iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Unlocken met T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/84619-unlocken-t-mobile.html)

Festino 11-02-11 20:30

Unlocken met T-Mobile
 
Ik heb een 3GS (ios 4.0.1), jailbroken en unlocked met ultrasnow. Nu wil ik hem updaten naar 4.2.1, maar daar is nog geen unlock voor. Echter, volgens mij is het een T-Mobile model (MC141DN) en kan ie dus geunlocked worden via de legale manier.

Hiervoor heb ik alle stappen doorlopen (zoals in dit bericht iPhone met T-Mobile-simlock nu gratis simlockvrij te maken (officiële methode) - iPhone - iPhoneclub.nl). Daarvoor heb ik eerst ultrasnow verwijderd. Ik kreeg terwijl hij aan iTunes hing, wel het iTunes logo op mijn iPhone, alleen heb hem al na 15 minuten verwijderd ipv de 30 minuten zoals dat in de beschrijving staat. Vervolgens werkt een Vodafone sim gewoon goed en kan ik daarmee bellen. Alleen heb ik geen bericht gekregen via iTunes niet te zien dat de unlock gelukt is. Ik ben er dus niet 100% zeker van dat dit gewerkt heeft. Als ik hem nu ga upgraden naar 4.2.1 weet ik niet of ik hem nog aan de praat krijg (wil hem niet alleen als een iPod gebruiken ;) ). Wat kan ik hieraan doen?

Of hoe kan ik checken dat het een NL T-Mobile versie is? In dat geval kan ik hem toch ook op 4.2.1 op een legale manier unlocken en jailbreaken met de nieuwste greenpoison?

flashingst 12-02-11 00:23

Een logisch verschijnsel... Ten eerste: je iPhone zal NIET unlocken als hij gejailbreaked is, althans zeker niet via iTunes:). Heb dit eerst ook geprobeerd maar tevergeefs... Je moet gewoon even upgraden naar 4.2.1 en dan is ie binnen een minuut wel al simlockvrij meestal. Gewoon eerst herstellen met je originele sim (waarschijnlijk tmobile dus). Maak even een reserviekopie als hij klaar is met herstellen. Koppel vervolgens je iPhone los en stop er een andere simkaart in (van een ANDERE TELECOMAANBIEDER uiteraard). En dan vraagt hij of je nieuwe instellingen voor je netwerk wilt installeren (of iets dergelijks, weet het niet meer precies!). En dan krijg je als het goed is:

Gefeliciteerd, uw iPhone is simlockvrij.

Succes, en als je er niet uitkomt, laat maar weten!

flashingst 12-02-11 00:38

Dan kan je hem upgraden naar 4.2.1 maar dan moet je wel de baseband van de iPad erop zetten (06.15.00) via redsn0w... Dan via Cydia ultrasn0w erop en hij werkt...

Peridotie 13-02-11 13:57

Ik weet hoe je de Iphone kan unlocken zonder problemen

artronic 13-02-11 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Festino (Bericht 640723)
Ik heb een 3GS (ios 4.0.1), jailbroken en unlocked met ultrasnow. Nu wil ik hem updaten naar 4.2.1, maar daar is nog geen unlock voor. Echter, volgens mij is het een T-Mobile model (MC141DN) en kan ie dus geunlocked worden via de legale manier.

Hiervoor heb ik alle stappen doorlopen (zoals in dit bericht iPhone met T-Mobile-simlock nu gratis simlockvrij te maken (officiële methode) - iPhone - iPhoneclub.nl). Daarvoor heb ik eerst ultrasnow verwijderd. Ik kreeg terwijl hij aan iTunes hing, wel het iTunes logo op mijn iPhone, alleen heb hem al na 15 minuten verwijderd ipv de 30 minuten zoals dat in de beschrijving staat. Vervolgens werkt een Vodafone sim gewoon goed en kan ik daarmee bellen. Alleen heb ik geen bericht gekregen via iTunes niet te zien dat de unlock gelukt is. Ik ben er dus niet 100% zeker van dat dit gewerkt heeft. Als ik hem nu ga upgraden naar 4.2.1 weet ik niet of ik hem nog aan de praat krijg (wil hem niet alleen als een iPod gebruiken ;) ). Wat kan ik hieraan doen?

Of hoe kan ik checken dat het een NL T-Mobile versie is? In dat geval kan ik hem toch ook op 4.2.1 op een legale manier unlocken en jailbreaken met de nieuwste greenpoison?

Ik kreeg ook geen melding dat hij unlockt was ,maar werkt wel gewoon met Vodafone nu

Iphone 3G fw 2.21 zonderjailbreak


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:43.