iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: hulp bij unlocken iphone (4.2.1) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/84033-hulp-unlocken-iphone-4-2-1-a.html)

thesaucychef 05-02-11 13:34

hulp bij unlocken iphone (4.2.1)
 
Hoi beste mensen,

Ik heb al aardig rondgezocht of het mogelijk is om mijn 3g te unlocken en dergelijke. Ik ben alleen zoveel termen, theorien en tooltjes tegen gekomen dat ik niet weet of het wel mogelijk is en hoe dat dan zou moeten.

Mijn situatie is als volgt:

iPhone 3G
Vermoed dat deze uit Noord-Amerika komt.
Geupdate naar de laatste firmware (dus 4.2.1)
Baseband 05.15.04
Model MB048LL/A
En geen SIM-kaart omdat dus in de locked modus is (met dat mooie icoontje van itunes op je scherm)

Ik ben op zoek naar een unlock en niet per se een jailbreak, het liefst untethered tenzij het niet anders kan. Ik heb van meerdere sites begrepen dat ik op 1 of andere manier kan upgraden naar baseband 06.(nog wat) en dan jailbreaken met redsnow of pinkrain. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit klopt en zo niet hoe het wel kan?

Bij voorbaat erg bedankt!!

llooll 05-02-11 16:05

je moet de nieuwste redsn0w donloaden en de firmware die je hebt en daarna kun je in redsn0w de optie aanklikken om je iphone te flashen met 06. nog wat en dan moet je ultrasn0w in cydia installeren maar hier zitten wel nadelen aan dat je baseband niet kan updaten, navigatie problemen en je kan niet updaten naar de officiele firmware 4.2.1 of hoger

Razors 05-02-11 17:15

Momenteel is die baseband (05.15.04) nog niet te unlocken tenzij je naar de iPad baseband overgaat. Maar hier hangen wel wat nadelen aan vast dus informeer je hier goed over voor je daadwerkelijk de iPad baseband installeert.

llooll 05-02-11 17:19

mijn advies is niet naar ipad baseband gaan als je er eenmaal opzit is er geen weg meer terug

Razors 05-02-11 17:22

Inderdaad je zal dan altijd gebruik moeten maken van custom firmwares, en je garantie (mocht je die nog hebben) vervalt 9/10 omdat ze dat direct kunnen achterhalen.

Ook is er vastgesteld dat er een mogelijk is tot het verliest van het gps signaal.

thesaucychef 05-02-11 17:56

Ik heb gedaan wat je zei, hij werkt nu prima. Garantie had ik toch al niet meer, en ik kan ermee leven geen gps te hebben. Dank je voor je hulp. Voor degenen die meer hulp nodig hebben, deze link was vrij nuttig.

Nabtron - Unlock iPhone 3G, 3GS Baseband 05.14.02, 05.15.04, 06.15.00 with Ultrasn0w 1.2

thesaucychef 05-02-11 18:10

Oja en had hier nog last van.

geen internet op iPhone

Razors 05-02-11 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thesaucychef (Bericht 637478)
Oja en had hier nog last van.

geen internet op iPhone

Dat kan dan weer liggen aan die iPad baseband. Maar daar ben ik niet 100% zeker van

thesaucychef 05-02-11 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Razors (Bericht 637482)
Dat kan dan weer liggen aan die iPad baseband. Maar daar ben ik niet 100% zeker van

Ik weet niet of dat de oorzaak was maar het probleem zelf was iets van APN instellingen in de iPhone zelf. De oplossing staat in die link in ieder geval, die werkte prima! ;)

Dank voor al jullie hulp trouwens!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:49.