iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Duitse Vodafone simlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/83480-duitse-vodafone-simlock.html)

thomth 28-01-11 10:50

Duitse Vodafone simlock
 
Ik heb even een vraag over een Duitse iPhone met vodafone simlock. Kan ik deze met mijn Nederlandse simkaart gebruiken. De originele simkaart zit erbij. Of moet ik dan unlocked?

pclahsen 28-01-11 11:40

Als je een Vodafone simcard gebruikt kan je deze iPhone natuurlijk gebruiken. Als je bij een andere provider zit zul je moeten unlocken, tenzij er de nieuwste firmware op staat, dan lukt dat nog niet.

thomth 28-01-11 11:54

Maar er zit een Vodafone Duitsland simlock op, werkt het dan wel met een Nederlandse simkaart?

Datamonster 28-01-11 12:08

Ik denk van niet, de T-Mobile Duitsland werkt ook niet op T-Mobile NL
Zijn meestal per land gelocked:(

thomth 28-01-11 12:20

Oh jammer. Welke baseband en firmware zijn de unlocken?

shiftyfreak 28-01-11 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 634246)
Als je een Vodafone simcard gebruikt kan je deze iPhone natuurlijk gebruiken. Als je bij een andere provider zit zul je moeten unlocken, tenzij er de nieuwste firmware op staat, dan lukt dat nog niet.

Zo tuurlijk is dit helemaal niet. Als je er geen zekerheid van hebt ga het dan niet zeggen want dit is namelijk niet mogelijk. Je kan doormiddel van die duitse simkaart hem activeren maar wanneer jij je NL vodafone simkaart erin zet dan krijg je gewoon No Service. Dus je zal hem gewoon moeten unlocken.

Nu zal het wel zo zijn net als bij mij dat je dan ook nog eens een iPhone hebt met 4.2.1 firmware en 03.10.01 BB waardoor je dus gewoon kan wachten voor een unlock hiervoor.

BlackPhone3G 28-01-11 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Datamonster (Bericht 634260)
Ik denk van niet, de T-Mobile Duitsland werkt ook niet op T-Mobile NL
Zijn meestal per land gelocked:(

wacht tot de windows versie van redsn0w 0.9.7 en dan JB je hem en installeer je ultrans0w via cydia als hij is geupdate.

P.S. (hoe doe je die dingen onde de streep?)

thomth 28-01-11 14:50

Dus een nl simkaart kan niet in een simlock Duitse Vodafone iPhone. Dan is een unlock nodig. Als ik de iPhone nou activeer met de originele simkaart, is die dan te gebruiken zonder simkaart? Ik heb namelijk m'n huidige Nokia nog, en die houd ik toch voor school. En hoe zit het met die winkels die unlocken. Werkt dat in dit geval ook?

thomth 28-01-11 14:58

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Datamonster
Ik denk van niet, de T-Mobile Duitsland werkt ook niet op T-Mobile NL
Zijn meestal per land gelocked
wacht tot de windows versie van redsn0w 0.9.7 en dan JB je hem en installeer je ultrans0w via cydia als hij is geupdate.

P.S. (hoe doe je die dingen onde de streep?)

Is de nieuwste baseband al te unlocken dan?

BlackPhone3G 28-01-11 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 634314)
Dus een nl simkaart kan niet in een simlock Duitse Vodafone iPhone. Dan is een unlock nodig. Als ik de iPhone nou activeer met de originele simkaart, is die dan te gebruiken zonder simkaart? Ik heb namelijk m'n huidige Nokia nog, en die houd ik toch voor school. En hoe zit het met die winkels die unlocken. Werkt dat in dit geval ook?

heb je de orginele duitse simkaart?
dan kan je hem daarmee activeren en heb je toegang tot je springboard anders kan je hem activeren en Jailbreaken met redsn0w alleen is ie dan ge-tetherd dus moet je hem iedere keer opstarten met redsn0w.

wat betreft die hardware unlocks ik zou het niet doen het kost geld en er is een kans dat ze je toestel van binnen mollen, als je slimt ben wacht je tot Ultrasn0w wordt geupdate, maar je kan hem wel vast Jailbreaken

thomth 28-01-11 15:20

Ja de originele kaart zit erbij. Jailbreaken kan, alleen unlocken niet, begrijp ik dat goed?

Datamonster 28-01-11 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlackPhone3G (Bericht 634312)
wacht tot de windows versie van redsn0w 0.9.7 en dan JB je hem en installeer je ultrans0w via cydia als hij is geupdate.

P.S. (hoe doe je die dingen onde de streep?)

Handtekening aanmaken bij profiel:d:d

BlackPhone3G 28-01-11 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Datamonster (Bericht 634325)
Handtekening aanmaken bij profiel:d:d

haha oke ff proberen ;););)

thomth 28-01-11 15:30

Dus met de originele simkaart kan ik activeren, maar een unlock is er nog niet. En als 4.1 er nog op staat, kan het dan wel?

BlackPhone3G 28-01-11 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 634330)
Dus met de originele simkaart kan ik activeren, maar een unlock is er nog niet. En als 4.1 er nog op staat, kan het dan wel?

volgens mij niet dat ligt aan je BB moet je ff opzoeken welke te unlocken zijn met Ultrasn0w, maar volgens mij alleen 01.59.00 ofzow ik weet de code niet precies

[EDIT]

Je kan hem wel activeren met je originele simkaart via iTunes en anders met Redsn0w

thomth 28-01-11 16:15

En via redsnow hoe werkt dat? Ik zie daar altijd staan 'activate' is dat dan om hem te activeren met of zonder originele simkaart?

BlackPhone3G 28-01-11 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 634342)
En via redsnow hoe wekt dat?

ff naar benende scrolle onder unlock updat 2 staat hoe je het gebruikt (er staan plaatjes bij van mac maar het kan ook met windows maar je download dan de windows versie.

Link voor tutorial:
Jailbreak Iphone 4 4.2 iOS – RedSn0w Jailbreak | Iphone 4 Jailbreak.org

Link voor downloadpage:
https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1

je kan het in het programma ook wel zien wat je moet doen.

thomth 28-01-11 16:40

En dan? Werkt hij dan wel of niet met on officiële sim?

BlackPhone3G 28-01-11 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 634354)
En dan? Werkt hij dan wel of niet met on officiële sim?

nee dan is ie gejailbreakt daarna kan je hem gebruiken voor alle andere dingen die niks met je netwerk te maken hebben. verder moet je wachten tot ultrasn0w is geupdate, maar je kan hem dan wel gebruiken alleen niet bellen en sms'en

[EDIT]

en geactiveert

thomth 28-01-11 16:53

Met je officiële of niet- officiële kaart???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.