//

Pek en veren..

Pek en veren.. discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) .. worden misschien mijn deel na het stellen van een complete lekenvraag die misschien al honderd keer gesteld is maar na zoeken en zoeken op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-03-11, 22:26
eyehrev eyehrev is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

.. worden misschien mijn deel na het stellen van een complete lekenvraag die misschien al honderd keer gesteld is maar na zoeken en zoeken op het internet en dit forum ben ik er nog altijd niet uit..

Dus ik ga ze toch stellen..

Ik heb geen ervaring met jailbroken en simlockvrije iPhones. Nu heb ik er echter zo eentje op de kop kunnen tikken voor mijn zus.
Als ik die connecteer met iTunes, dan is de jailbreak weg, veronderstel ik, maar dat vind ik niet erg. Maar hoe zit het met de simlock? Is die dan ook weg?
Ik heb geen idee waar de iPhone vandaan komt. Ik heb 'm via eBay en wat eerst een prachtige aankoop leek, is dat nu niet meer echt omdat ik het scherm al moeten laten vervangen heb. De verkoper wil ik niet meer contacteren, daar heb ik mijn deel miserie al mee gehad.

To the point: wat gebeurt er als ik een jailbroken en simlockvrije iPhone aansluit op iTunes? Wat doe ik als de simlock er weer op zit?

Een link naar een thread hier die ik misschien over het hoofd gezien heb, daar zou ik al ongelooflijk gelukkig mee zijn. En extra info van jullie, mensen met een kennis waar ik jaloers van ben, is meer dan welkom.

Fijn weekend iedereen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eyehrev Bekijk bericht
mijn zus.!
Oh ja, vergeten: zij werkt met Windows. Misschien goed om te weten?

Dank!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 18-03-11 om 22:31. Reden: volgende keer de edit knop gebruiken!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 18-03-11, 22:53
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Als je 'm aansluit op iTunes zal je niet direct je jailbreak kwijt zijn hoor.
Je moet 'm alleen niet updaten natuurlijk.
Zodra je er nieuwe firmware overheen gooit is uiteraard de "oude"jailbreak en evt. bijbehorende simlock er wel vanaf.
Aangezien je niet weet wat de orginele provider is zal opnieuw activeren dan ook moeilijk worden, of heb je er een orgineel simkaartje bij?
Anders zal je toch nog een keer contact moeten zoeken met de verkoper vrees ik, voor het geval jij, of iemand anders, de iPhone wel een keer (per ongeluk?) update.

Wat het scherm van de iPhone 3G betreft kan/had je dat relatief simpel en goedkoop zelf kunnen doen mbv youtube filmpjes.
Als je niet geheel 2 linkerhanden hebt zouden dan de kosten meevallen, nl. zo'n €30.-

Wat Windows of Mac betreft moet je alleen even de juiste iTunes downloaden.

Succes!
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
  #3  
Oud 19-03-11, 01:42
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Het is misschien ook handig om te vertellen welke IPHONE je hebt gekocht?? iphone 3G /3gs/ 4 ?
Je kan hem rustig aansluiten op itunes, maar updat HEM Absoluuut niet voordat je weet of hij origineel simlockvrij is of hij software matig is unlocked, dan heb je nog meer ellende.
Maar alleen aansluiten en syncen kan geen kwaad!
En jailbreaken is in de meesten gevallen mogelijk, maar unlocken daaren tegen....
__________________
Revenge of the nerd..
  #4  
Oud 19-03-11, 07:27
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

...en welke firmware er nu op staat...
  #5  
Oud 19-03-11, 08:12
eyehrev eyehrev is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
Het is misschien ook handig om te vertellen welke IPHONE je hebt gekocht?? iphone 3G /3gs/ 4 ?
Ow, ik had dat nochtans ergens aangevinkt maar goed: het is een 3G. Met firmware 4.2.1.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
En jailbreaken is in de meesten gevallen mogelijk, maar unlocken daaren tegen....
Kan je mij uitleggen hoe dat komt, als je't niet erg vindt, van dat re-unlocken?
De firmwareversie deed mij namelijk realiseren dat de vorige eigenaar de iPhone moet geüpdated hebben via iTunes, want dat was op dat moment de allernieuwste versie. En daarna terug een jailbreak gedaan heeft, en simlockvrij gemaakt. Let wel: da's wat ik persoonlijk in theorie denk in mijn lekenhoofdje. Feel free to differ

Maar daarvoor moet ik te weten komen aan welke gsm-provider het toestel bij aankoop vastzat, neem ik aan?

In ieder geval, Onyx en iNemesis, bedankt voor jullie hulp! Zo wordt bevestigd wat ik al min of meer dacht na het lezen van al die threads en artikels overal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onyx Bekijk bericht
Aangezien je niet weet wat de orginele provider is zal opnieuw activeren dan ook moeilijk worden, of heb je er een orgineel simkaartje bij?
Anders zal je toch nog een keer contact moeten zoeken met de verkoper vrees ik, voor het geval jij, of iemand anders, de iPhone wel een keer (per ongeluk?) update.
Neen, geen kaartje of andere info. 'k Zal haar toch nog maar eens moeten contacteren, vrees ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onyx Bekijk bericht
Wat het scherm van de iPhone 3G betreft kan/had je dat relatief simpel en goedkoop zelf kunnen doen mbv youtube filmpjes.
Als je niet geheel 2 linkerhanden hebt zouden dan de kosten meevallen, nl. zo'n €30.-
Ik heb gelukkig geen twee linkerhanden. Maar heb 'm toch maar opgestuurd naar een bedrijfje waar ik trouwens heel te spreken over ben. Dit was het probleem, en de kosten:

Reparatievoorstel:
Touchscreen vervangen 36,50
Midframe (ivm homebutton) 34,50
inbouwen 22,50

Het was dus niet alleen het scherm, ook de homebutton zat op een vreemde manier een beetje "verzonken".
Aan zoiets als een iPhone durf ik zelf toch niet te sleutelen, neen.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 19-03-11 om 09:33.
  #6  
Oud 19-03-11, 09:28
toon54 toon54 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 34
Standaard

Belangrijk is om te weten of de iphone een simlock heeft of niet. Doen een kaartje van een provider erin en kijk of hij werkt. zoja, probeer het met een kaartje van een andere provider, zoja dan is hij officieel unlockt, zonee dan is er sprake van een simlock en moet je softwarematig unlocken diverse wikis op deze site laten je zien hoe dit moet
  #7  
Oud 19-03-11, 09:50
eyehrev eyehrev is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toon54 Bekijk bericht
Belangrijk is om te weten of de iphone een simlock heeft of niet. Doen een kaartje van een provider erin en kijk of hij werkt. zoja, probeer het met een kaartje van een andere provider, zoja dan is hij officieel unlockt, zonee dan is er sprake van een simlock en moet je softwarematig unlocken diverse wikis op deze site laten je zien hoe dit moet
Bedankt toon54! Maar dan is het te laat natuurlijk
Nu werkt ie met kaartjes van verschillende providers, omdat ie simlockfree is natuurlijk. Maar ik ga het toch niet zomaar wagen om 'm up te daten naar nieuwe firmware en dan zien of ie nog altijd simlockfree is..
  #8  
Oud 19-03-11, 09:51
eyehrev eyehrev is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

off topic vraag

Laatst gewijzigd door eyehrev; 19-03-11 om 10:25. Reden: off topic
  #9  
Oud 19-03-11, 17:41
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Als je vertelt welke baseband erop zit (modemfirmware) dan kunnen we al uitsluiten of hij simlockvrij is gemaakt of neverlocked is.
  #10  
Oud 19-03-11, 18:00
eyehrev eyehrev is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
Als je vertelt welke baseband erop zit (modemfirmware) dan kunnen we al uitsluiten of hij simlockvrij is gemaakt of neverlocked is.
Dat is 06.15.00 .
  #11  
Oud 20-03-11, 02:46
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

OOOOOOOOOOOOOOOH. Je kan hem aansluiten aan itunes. Hij kan never en nooit worden geupdate met een officiele firmware, dat faalt gewoon omdat die baseband er niet op hoort. Dus je hoeft ook niet bang te zijn dat je baseband per ongeluk wordt geupdate.
Dus je iphone kan alleen geupdate worden met custom firmware waar de baseband software niet meer wordt genomen.
  #12  
Oud 21-03-11, 15:14
eyehrev eyehrev is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
OOOOOOOOOOOOOOOH. Je kan hem aansluiten aan itunes.
Hebben we ondertussen gedaan, works like a charm! Ik had toen wel je post nog niet gelezen, en was dus extra voorzichtig omdat ik een update naar 4.3 verwachtte. Maar die vraag kwam er niet, en nu weet ik dus de reden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
Dus je iphone kan alleen geupdate worden met custom firmware waar de baseband software niet meer wordt genomen.
Maar voor alle duidelijkheid: stel dat ik dat zou doen, dan is ie niet meer simlockvrij, right?

Bedankt!
  #13  
Oud 21-03-11, 15:57
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Blijft simlockvrij, want baseband 6.15.00 is een ipad baseband die kun je nooit updaten of downgraden (althans voorlopig, gaan geruchten dat er ooit een tool komt die het moet kunnen). Maar je kan hem nooit via de officiele weg via itunes upgraden. Dat gaat foutmeldingen geven. Dus jij moet altijd met customized software upgraden (via Sn0wbreeze of Redsn0w).
  #14  
Oud 21-03-11, 16:43
eyehrev eyehrev is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
Blijft simlockvrij, want baseband 6.15.00 is een ipad baseband die kun je nooit updaten of downgraden
Schitterend, dankjewel!
Reageren

Labels
jailbreak herstellen, simlock verwijderen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:18.