//

software per ongeluk verwijderd

software per ongeluk verwijderd discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, de vorige eigenaar van mijn iphone 3 gs heeft per ongeluk alle data verwijderd. De iphone doet nu niets meer! Hoe kan ik de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-03-11, 21:17
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard software per ongeluk verwijderd

Hoi, de vorige eigenaar van mijn iphone 3 gs heeft per ongeluk alle data verwijderd. De iphone doet nu niets meer! Hoe kan ik de iphone weer werkend krijgen? Thx in advance. FB
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-03-11, 21:18
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Door de iPhone als nieuw in iTunes te herstellen maak je een frisse start.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 20-03-11, 21:26
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Bedankt voor de snelle bericht. Ben nw met itunes. Hoe herstel ik de i phone in i tunes? Itunes herkend de i phone nu niet meer!
  #4  
Oud 20-03-11, 21:31
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Een hersteloperatie (restore) van je iPhone uitvoeren - iPhone - iPhoneclub.nl
  #5  
Oud 20-03-11, 21:40
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Ok; ga dat proberen (krijg de iphone deze week toegestuurd). Heeft itunes geen back up nodig van de iphone voor restore? Die heb ik uiteraard niet! Deze iphone is ook simlockvrij gemaakt voordat ( per ongeluk) de software is verwijderd. Ben ik de simlockvrij kwijt na de restore actie?
  #6  
Oud 20-03-11, 21:52
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je hebt geen backup nodig. Zo begin je tenminste echt fris.

Hoe is de iPhone simlock vrij gemaakt? Via het programma ultrasn0w of via het IMEI nummer bij de provider?

In het eerste geval ben je de unlock kwijt (maar kun je hem mogelijk herstellen als je GEEN herstel van je iPhone doet, maar een custom firmware installeert), in het tweede geval niet.

Aangezien je de iPhone nog niet hebt adviseer ik je wat meer in te lezen voor je aan de slag gaat.
  #7  
Oud 20-03-11, 22:02
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Volgens de verkoopster is de iphone bij een bedrijf simlockvrij gemaakt (zal wel met een programma gebeurd zijn). De verkoopster vertelde de sofware per ongeluk te hebben verwijderd bij het verwijderen van foto's. Is de firmware zomaar te verwijderen van de iphone? Kun je bij het restoren nog kiezen welke firmware versie je wilt installeren (wil liever niet de nieuwste versie installeren ivm problemen met vodafone)? Hoe installeer ik custom firmware?
  #8  
Oud 20-03-11, 22:32
satwolf's schermafbeelding
satwolf satwolf is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Genk, België
Berichten: 176
Standaard

Dat zijn zeer veel vragen om zomaar te antwoorden, ik zou zeggen lezen lezen en nog eens lezen.

Als je er nog niet uitkomt,stel je vragen dan gerust.
__________________
Als iedereen mekaar helpt,zijn er geen problemen meer.
  #9  
Oud 20-03-11, 22:43
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

ok; ga me nog eens een beetje inlezen! Gr. FB
  #10  
Oud 21-03-11, 09:39
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Hoe wil je de software verwijderen? Is die wel echt?
__________________
NWO 666
  #11  
Oud 21-03-11, 16:13
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nebilem Bekijk bericht
Hoe wil je de software verwijderen? Is die wel echt?
Sorry, dit kan ik niet volgen. Wat bedoel je precies met ' Is die wel echt' ?
  #12  
Oud 21-03-11, 18:32
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Of je iPhone wel een originele iPhone is. Ik denk niet dat je zomaar alles kan verwijderen.

Of heb je het al aan de praat gekregen?
  #13  
Oud 21-03-11, 18:58
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nebilem Bekijk bericht
Of je iPhone wel een originele iPhone is. Ik denk niet dat je zomaar alles kan verwijderen.

Of heb je het al aan de praat gekregen?
Het is een apple, dus zal wel origineel zijn (iphone 3gs 16 gb). Krijg hem morgen of woensdag met de post, dus laat het nog wel ff weten. Of alle software te verwijderen is was ook mijn vraag hier op het forum! Grtz FB
  #14  
Oud 22-03-11, 08:46
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Voor hoeveel heb je em gekocht als ik vragen mag?
  #15  
Oud 22-03-11, 20:02
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nebilem Bekijk bericht
Voor hoeveel heb je em gekocht als ik vragen mag?
Mag je wel vragen
Krijg hem morgen binnen; zal melden of het lukt 'hem' weer aan de praat te krijgen...
  #16  
Oud 22-03-11, 21:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat het een 'apple' is wil niet zeggen dat die niet nep kan zijn. Waar de argwaan vandaan komt is dat het onmogelijk is 'software' (ofwel firmware) van de iPhone te wissen. Het werkt niet zoals bij een pc dat je format c: kan doen en dan is het besturingssysteem weg / is alle software of gegevens gewist. De iPhone kan alleen 'hersteld' worden in iTunes. De software / firmware wordt dan opnieuw op de iPhone geïnstalleerd.
  #17  
Oud 22-03-11, 21:12
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Dat het een 'apple' is wil niet zeggen dat die niet nep kan zijn. Waar de argwaan vandaan komt is dat het onmogelijk is 'software' (ofwel firmware) van de iPhone te wissen. Het werkt niet zoals bij een pc dat je format c: kan doen en dan is het besturingssysteem weg / is alle software of gegevens gewist. De iPhone kan alleen 'hersteld' worden in iTunes. De software / firmware wordt dan opnieuw op de iPhone geïnstalleerd.
Ok; zal het morgen zien. Nog even een vraagje: als de software niet gewist kan worden, hoeft het toch ook niet opnieuw geinstalleerd te worden? Dat spreekt elkaar een beetje tegen. Zou rebooten van de iphone misschien voldoende zijn?
  #18  
Oud 23-03-11, 18:13
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Heb de iphone inmiddels binnen. Is een originele iphone 3gs 16 GB met doos etc. Bonnetje van het contract zit er ook bij. Heb de iphone aangesloten op de pc. Batterij was wel helemaal leeg. Is nu aan het opladen, maar kan hem niet zichtbaar krijgen in itunes (aan- uittoets + home button ingedrukt). Kan dit liggen aan de nog lege batterij of is er wat anders mee aan de hand?
  #19  
Oud 23-03-11, 18:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Mooi dat het toch geen nepperd is. Wat ik bedoelde met opnieuw installeren en kan-niet gewist: de iPhone kun je inderdaad wel helemaal wissen, maar niet als losse actie op zich. De iPhone wissen is altijd onderdeel van de her-installatie. Wat ik dus bedoelde is dat je niet de iPhone kan wissen, zonder dat vervolgens de software er opnieuw op wordt gezet. Dat is 1 handeling.

Dan je vraag: zodra je een groen batterij icoon ziet op het scherm, moet de iPhone zichtbaar zijn in iTunes. Als er een rood batterij icoontje (met stekkertje) te zien is, nog niet, dan is hij nog bezig met eerst genoeg bijladen.
Je hoeft nl. niets bijzonders te doen om hem in iTunes zichtbaar te krijgen, dat zou zonder verdere handeling automatisch moeten gebeuren (stel je iPhone staat bijv. uit of de batterij was plat, dan wordt de iPhone automatisch aangezet / opgestart zodra de USB kabel aangesloten wordt op de computer danwel de lader. Het kan even een minuut of 5 duren hooguit, als de batterij inderdaad helemaal plat was. Dan 'wacht' de iPhone met opstarten totdat er zo rond de 20% batterij is opgeladen, alvorens (automatisch) aan te gaan.
Wat je kan proberen is: een uur aan de stekker lader hangen voor de zekerheid (die is krachtiger) en als tweede: hem in DFU modus zetten. Dan ziet iTunes de iPhone ook, maar zegt dat hij in 'herstel modus' zit. Ook dan kan je beginnen met 'herstel' uit te voeren zodat hij gewist wordt en de software er opnieuw opgezet wordt.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 23-03-11 om 18:39.
  #20  
Oud 23-03-11, 18:47
Fenderben Fenderben is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 17
Standaard

Hij hangt aan de oplader; er is nu het apple logo zichtbaar met aan de onderzijde (van het logo) een sterretje. Laat hem nu eerst wel een paar uurtjes opladen...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stekker verwijderd tijdens software update.... TresManos iTunes 19 27-12-10 16:25
Cydia Installer PER ONGELUK verwijderd, wat nu? Roccade Jailbreak apps en thema's 8 22-08-10 20:00
per ongeluk push fix verwijderd mykey73 Jailbreak apps en thema's 5 20-04-10 13:59
Windows: Quicktime per ongeluk verwijderd Desp iTunes 1 04-10-09 21:38
Besturings software per ongeluk verwijderd brandweerman35 iPhone algemeen 9 17-02-09 22:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:05.