iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   hoe zien of mijn iphone unlocked is (zonder SIMs wisselen) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/87613-zien-mijn-iphone-unlocked-zonder-sims-wisselen.html)

koekjedebij 26-03-11 20:50

hoe zien of mijn iphone unlocked is (zonder SIMs wisselen)
 
Het onderwerp zegt het al:
Is er een app waarmee ik kan zien of mijn iphone unlocked is zonder een andere SIM in te stoppen?

bvd
Koekjedebij

koekjedebij 27-03-11 14:07

niemand die het weet?

jemmie 27-03-11 14:13

Misschien omdat het niet mogelijk is?

Je kan aan de hand van het serie nummer en via lijsten die op het internet ronzwerven een indicatie krijgen, maar deze lijsten kloppen vaak niet.

tkuipers 04-04-13 14:35

Hoe kan ik zien of mijn 3G unlocked is?
 
Ik heb een soortgelijke vraag.
Mijn 3G herkent mijn SIMkaart niet. Betekent dat dat ie nog gelocked is?
Ik had 'm als unlocked gekocht.
Kan ik het ook ergens in de algemene instellingen zien? Zo niet waar kan het vinden als ik niet naar 'lijsten op internet die w.s. niet kloppen' wil zoeken?
(IOS 4.1.2.)
Groeten,
Thomas

t2krambo 04-04-13 16:57

PM mij je IMEI dan kijk ik voor je.

tkuipers 04-04-13 20:57

Ik weet even zo gauw niet wat PM beteket,maar de IMEI heb ik gevonden: 01 202100 924594 7
Bij aanbieder staat: Carrier 8.0 Beteent dat ook nog iets iin dit verband?
Alvast bedankt,
Thomas

DHL 04-04-13 21:05

PM = Personal Message, dus priveberichtje sturen...

tkuipers 04-04-13 21:07

Dank je.
Thomas

iNemesis 05-04-13 11:47

IMEI Number: 0120210092459xx
Serial Number: 32012413Yxx
Model: IPHONE 3G 8GB BLACK
Firmware Version: 4.2.1
Coverage Status: Out of Warranty
First Activation Date: 13/04/10
Last Activation Date: 13/04/10
Next Tether: UK O2 Tesco.
Lock Status: Locked

zulks informatie is betaald , helaas kan niet anders.
Maar je kan ook via iTools . Die geeft af en toe ook de goede informatie :). De webbased databases maken gebruik van apple database via ingewikkelde manier om de informatie te achterhalen. Daar wil ik niet al te gedetailleerd op in gaan...

tkuipers 05-04-13 18:01

Dank je iNemesis.
Je bent de tweede die me deze gegevens stuurt, dus ik ben nu bijna zover dat ik m'n geld ga terugvragen.
Wat ik me nog wel afvraag is; hoe de kleine foutjes (8Gb ipv 16Gb en versie 4.2.1 ipv 4.1 wat in mijn telefoon staat) te verklaren zijn en of dit (ondanks die foutjes) wel degelijk betekent dat hij gelocked is?
De verkoper bezweert me dat hij lock-vrij is.
Nog enig idee wat ik fout kan doen met m'n simpkaart, waardoor de 3G 'm niet herkent?
Alvast bedankt voor alle moeite.
Thomas

iNemesis 06-04-13 00:37

:) zulks informatie komt van mijn site ....ben niet de enige die daar gebruik van maakt :D!
Heb je het imei nummer afgelezen van de iphone??( niet van tray of doos?).
Als je het imei nummer van de iphone afgelezen hebt dan kan het niet anders zijn dan de info die ik heb opgestuurd moet kloppen :D of er moet heeeeeeeeeeeeeel erg geknoeid zijn met de iphone! Als dat zo is :D wil ik het ook nog wel weten, want ik vind dat buiten dat het erg vervelend is voor jou, hele interessante informatie waar ik wat mee kan :D!

Het kan natuurlijk dat hij simlockvrij is :D via software ( nog steeds simlockvrij) , maar dat is geen originele unlock....Het is wat je precies vraagt...Apple weet natuurlijk niet of deze softwarematig is unlocked.

iScorpio 06-04-13 13:18

Modbreak:

Graag geen reclame hier maken voor betaalde services. Mocht dit nogmaals voorkomen zullen we de poster belonen met een berisping en kan de thread eventueel op slot worden gezet.


iNemesis 06-04-13 17:04

Oke :D! ik zeg alleen waar deze informatie te vinden is :P dat het betaald is ja , maar als het ergens gratis te verkrijgen wil ik het ook wel weten.
Free lunch op iphone unlock is allang voorbij iphoneclub :D! Is het niet beter om de mensen te adviseren van betrouwbare bronnen?? Want gratis kan even niet..Als er een graits optie was had ik niet eens een betaalde site :)

tkuipers 07-04-13 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 889355)
:) ...
Heb je het imei nummer afgelezen van de iphone??( niet van tray of doos?).
...
Het kan natuurlijk dat hij simlockvrij is :D via software ( nog steeds simlockvrij) , maar dat is geen originele unlock....

Ik heb de IMEI nu ook van de doos afgelsen en die is precies hetzelfde.

Kan het zijn dat een software-unlock niet werkt voor alle simkaarten?
De verkoper bezweert mij dat de 3G simlock-vrij is. Dus bedoelt hij daarmee dan iets anders als een 'originele unlock'?

Groeten,
Thomas

iNemesis 07-04-13 14:09

ja dat kan dat hij bedoet dat hij softwarematig simlockvrij is .
Het kan ook zijn dat hij simlockvrij was en deze geupdate is dan verlies je bij een softwarematige unlock de unlock.
Voor een 3GS is altijd softwarematig te unlocken, dus zo een ramp is het niet.

t2krambo 07-04-13 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tkuipers (Bericht 889515)
Ik heb de IMEI nu ook van de doos afgelsen en die is precies hetzelfde.

Kan het zijn dat een software-unlock niet werkt voor alle simkaarten?
De verkoper bezweert mij dat de 3G simlock-vrij is. Dus bedoelt hij daarmee dan iets anders als een 'originele unlock'?

Groeten,
Thomas

Thomas, PM mij je IMEI dan controleer ik hem voor je.

tkuipers 12-04-13 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tkuipers (Bericht 889515)
Kan het zijn dat een software-unlock niet werkt voor alle simkaarten?

Dat is dus het probleem. Vandaag in een Telfortwinkel bleek dat mijn simkaart meer dan 6(7) jaar oud was en dat type werkt niet in een iPhone (of welke moderne telefoon dan ook.
Nieuw kaartje met 0,- abonnement (kost dan ook helemaal niets), en alles werkt als een zonnetje

Met vriendelijke groeten,
Thomas Kuipers


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:17.