iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Unlocken na jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/83191-unlocken-na-jailbreak.html)

goudvis89 24-01-11 16:17

Unlocken na jailbreak
 
Gegroet,

Ik heb al een lange tijd een iphone, maar wilde nooit op het netwerk van T-mobile. Nu is mijn telefoon al die tijd ge-jailbreaked om zo mijn vodafone netwerk kaartje te kunnen gebruiken. In die tussentijd heb ik ook geen update uitgevoerd, heb nog steeds versie 3.0.1 (ja ja, beetje langzaam, ik merk het:P).

Nu mijn vraag, ik las dat het nu mogelijk is om via itunes je telefoon van zijn simlock af te helpen. Ik heb dit goed gelezen, maar blijf met 1 vraag zitten:
Moet ik eerst een update uitvoeren voordat ik hem kan unlocken? En wordt mijn telefoon niet geblokkeerd op het moment dat ik een update uitvoer?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Gegroet,

goudvis89 26-01-11 14:19

Misschien toch iemand wie mij kan helpen?:)

lbroek1 26-01-11 14:31

Unlock vervalt meestal wel ja bij een update.. maar als je Wi-Fi werkt kun je via cydia hem eventueel weer unlocken via Ultrasn0w..

goudvis89 26-01-11 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 (Bericht 633387)
Unlock vervalt meestal wel ja bij een update.. maar als je Wi-Fi werkt kun je via cydia hem eventueel weer unlocken via Ultrasn0w..

Want ik hoorde iemand zeggen (medewerker van t-mobile) dat als ik hem update hij helemaal geblokkeerd wordt... Is dat dan waar?

Dank je trouwens voor je antwoord!

lbroek1 26-01-11 15:07

en wat bedoeld hij/zij dan met helemaal blokkeerd?
lijkt me sterk namelijk is mij nog nooit gebeurd.
Wat geloof ik ook kan is een sim van t-mobile kopen en dan bellen voor de unlock..

paulT 26-01-11 15:11

Je kunt m nu gratis unlocken. Alleen doen zonder jailbrake.
iPhone met T-Mobile-simlock nu gratis simlockvrij te maken (officiële methode) - iPhone - iPhoneclub.nl.

goudvis89 26-01-11 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 (Bericht 633405)
en wat bedoeld hij/zij dan met helemaal blokkeerd?
lijkt me sterk namelijk is mij nog nooit gebeurd.
Wat geloof ik ook kan is een sim van t-mobile kopen en dan bellen voor de unlock..

Dan geloof ik je graag! Was bang dat ik mijn telefoon dan helemaal niet meer zou kunnen gebruiken... Dat is een beetje zonde! Ik ga een simkaartje kopen en dan bellen voor de unlock!

Dank je voor je hulp!

goudvis89 26-01-11 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulT (Bericht 633406)

En een jailbrake maak ik ongedaan door de telefoon via itunes te updaten? toch?:)

paulT 26-01-11 16:59

Of in de recoverymode de fw installeren. Die kun je downloaden.

goudvis89 26-01-11 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulT (Bericht 633458)
Of in de recoverymode de fw installeren. Die kun je downloaden.

ai! Nu wordt het te moeilijk... Wat is een recoverymode? een fw? en waar kan ik die downloaden?

King1987 26-01-11 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goudvis89 (Bericht 633500)
ai! Nu wordt het te moeilijk... Wat is een recoverymode? een fw? en waar kan ik die downloaden?

Kijk eens in de wiki zou ik zeggen :)
Daar worden alle termen uitgelegd :D

goudvis89 26-01-11 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 633502)
Kijk eens in de wiki zou ik zeggen :)
Daar worden alle termen uitgelegd :D

Die heb ik nu gevonden! Dank je!:)

paulT 27-01-11 12:01

Een oude post van me. Eerst de goede firmware dowloaden, en vervolgens via recoverymode laden. Zie citaat hieronder

Ik ben er al achter gekomen.
Als je ALLEEN op herstellen drukt dan krijg je dus de nieuwste software.(Os4) Dus niet doen!

Ik heb het volgende bestand gedownload voor de 3G >>
van deze pagina>> Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G
Deze geselecteerd >> Firmware 3.1.2 iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

Vervolgens Itunes opgestart.
Home en powerknop samen ongeveer 10 sec ingedrukt houden (het appellogo verdwijnt)
Homeknop (onderste) vast blijven houden en aansluiten totdat itunes meld dat hij de iphone gevonden heeft.
Vervolgens druk je op .. SHIFT & herstellen (OP BEIDE !!!!!)
Dan opent zich een deelvenster waar je de gedownloade firmware kunt opzoeken.
OK klikken en het kreng herstelt zich.

Let wel op! Alles is er dan weer vanaf.
Vervolgens blackrain downloaden en jailbraiken, en met snow unlocken met deze handleiding >> ndows Mac OS X - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:06.