iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Iphone kopen in USA? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/86630-iphone-kopen-usa.html)

thomaslaptop 13-03-11 13:02

Iphone kopen in USA?
 
Hallo allemaal!

Ik ga waarschijnlijk deze vakantie naar de Usa en wou daar een Iphone gaan kopen. Kan dat wel? Ik had iets gehoord dat je amerikaans staatsburger moest zijn. En zoja, kan ik hem dan unlocken zodat ik hem met een europese simkaart kan gebruiken?

Mvg,
Thomas

Guest-20180925190238 13-03-11 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomaslaptop (Bericht 650942)
Hallo allemaal!

Ik ga waarschijnlijk deze vakantie naar de Usa en wou daar een Iphone gaan kopen. Kan dat wel? Ik had iets gehoord dat je amerikaans staatsburger moest zijn. En zoja, kan ik hem dan unlocken zodat ik hem met een europese simkaart kan gebruiken?

Mvg,
Thomas

Ik zou daar een antwoord kunnen op geven, maar er zijn al tientallen draadjes over dit onderwerp op het forum.

Misschien eens even de zoekfunctie gebruiken.

mcenet 17-03-11 19:34

in het kort, je kan hem zonder probleem kopen, weliswaar uitsluitend gelockt op AT&T .
Top op heden geen officiele unlock mogelijk.

brabo82 15-08-11 17:20

Iphone 5 in USA kopen
 
Hoi,

In december ga ik naar New York voor christmas shopping. Nu is mijn 3gs toe aan vervanging en loopt mijn t-mobile abbonement 6-3-2012 af. Hierdoor heb ik 2 mogelijkheden:

1) Mijn abb verlengen en een nieuwe iphone nemen bij t-mobile (hopelijk met minder netwerkproblemen)

2) iphone 5 in USA kopen en hier een sim only nemen. (wat zijn de nadelen?)

Wat raden jullie mij aan?

Groet,

JornZ 15-08-11 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brabo82 (Bericht 699609)
Hoi,

In december ga ik naar New York voor christmas shopping. Nu is mijn 3gs toe aan vervanging en loopt mijn t-mobile abbonement 6-3-2012 af. Hierdoor heb ik 2 mogelijkheden:

1) Mijn abb verlengen en een nieuwe iphone nemen bij t-mobile (hopelijk met minder netwerkproblemen)

2) iphone 5 in USA kopen en hier een sim only nemen. (wat zijn de nadelen?)

Wat raden jullie mij aan?

Groet,

Alleen optie 2 als de iPhone 5 tegen die tijd simlock vrij te verkrijgen is in de USA. Anders optie 1.

iNemesis 27-08-11 04:39

Als ze simlockvrij te verkrijgen zijn, zou ik zeggen doen. Aaangezien AT&T nog steeds het alleenrecht heeft (contract van 5 jaar..met Apple) wordt dit onwaarschijnlijk. Als ze alleen gelockt te verkrijgen zijn , zou ik de ellende besparen...aangezien zelfs de iphone 4 niet lukt om simlockvrij te krijgen op de hogere basebands....zal dit zeker niet lukken voor iphone 5! tenzij apple ergens een steeekje laten vallen..

mail.eve 27-08-11 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 702398)
Als ze simlockvrij te verkrijgen zijn, zou ik zeggen doen. Aaangezien AT&T nog steeds het alleenrecht heeft (contract van 5 jaar..met Apple) wordt dit onwaarschijnlijk. Als ze alleen gelockt te verkrijgen zijn , zou ik de ellende besparen...aangezien zelfs de iphone 4 niet lukt om simlockvrij te krijgen op de hogere basebands....zal dit zeker niet lukken voor iphone 5! tenzij apple ergens een steeekje laten vallen..

Even een kleine correctie, sinds enige maanden kan men ook in de app stores simlockvrije iphones kopen. De iphone 4, wellicht dus straks ook voor de iphone 5, zie ook apple.com : iPhone 4 - Unlocked (GSM) - 16GB Black - Apple Store (U.S.)

suc6

Chrisl 30-08-11 12:51

De vragen zijn beantwoord, behalve deze: "Ik had iets gehoord dat je amerikaans staatsburger moest zijn".

Dit is niet waar, ik heb augustus 2010 zelf een iPhone 4 gekocht in Monterey en ik had alleen een (nl) credit card nodig.

Mathilde9900 01-03-12 15:00

welke staat
 
Maakt het nog een verschil in welke staat je er een wil kopen ivm taxes etc.?
Ik ga in april nl. van NY naar washington en kom dan door verschillende staten.

Guest-20180925190238 01-03-12 15:30

Sales taxes in the United States - Wikipedia, the free encyclopedia

In dat geval naar Delaware gaan, daar is er 0% tax. Delaware is die kleine staat waar alle schimmige bedrijven geregistreerd zijn (om die reden).

iphone1997 02-03-12 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 702398)
Als ze simlockvrij te verkrijgen zijn, zou ik zeggen doen. Aaangezien AT&T nog steeds het alleenrecht heeft (contract van 5 jaar..met Apple) wordt dit onwaarschijnlijk. Als ze alleen gelockt te verkrijgen zijn , zou ik de ellende besparen...aangezien zelfs de iphone 4 niet lukt om simlockvrij te krijgen op de hogere basebands....zal dit zeker niet lukken voor iphone 5! tenzij apple ergens een steeekje laten vallen..

Als AT&T binnen 5 jaar Iphone's Unlockt kan ik dan mijn Iphone mee naar America pakken en dat doen ?

XIII 02-03-12 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone1997 (Bericht 775761)
Als AT&T binnen 5 jaar Iphone's Unlockt kan ik dan mijn Iphone mee naar America pakken en dat doen ?

Ik denk dat je de vorige posts niet goed begrepen hebt...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:10.