//

Na jailbreak geen wifi, dus geen unlock!?

Na jailbreak geen wifi, dus geen unlock!? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) *** OPGELOST *** Ik heb hier een vrijwel dode (althans, hij bleef maar hangen en hangen) iPhone 3Gs en ik heb voorgesteld om te kijken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-02-11, 17:41
Strifer Strifer is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard Na jailbreak geen Wi-Fi, dus geen unlock!?

*** OPGELOST ***

Ik heb hier een vrijwel dode (althans, hij bleef maar hangen en hangen) iPhone 3Gs en ik heb voorgesteld om te kijken of ik hem nog aan de gang kon krijgen.

Wat ik er van weet is dat de 3Gs uit het buitenland komt en dus ook een simlock heeft. Continue bleef het apparaat maar in de restore modus komen en werkte het opnieuw herstellen van de iPhone niet.

Ik heb pwnagetool 4.2 op mijn MacbookPro gedownload en daarmee een simpele install gedaan en voila: ik kan de iPhone tenminste weer booten en gebruiken en in de menu' navigeren enzo. Nu wil het feit dat ik geen Wi-Fi heb op dat ding: de optie voor Wi-Fi is greyed out. Ik heb hem al opnieuw geïnstalleerd en de netwerk settings ook al weggegooid etc.. maar niets helpt. Op deze manier kan ik via cydia ook niet de ultrasnow repo oproepen om hem te unlocken.

Dus, ik zit met het volgende: de Wi-Fi doet het niet (wellicht issie stuk; kan ik niet achterhalen op het moment) en ik kan daardoor geen ultrasnow installen (ik heb geprobeerd ultrasnow via iPhone Explorer erop te knallen en ik kan wel wat vinden in Cydia, maar ik krijg het niet gestart (heb iPhone wel twee keer geboot na het installen)).

Iemand briljante ideeën om de Wi-Fi weer werkend te krijgen en dat ding te unlocken?

Laatst gewijzigd door Strifer; 25-02-11 om 20:55. Reden: wilde opgelost in de topic titel zetten...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-02-11, 17:56
Strifer Strifer is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

ik zie nu dat wanneer ik de firmware/baseband check er NIETS staat. meh... hoe krijg ik dat weer op orde?
  #3  
Oud 25-02-11, 18:29
Strifer Strifer is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Goed, ik heb de iPad FW er maar op geknald met redsn0w. Wonder boven wonder werkt nu alles. Ik snap alleen niet zo goed hoe...... :s

edit: ik kan alleen niet syncen nu. vreemd. iemand enig idee?

Laatst gewijzigd door Strifer; 25-02-11 om 18:32.
  #4  
Oud 25-02-11, 20:59
Strifer Strifer is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Goed, ik heb de iPhone weer levend. Even in een notendop wat ik heb gedaan:

- iPhone in iTunes hersteld in restore modus - werkte NIET
- iPhone in iTunes herstedl in DFU modus - werkte NIET
- iPhone met pwnagetool 4.2 opnieuw geïnstalleerd via iTunes - werkte WEL
- Geen Wi-Fi, Bluetooth, 3G of uberhaupt signaal
- Er was geen baseband aanwezig in mijn geval
- Redsn0w gebruikt om de iPad FW op de iPhone te zetten (is dezelfde in geval van de 3Gs en de iPad)
- Baseband was weer terug en dus ook mijn signaal, Wi-Fi, bluetooth en 3G
- Via Cydia en Wi-Fi ultrasn0w 1.2 geïnstalleerd om zo de iPhone 3Gs met iOS 4.2.1 te unlocken
- iTunes herkent de iPhone
- Alles lijkt weer prima te werken nadat deze telefoon een redelijk brick leek
  #5  
Oud 25-02-11, 22:21
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Opgelost, dus een slotje.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Wi-Fi na unlock Max Wi-Fi 3 25-10-10 22:45
iPhone: iPhone 3G blijft rebooten, geen jailbreak, geen unlock mdahiemstra Jailbreak 3 16-06-10 13:23
iPhone 3GS: Geen Wi-Fi verbinding na Unlock gijsje100 Unlock 5 12-05-10 22:17
Na unlock geen Wi-Fi/edge meer Leduc Archief 2 11-02-08 00:46
geen imei geen iccid geen Wi-Fi..baseband restoren? help! atQuest Archief 0 22-10-07 01:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:08.