iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: iphone met simlock unlocken zonder jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/84025-iphone-simlock-unlocken-zonder-jailbreak.html)

colin_kuijntjes 05-02-11 12:41

iphone met simlock unlocken zonder jailbreak
 
Goedenmorgen allen,

Ik heb een vraag. Ik heb een gejailbreakte 3GS met ipad baseband en een tethered unlock, ik heb nu gehoord dat je je iPhone kan unlocken via iTunes.. Moet ik dan mijn iPhone herstellen met originele firmware en daarna die procedure volgen om via iTunes mijn simlock eraf te halen? Alvast bedankt :)

dany1962 05-02-11 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colin_kuijntjes (Bericht 637318)
Goedenmorgen allen,

Ik heb een vraag. Ik heb een gejailbreakte 3GS met ipad baseband en een tethered unlock, ik heb nu gehoord dat je je iPhone kan unlocken via iTunes.. Moet ik dan mijn iPhone herstellen met originele firmware en daarna die procedure volgen om via iTunes mijn simlock eraf te halen? Alvast bedankt :)

hoi,
als hij T_mobile gesimlocked dan :

ja, de unlock door cydia - repo666 ..... modify - uninstall (dus verwijderen), opnieuw starten (dus uitschakelen - en aanschakelen) met andere provider sim erin aangesloten met iutens ..... verder lees hier :

http://forum.iculture.nl/f18/iphone-...officieel.html

mvg

colin_kuijntjes 05-02-11 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dany1962 (Bericht 637323)
hoi,
als hij T_mobile gesimlocked dan :

ja, de unlock door cydia - repo666 ..... modify - uninstall (dus verwijderen), opnieuw starten (dus uitschakelen - en aanschakelen) met andere provider sim erin aangesloten met iutens ..... verder lees hier :

http://forum.iculture.nl/f18/iphone-...officieel.html

mvg

Dus herstellen is niet nodig met originele firmware?

mvg

dany1962 05-02-11 12:53

nee, mag ook gejailbreakd staan, alleen de ultrasn0w verwijderen.

heel veel suc6

mvg

colin_kuijntjes 05-02-11 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dany1962 (Bericht 637326)
nee, mag ook gejailbreakd staan, alleen de ultrasn0w verwijderen.

heel veel suc6

mvg

Dan ga ik dat maar is even doen, bedankt voor de uitleg:)

mvg

dany1962 05-02-11 12:58

graag gedaan,
oh ja, als de ultrasn0w verwijderd dan krijg je zowiezo krijg je (( reboot device)) dus automatische opnieuw wordt gestart vanzelf,

mvg

colin_kuijntjes 05-02-11 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dany1962 (Bericht 637332)
graag gedaan,
oh ja, als de ultrasn0w verwijderd dan krijg je zowiezo krijg je (( reboot device)) dus automatische opnieuw wordt gestart vanzelf,

mvg

Oh, oke dank je wel. Ik heb nog wel 1 vraag, na het jailbreaken werkte mijn 3G internet niet meer, is er ook geen mogelijkheid om hem te herstellen met originele firmware om te kijken of het aan de jailbreak lag? Of kan ik nooit originele firmware erop zetten doordat hij gejailbreakt is/was?

mvg

XIII 05-02-11 13:09

Je zit (voorlopig?) vast aan de iPad baseband...

colin_kuijntjes 05-02-11 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 637339)
Je zit (voorlopig?) vast aan de iPad baseband...

Maar als ik mijn iPhone kan unlocken met iTunes maakt het toch niet meer uit als ik een iPad baseband heb??

XIII 05-02-11 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colin_kuijntjes (Bericht 637342)
Maar als ik mijn iPhone kan unlocken met iTunes maakt het toch niet meer uit als ik een iPad baseband heb??

Je schrijft dat je 3G problemen hebt. Dat zou door de iPad baseband kunnen komen en die kun je niet vervangen...

colin_kuijntjes 05-02-11 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 637345)
Je schrijft dat je 3G problemen hebt. Dat zou door de iPad baseband kunnen komen en die kun je niet vervangen...

Oh oke, dank je wel voor het uitleggen :)

dany1962 05-02-11 13:41

ben effe weg gegaan mijn dochters ophalen, draaid bij mij 3G met ipad BB zonder probleem. oke hij is nu officieel geunlocked mischien daardoor.

Razors 05-02-11 18:17

Ik wist niet dat ze de iPad baseband officieel unlocken?

robvangenderen 15-03-11 09:09

Mn vorige iPhone kocht ik over van iemand en dat was helemaal ok, tot ik met mn lompe harses de software wilde herstellen via iTunes. Ik krijg het voor elkaar om mn iPhone volledig te killen. Zelfs de reparatiedienst van Apple kreeg het niet voor elkaar om hem aan de praat te krijgen. Ik heb een gloednieuwe iPhone gekregen, enkel met Duitse T-mobile lock. Gister mn T-mobile simkaart gekregen en de telefoon geactiveerd. So far so good.
Ik heb gister geprobeerd mn iPhone te jailbreaken en unlocken, maar blijkbaar ben ik niet nerd genoeg dat het me lukt. Ik heb diverse programma’s geprobeerd, alles wat ik voor de Mac kon downloaden heb ik geprobeerd, maar het lukt me niet. Als ik via Pwnagetool 4.2 nieuwe IPSW bestand in elkaar zet ie hem op bureaublad. Zelfs met de laatste iTunes geeft ie aan dat bestand niet goed is, en dus zet ie hem automatisch terug naar 4.3. Ik hoef geen Cydia of whatever omdat er extra apps mee te downloaden zijn, ik wil gewoon dat dat ding freakin’unlocked is, zodat ik mn Nederlandse simkaart er in kan doen…Overigens kreeg ik mn iPhone met 4.1 erop, door het herstel staat er nu 4.3 via iTunes, maar unlocked ho maar…
wat doe ik fout?

ps. reacties graag mailen (rbvangenderen@hotmail.com)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:31.