//

activatie probleem iphone 3g ios 4.2

activatie probleem iphone 3g ios 4.2 discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb een iphone 3g uit US welke gejailbreaked en unlocked was, maar moest hersteld worden waardoor er nu ios 4.2.1 opstaat. Nu blijft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-01-11, 13:33
petradebruyn petradebruyn is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard activatie probleem iphone 3g ios 4.2

Hoi,

Ik heb een iphone 3g uit US welke gejailbreaked en unlocked was, maar moest hersteld worden waardoor er nu ios 4.2.1 opstaat. Nu blijft de iphone hangen in het emergency scherm en geeft itunes aan dat er een geldige simkaart geplaatst moet worden. Ik heb al geprobeerd om dit te omzeilen met een phonebook simkaart, maar dit werkt niet meer in ios 4.2.1.

Heeft iemand een idee hoe ik weer in de iphone kom??? kan dit softwarematig of moet ik hier toch echt een AT&T simkaart voor gaan aanschaffen??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-01-11, 13:37
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Hoi Petra. Doordat je hersteld hebt is de iPhone nu weer gelocked. Je moet deze opnieuw jailbreaken en unlocken. Daarvoor zijn er uitgebreide handleidingen op dit forum aanwezig, even zoeken welke methode voor jouw iPhone is. Vervolgens je backup terugzetten vanuit iTunes. Veel succes!

Edit 1: kan volgens mij gewoon met je eigen simcard, vergeet niet je simcode er eerst af te halen mbv ander toestel, anders loopt het mis.

Edit 2: Heb je trouwens hersteld met firmware 4.0?

Laatst gewijzigd door pclahsen; 11-01-11 om 13:39.
  #3  
Oud 11-01-11, 14:18
petradebruyn petradebruyn is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard

he bedankt!

Ondertussen ben ik weer wat verder gekomen (of juist terug bij af haha), heb herstelt in itunes (shift + herstel), maar omdat deze firmware 4.0 niet wou pakken heb ik een oudere firmware 3.0 welke ik ooit heb opgeslagen genomen. Nu geeft itunes aan onbekende error 1015. Heb hier eerder al over gelezen dat dit vaker voorkomt, maar kan niet meer terug vinden wat nu te doen. Heb ook al Ireb gedownload, maar denk omdat ik een oude firmware heb gebruikt dat deze niet werkt..... nog suggesties??
  #4  
Oud 11-01-11, 22:25
Coentje44 Coentje44 is offline
• iOS 7.0 beta
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Ergens
Berichten: 46
Standaard

Als je iOS 4.2.1 op je iPhone zet en hem jailbreakt, word je iPhone als het goed is gehacktivate dit betekent dat je geen originele sim-kaart nodig hebt en je iPhone gewoon geactiveerd kan worden.
Hier is een soort gids: Jailbreak iPhone 3G 4.2.1 iOS
  #5  
Oud 11-01-11, 22:29
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Ok ik ben onder de indruk, je bent al redelijk een eind gekomen

Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

Hier vind je alle firmwares. Ik zou 4.1 voor je 3G downloaden en hiermee proberen te herstellen

Als je dit doet krijg je wsch weer de error 1015. Deze error ontstaat vaak omdat jij je zgn baseband naar de meest recente versie hebt gezet en nu je firmware ahw downgrade.

Als je deze error krijgt volg dan eens deze tutorial:

How to fix iTunes error 1015 on your iPhone using iReb [VIDEO GUIDE] | iPhone World

Als dit allemaal lukt start je iPhone op in de zgn emergency screen, dit is de fabrieksmodus, gelocked. Vanuit deze situatie moet je jailbreaken en unlocken met 1 van de tutorials op dit forum.

Veel succes maar weer!
  #6  
Oud 12-01-11, 12:29
petradebruyn petradebruyn is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard

Hij werkt weer!!!

Super, bedankt voor al je hulp!!
  #7  
Oud 12-01-11, 18:24
petradebruyn petradebruyn is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard

Enne hij werkt niet..............

Na een werkende simkaart gevonden te hebben deze erin gestopt, ontgrendelt, ff wachten, nog ff wachten..... En daarna helemaal geen bereik!

Heel vreemd heb ios 4.1 op de 3g staan met baseband 06.15.00 unlock via ultrasnow uitgevoerd, geen foutmeldingen, opnieuw opgestart, maar geeft nog steeds geen service.

Kan iemand me hier misschien nog mee helpen??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met activatie iPhone Developer Program iPhone3G_Olé Ontwikkelen voor iOS 11 16-07-11 21:37
Facetime activatie Probleem Iphone 4 4.2.1 KPN zillionz KPN 3 29-03-11 12:35
Iphone 4 uk activatie probleem! Simlock? Arne.s7 iPhone algemeen 10 09-12-10 11:55
iPhone 4: Activatie na update ios 4.1 ? Rasjkov Unlock 0 20-10-10 14:59
iPhone activatie probleem Peter Unlock [archief] 3 19-11-07 14:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.