//

Simlockvrij, maar neemt geen T-Mobile

Simlockvrij, maar neemt geen T-Mobile discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb gisteren een iPhone 3Gs, zwart, 32GB overgenomen. De vorige eigenaar heeft er meer dan een jaar een KPN abonnement op gehad. De iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-04-11, 21:05
ovyx ovyx is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Veldhoven
Berichten: 9
Standaard Simlockvrij, maar neemt geen T-Mobile

Ik heb gisteren een iPhone 3Gs, zwart, 32GB overgenomen. De vorige eigenaar heeft er meer dan een jaar een KPN abonnement op gehad. De iPhone zou simlockvrij moeten zijn (of in ieder geval gemaakt kunnen worden), maar mijn T-Mobile simkaart wordt niet gelezen.

Ik heb naar KPN gebeld, maar de medewerkster vertelde dat ze pas sinds november de iPhone 4 te koop hebben. Het is dus niet mogelijk dat deze iPhone 3Gs een KPN lock heeft. Ook bij Hi is dit niet mogelijk, aangezien dit van KPN is.

- Met mijn simkaart is niets mis. Het is een nieuwe T-Mobile simkaart en werkt wel in andere toestellen (ook iPhones).
- Ik heb de iPhone volledig hersteld en de nieuwste software erop gezet. Daar zou het dus niet aan moeten liggen.

Wat is er met mijn iPhone aan de hand en hoe los ik dit op?

(bijgevoegd de melding die iTunes geeft)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Schermafbeelding 2011-04-03 om 23.30.30.jpg‎ (20,5 KB, 20x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-11, 14:17
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

blijkbaar was de iphone software matig simlockvrij gemaakt (dus het toestel was niet neverlocked!) Aangezien tmobile alles heeft vrijgegeven sinds januari, komt jouw iphone uit het buitenland. Na een nieuwe software ronde ...is deze niet meer simlockvrij! Dat is er aan de hand!
Welke firmware heb je erop gezet?
Voor jou is de oplossing de ipad baseband erop zetten ( 06.15) en dan unlocken via ultrasn0w. Als je 4.3.1 (de nieuwste firmware) erop hebt gezet, moet je nog even wachten totdat ultran0w aangepast is, aangezien deze conflicteert met de nieuwe firmware.
__________________
Revenge of the nerd..
  #3  
Oud 05-04-11, 18:34
ovyx ovyx is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Veldhoven
Berichten: 9
Standaard

Ik ben er inderdaad achtergekomen, via de vorige eigenaar, dat de telefoon uit Canada komt. Is het dan mogelijk om alleen een Jailbreak uit te voeren of kan ik hem via een netwerk in Canada ook unlocken? (door contact op te nemen bijvoorbeeld).
  #4  
Oud 05-04-11, 18:43
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

De meeste providers zullen het niet unlocken voor je. Ik weet niet hoe behulpzaam de canadezen zijn, maar de meesten doen het niet. de makkelijkste is gewoon ipad baseband erop gooien en dan unlocken na jailbreak.
  #5  
Oud 05-04-11, 19:38
Dantis Dantis is offline
• iOS 8.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oost Souburg (zeeland)
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
De meeste providers zullen het niet unlocken voor je. Ik weet niet hoe behulpzaam de canadezen zijn, maar de meesten doen het niet. de makkelijkste is gewoon ipad baseband erop gooien en dan unlocken na jailbreak.
Je heb ook weer nadelen met die ipad baseband zou het niet doen !
  #6  
Oud 05-04-11, 19:48
PietjeP-HGZ PietjeP-HGZ is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Provincie Groningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PietjeP-HGZ
Standaard

Ik zou ook niet kiezen voor de ipad baseband. Je hebt grote kans dat je dan je GPS functionaliteit verliest en upgraden naar toekomstige iOS-versies kan dan ook niet omdat Apple kijkt naar je baseband tijdens update. Je bent dan weer afhankelijk van Custom Firmwares...
__________________
Iphone 6 PLUS 16GB Space Grey
  #7  
Oud 05-04-11, 19:58
ReneK ReneK is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
De meeste providers zullen het niet unlocken voor je. Ik weet niet hoe behulpzaam de canadezen zijn, maar de meesten doen het niet. de makkelijkste is gewoon ipad baseband erop gooien en dan unlocken na jailbreak.

Canada kan je vergeten. Provider daar is Rogers en ik heb gemaild met ze en ze doen niks. Toen een vriend in Canada laten bellen en langs geweest bij ze en ze doen weer niks.
Dus er zit niks anders op dan jailbreak en dan unlocken
  #8  
Oud 05-04-11, 20:00
ovyx ovyx is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Veldhoven
Berichten: 9
Standaard

Thanks. Heb hem nu met de nieuwste 4.3.1 software ge-jailbreaked en hij werkt perfect.
Ik ga het proberen bij Rogers. Heb een vriendin in Canada die er wel het één en ander vanaf weet. Misschien dat die iets kan betekenen voor mij. En anders gewoon altijd Jailbreak ;-)
Reageren

Labels
kpn, simlock, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-Mobile - Duo-sim maar geen 3G ProMac iPad algemeen 17 25-08-10 14:57
simlockvrij? maar geen netwerk? jcpearl iPhone algemeen 26 13-05-10 11:20
iPhone 3G: Unlock bij T-Mobile maar geen T-Mobile klant? sanders Unlock 10 29-04-10 19:07
Memo Recorder neemt nog maar 30 minuten op ℜuben iPhone algemeen 0 30-09-09 22:25
Geen t-mobile maar vodafone? nadal999 Overige providers Nederland 1 31-07-08 23:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.