat die van een andere provider is neem ik aan.

Ik weet niet welke simlock erop zit (T-Mobile?) maar dan moet je de iPhone dus weer jailbreaken en unlocken met een simkaartje welke er wel in kan.

Wel is het slim om eerst even informatie te zoeken of je een iPhone 3G met iOS 4.2.1 al kán jailbreaken + unlocken, dit zou ik zo niet weten. ;)

Ik denk dat het beste is om de iPhone te herstellen door de software opnieuw te installeren, wanneer de optie voor netwerkinstellingen resetten niet werkt.

Mijn commentaar op de bovenstaande quote: De baseband die wordt geïnstalleerd met 4.2.1 is niet te unlocken. Dus je moet sowieso geen firmware direct van Apple installeren!

Je hebt de volgende opties:

Als je zoon de iPhone van T-Mobile had en al langer dan 1 jaar dan zou ik vragen of hij T-Mobile belt om te vragen of ze de simlock willen verwijderen. Na een jaar is dit gratis en T-Mobile is dit wettelijk verplicht. Daarna kan je zonder problemen officiële firmware van Apple installeren en je eigen sim gebruiken, eerder niet!!

Een 3.x versie van iOS kun je zo installeren, zie voor een guide bijvoorbeeld de volgende link: How to Downgrade Your iPhone 3G[S] from iOS 4 to iOS 3.1.3[s]-from-ios-4-to-ios-313 en dan jailbreaken met een van de oudere jailbreak tools (zie de jailbreak hulp op dit forum).

Als je een versie van iOS 4 wilt installeren op je 3G, dan heb je een zogenaamde custom firmware nodig. Dit is omdat je anders de eerder genoemde baseband update naar een niet te unlocken versie. Dit is weer een heel verhaal, als deze stap nodig is laat het dan even weten en dan leg ik het voor je uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.