//

iphone gelockt of niet?

iphone gelockt of niet? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal ik ben radeloos! ik heb een iphone 4 gekocht op marktplaats (dom! nooit doen!) en die moest ik activeren. Dit kon echter niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-03-11, 11:50
mitchmink mitchmink is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 24
Question iphone gelockt of niet?

Beste allemaal

ik ben radeloos! ik heb een iphone 4 gekocht op marktplaats (dom! nooit doen!)
en die moest ik activeren. Dit kon echter niet omdat ik de melding kreeg:

Sim kaart wordt niet ondersteund

Ik heb vervolgens heel wat nederlandse SIM kaarten geprobeert maar dat mocht niet baten. Vervolgens heb ik me iphone gejailbreaked en dus gehacktivate.

Ik heb vervolgens met KPN contact opgenomen omdat ik een officiele unlock wil maar ik kreeg van KPN te horen dat mijn iphone (IMEI nummer gegeven) niet was gelocked voor een provider.

Daarna apple gebeld en gevraagd waar mijn iphone vandaan komt maar die zeggen Benelux. Ook mobistar gebeld en die konden niets doen.

Als ik mijn SIM kaart erin doe dan zegt de iphone SIM gelockt. vervolgens kan ik op unlock klikken en dan moet ik me pin code invoeren. Als ik dat heb gedaan krijg ik geen signaal en het lijkt dus of me iphone wel is gelockt.

Mijn vraag is dus uiteindelijk: hoe kan ik zien of mijn iphone nou daadwerkelijk gelocked is en hoe kan ik mijn iphone unlocken? Zou het misschien kunnen komen omdat mijn iphone niet officieel is geactiveerd?

alvast heel erg bedankt voor de reacties... wordt er langzamerhand een beetje krankzinnig van

EDIT: ik zie op de apple website dat telefoons in Luxemburg België en Nederland niet gelocked zijn (alleen T-Mobile)..

cheers

Laatst gewijzigd door mitchmink; 17-03-11 om 11:55.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-03-11, 12:28
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Mocht het om een Nederlandse iPhone 4 van T-Mobile gaan dan is hij gewoon zelf simlock vrij te maken op een volledig legale manier.

Weet je inmiddels bij welke provider de iPhone vandaan komt, en of het een Nederlandse iPhone is?

Meer over het volledig legaal simlock vrij maken van je iPhone is hier na te lezen.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #3  
Oud 17-03-11, 15:34
mitchmink mitchmink is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 24
Standaard

ik heb het voor de zekerheid nog is geprobeerd maar de manier die T-mobile aangeeft werkt bij mij niet dus het lijkt of die unlocked is ? iemand een manier om de iphone op de juiste manier te activeren via itunes?
  #4  
Oud 17-03-11, 20:08
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Is het misschien een buitenlandse iphone die bijvoorbeeld met een AT&T sim geactiveerd moet worden?
  #5  
Oud 17-03-11, 20:19
mitchmink mitchmink is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 24
Standaard

Nou volgens apple is het een iphone uit de Benelux dus dat lijkt me niet . Maar als het goed is weet ik heel snel waar me iphone vandaan komt

Cheers
  #6  
Oud 17-03-11, 21:03
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Vreemd. Als dit zo zou zijn zij iTunes hem gewoon moeten activeren.

Heb je de iPhone al proberen te herstellen via iTunes zo dat iTunes hem opnieuw kan activeren na een herstel?
  #7  
Oud 17-03-11, 21:13
mitchmink mitchmink is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 24
Standaard

Ja dat ga ik denk maar ff proberen dan. Maar dat deed die voorheen ook niet want gaf die de melding SIM niet ondersteund...
  #8  
Oud 17-03-11, 21:18
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Als een iPhone niet geactiveerd is werkt er volgens mij geen enkele sim in (verbeter mij als ik het fout heb.) Dit verklaard meteen de melding dat hij de sim niet ondersteund, hij zal eerst geactiveerd moeten worden ;-)

Ik zou hem gewoon herstellen, dan heb je meteen ook een schone iPhone waar je mee kan starten. iTunes moet hem na het herstellen vanzelf activeren. Probeer het eens zou ik zeggen. Laat maar weten wat het resultaat is.

LET OP!!! Bij het herstellen word er meteen iOS 4.3 op gezet. iOS 4.3 is op dit moment nog NIET voor het grote publiek te jailbreaken aangezien mobilesubstrate nog niet is aangepast voor iOS 4.3. Het gerucht gaat wel dat er voor dit weekend een jailbreak voor iOS 4.3 uit zal komen voor het grote publiek (de normale gebruiker dus.)

Laatst gewijzigd door john1979; 17-03-11 om 21:23. Reden: Kleine toevoeging.
  #9  
Oud 17-03-11, 21:28
mitchmink mitchmink is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 24
Standaard

K heb shsh blobs opgeslagen dus ik kan het terug zetten . En me baseband gaat dan ook mee updaten natuurlijk ... Maar waarom zou ik die melding nu niet krijgen ...?
  #10  
Oud 17-03-11, 21:43
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Als je de SHSH blobs opgeslagen heb dan is terug natuurlijk geen probleem....op de baseband na dan ;-)

Welke melding bedoel je? Je schreef het volgende:

en die moest ik activeren. Dit kon echter niet omdat ik de melding kreeg:

Sim kaart wordt niet ondersteund


Volgens mij moet een iPhone eerst geactiveerd worden voor hij ook maar wil werken met een sim.

Waarschijnlijk om dat je hem gehacktivate heb? Maar ga je er van uit dat hij, om dat hij gejailbreak is, tevens gehacktivate is?

Je zou wel een herstel kunnen proberen door de firmware los te downloaden die er nu op staat en waar je de SHSH blobs van heb. Je behoud dan gewoon je oude baseband en iTunes activeert hem na de herstel gewoon.
  #11  
Oud 17-03-11, 22:02
mitchmink mitchmink is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 24
Standaard

Hij is gehacktivate . Dus ik ga De oude firmware herstellen dan maar... Ik denk ook dT hij niet belt omdat die niet officieel geactiveerd is. Maar ben bang dat dat niet meer lukt en dan kan ik em niet meer gebruiken
  #12  
Oud 17-03-11, 22:11
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Veel mis met herstellen zal er niet gaan. Nu is hij ook niet te gebruiken dus verschil is er niet ;-)

Ik zou gewoon een herstel proberen met de iOS die er nu op staat zo dat je de baseband behoud. Kijk dan wat iTunes doet, hij zou na de herstel geactiveerd moeten worden.

Laat maar weten wat het resultaat is geworden!
  #13  
Oud 18-03-11, 09:32
mitchmink mitchmink is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 24
Standaard

Ik heb met dank aan iNemisis kunnen achterhalen waar me iphone vandaan komt. Hij is gelocked en komt vanuit de provider France Telecom SA.

Dit is onderdeel van Orange zoals ik heb begrepen. Maar is er een manier om de iphone te unlocken? (via ultrasn0w lukt het niet weet ik) maar orignele manier?
  #14  
Oud 18-03-11, 18:51
mitchmink mitchmink is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 24
Standaard

ik heb inmiddels een unlock aangevraagd bij Delocker... (Orange France unlock)

Dus over een aantal dagen weet ik hoe of wat dan zal ik het even posten.

cheers!
  #15  
Oud 24-03-11, 15:11
mitchmink mitchmink is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Leiden
Berichten: 24
Standaard

Er kan een slotje op! ik heb via DeLocker een unlock aangevraagd en dat werkt super! thanks iedereen voor de hulp!
  #16  
Oud 26-03-11, 11:13
filoor filoor is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 2
Standaard delocker.com

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mitchmink Bekijk bericht
Er kan een slotje op! ik heb via DeLocker een unlock aangevraagd en dat werkt super! thanks iedereen voor de hulp!
Hoeveel dagen duurde het voor dat tie bij jou geunlockt was met delocker.com? Na dat jij de email van hun hebt gehad dat zij het geld hadden ontvangen

Laatst gewijzigd door filoor; 26-03-11 om 11:17.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: iPhone 2G 3.1.3 is gelockt kan niet updaten Guest-20201028093429 Unlock 4 16-11-10 23:46
iphone gelockt op 3.1.3 wat nu ? samuellos Unlock 3 04-05-10 10:53
iphone 2g gelockt robinvel Archief 1 14-10-09 20:08
iPhone 3G: iPhone 3G gelockt uit V.S donny88 Unlock 3 05-05-09 23:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:58.