iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Probleem update custom 4.2.1 ook baseband geupdate? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/86223-probleem-update-custom-4-2-1-baseband-geupdate.html)

WieerterMenke 07-03-11 23:28

Probleem update custom 4.2.1 ook baseband geupdate?
 
Heren/Dames,

Heb via de custom 4.2.1 Firmware mijn 3GS gerestored naar 4.2.1.
Gejailbreaked en toen wilde ik unlocken.
Dit werkte echter niet.
Toen ik goed ging (door)lezen, begreep ik dat er problemen zijn met unlocken op baseband 5.15.04..
Maar ik had er nog 5.13.04 op staan...

NIET DUS...

Ineens staat er 5.15.04 op...!??!

Zit deze in de custom firmware???
Kan ik deze nog downgraden naar 5.13.04 ??
SHSH Blobs altijd bewaard etc etc...

Wilde mijn toestel verkopen.
Ipv leeggooien dacht ik, knal er 4.2.1 op voor die jongen.
Hij wilde graag op 4.2 draaien...
Had ik het maar niet gedaan...

Begrijp ik nl. goed dat unlocken op baseband 6.15.00 wel mogelijk is, maar je dan een tethered JB hebt??

Weet het ff niet meer...

iNemesis 08-03-11 02:12

Begrijp ik goed, dat je iPhone gelockt is? Je kan iPad baseband erop knallen met de nodige bijwerkingen ( zoals slecht gps ontvangst). De jailbreak heeft niets te maken met de jb. Dus je kan gewoon unthetred jb. Beter advies de unlock is in de maak...dus beter wachten...voordat je vast zit op op een baseband die niet op hoort.

WieerterMenke 08-03-11 10:15

Bedankt voor je reactie Nemisis.

Dus de unlock voor 5.15.04 is in de maak..
Dan moet de kopende partij maar even wachten.
6.15.00 wil ik liever niet erop zetten...

Maar vind het nog steeds vreemd dat mijn baseband is geupdate met een van de FW's van het forum.
Heb de aanname gedaan dat deze de baseband niet zou updaten...

Wat ben ik toch ook een @$*(&#$*&

BaseBand terugzetten is geen optie geloof ik...

iNemesis 08-03-11 14:41

Baseband terug zetten kan niet (op dit moment althans). De geruchten gaan wel dat wel een tool is in de maak. Maar dat weten snel genoeg! Custom software hoeft niet altijd te betekenen dat de baseband update niet mee gaat. Custom is niets anders dat er iets aan veranderd is, wat er aan veranderd is moet je wel uitzoeken. Met sn0wbreeze eigen custom software bakken waar je kan aangeven dat de baseband niet mee gaat was wel mogelijk geweest.

WieerterMenke 08-03-11 14:52

Ellende..
Tijd lang niet meer mee bezig geweest.
Wilde 3GS verkopen en koper wilde graag 4.2

Nooit moeten doen.
Althans niet overhaast zoals nu.

Bedankt voor je hulp.

Nu Dev-Team en Forum in de gaten houden voor unlock on 5.15.04 :confused:

(Toch wel blij met mijn iPhone 4 Unlocked apparaat ;) )

WieerterMenke 09-03-11 13:19

Nou..
Uiteindelijk toch ervoor gekozen het toestel te laten unlocken via de IMEI unlockers.

Wilde eerst bij MobilePhoneUnlockers de dienst afnemen, wegens redelijke goede ervaringen op dit forum.

Toch zag ik dat er vele meer tevreden zijn over DeLocker...
Dus toch maar 15 euro meer betalen voor bij dit nederlandse bedrijf de unlock af te nemen.

Ben benieuwd..
Net aangevraagd.

MrOrange 09-03-11 18:40

Hoi
ik zit dus met hetzelfde probleem zoals je hierboven vermeld , en ben eigenlijk het wachten beu voor die unlock op 5.15.04.
Nou is de vraag wat eigenlijk een IMEI unlock betekend (ben een leek sorry) en of dit op alle toestellen kan want heb men toestel 2 de hands gekocht en weet niet van waar deze af komstig is.
En als ik voor 15 euri's men toestel terug kan gebruiken heb ik dat er wel voor over.

iNemesis 10-03-11 00:52

MrOrange. IMEI unlock betekent dat via de provider de lock eraf gegooid wordt, dat kunnen ze, maar willen ze liever niet :)! bijvoorbeeld Tmobile nederland heeft besloten om alle locks eraf te gooien van de iphones sinds januari. Dus als je geluk hebt en het is een nederlands toestel is je Iphone al unlocked zonder dat je het door hebt ;)!. De imei unlock bedrijfjes kunnen dus via tussen personen in verschillende landen de unlock kopen.
Als je niet weet waar die van jou vandaan komt...stuur mij een PM met serienummer of imei van de iphone.

WieerterMenke 11-03-11 12:24

Toestel is unlocked..!!
Binnen 2 dagen..!! Via Delocker.nl

70 euro's en ik kan weer vooruit met het verkopen :D
Wat al is gebeurt..

#slotje#

MIMTRAM 11-03-11 12:51

unlock base band
 
dag
;) mogen we weten welke BB er nu opzit?????

WieerterMenke 11-03-11 18:51

Zoals je in mijn eerste post kunt lezen...
Staat deze op 5.15.04

Dat was het hele probleem.
Bij een update met een custom FW, heeft hij de baseband geupdate..
Heeeele domme actie natuurlijk... Maar de koper wilde graag 4.2 erop...

Maar tis nu opgelost.. :D

MIMTRAM 12-03-11 13:30

ik heb ook een iphone gekocht op 2de hands ,was gelokt,
het is een 3gs versie 4.2.1 enmodemfirmware 05.15.04,er steekt een at en t kaart in
,als ik hem aanzet ,dan zegt hij wachten op aktivering,en boven links geen service
wie kan helpen???

MIMTRAM 12-03-11 14:10

gebeurt de aktivatie enkel door itunes of iets anders?

WieerterMenke 13-03-11 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIMTRAM (Bericht 650637)
gebeurt de aktivatie enkel door itunes of iets anders?

Activatie puur met orignele SIM aan iTunes hangen...

Of laten unlocken via Delocker.nl

Zij kunnen ook nagaan wie de orignele provider is wie dit toestel heeft gelocked.

Zaphod 31-03-11 12:44

Geweldig om te lezen dat T-Mobile alle unlocks er heeft afgehaald! Ik wil mijn iPhone 3G (nog steeds met firmware 3.1) namelijk gewoon legaal unlocken. ik heb mijn iPhone destijds 2ehands gekocht met een jailbreak en een unlock. Nu dus de grote vraag: Was mijn iPhone destijds origineel door T-Mobile uitgegeven? (ik denk het haast wel maar vind het eng om te gokken). Ik heb deze info weten te vinden:

Serial number: 85908MCMY7H
Name: iPhone 3G
Model: iphone_3g
Group1: iPhone
Group2:
Generation: 2
ModelCode: iphone_3g
Model introduced: 2008
Production year: 2009
Production week: 08 (February)
Production number: 24705 (within this week)
introduced test: 2008 (8) 2
introduced test: GOED
CPU speed: 400MHz
Family name: A1241
Screen size: 3.5 inch
Screen resolution: 480x320 pixels
Colour: Black
Capacity: 8GB
Factory: 85 (China)

Kan iemand mij zekerheid geven?
Kan ik dan (igv T-mobile model) gewoon een itunes update doen?

Groeten van Peter

iNemesis 31-03-11 13:47

ja hoor peter van jou is gewoon Nederlands :)! dat kan ik met zekerheid zeggen....als je het niet gelooft stuur pm met mail...

Zaphod 01-04-11 09:23

Stoute schoenen aangetrokken: mn simlocked iphone (gejalbreaked en unlocked dus, en met NL KPN) op itunes aangesloten. Factory reset gedaan en toen was het meteen goed! factory simlockvrij en de laatste software erop. Jippie!

fransvanrest 06-04-11 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 648958)
Begrijp ik goed, dat je iPhone gelockt is? Je kan iPad baseband erop knallen met de nodige bijwerkingen ( zoals slecht gps ontvangst). De jailbreak heeft niets te maken met de jb. Dus je kan gewoon unthetred jb. Beter advies de unlock is in de maak...dus beter wachten...voordat je vast zit op op een baseband die niet op hoort.

Weet iemand al of deze unlock al gemaakt is? Ik heb hetzelfde probleem en zit al 2 maanden te wachten op de oplossing :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:23.