iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Iphone 3GS - 4.3.1(8G4) - 06.15.00 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/88541-iphone-3gs-4-3-1-8g4-06-15-00-a.html)

Eros0208 07-04-11 00:15

Iphone 3GS - 4.3.1(8G4) - 06.15.00
 
Hoi,
Ik ben ten einde raad, kan iemand mij AUB helpen.
Ik heb een Iphone 3GS, van welk land weet ik niet, maar vorige week op 4.2.1 en een baseband update naar 06.15.00 werkte hij met mijn Belgische sim-kaart, ondertussen een update gedaan naar 4.3.1 (per ongeluk) en ondertussen aan de praat gekregen via Redsn0w, maar nu krijg ik mijn provider niet meer te zien.
Kan iemand mij helpen AUB ! hoe ik terug kan bellen met mijn Iphone.
Is er een ander programma dat ik moet gebruiken ?
Ultrasn0w staat er ook al op via Cydia.
Alvast bedankt.
Groetjes

XIII 07-04-11 07:05

Heb je SHSH blobs v/d vorige firmware?

libbes 07-04-11 09:29

dit heb ik gedaan met mijn 3gs en alles wrkt probleemloos (4.3.1 en bb 6.15.00)


dit heb ik via via gekregen en werkt!
moet nu nog tel untethered maken want zo is ie tethered (onderstaande methode)
ik neem aan dat je de snowbreeze FW 3gs 4.3.1 hebt gemaakt deze heeft hij op zijn bureaublad geplaatst. heb de simple mode genomen en als hij een melding gaf van activeren heb ik ja geklikt.
toen via snowbreeze verder instructies gevolgd. (dfu via ireb)
naar itunes gegaan. shift herstellen gedaan en de ipsw van het bureaublad gebruikt.
dan begint itunes aan de sofware te herstellen en na een tijd krijg je ipv het apple logo het snowbreeze logo op je iphone. op een moment zegt itunes dat de fabrieksinstellingen gedaan zijn en verdwijnt dat scherm dan komt het apple logo met een balk tevoorschijn dit duurt even ik trek meestal even kabel uit en in als de balk is volgeladen komt er een gewoon apple logo.
nu start je ibooty op (ff van internet afhalen) gsm in dfu zetten en ibooty start je iphone op eens dit gedaan is is je gsm gejailbreakt staat cydia erop maar je kan nog niet bellen.
maak Wi-Fi verbinding en ga dan naar cydia (eerst kan je ook even je gsm in het nederlands zetten.)
cydia geeft dan een melding toen heb ik complete upgrade gedaan.
eens dit gedaan is ben ik naar manage gegaan en naar mijn sources daar staat een source 666.repo ultrasnow oid klik hierop en daar staat de unlock 1.2 installeer deze en vanaf dan kan je bellen

van thetered nar unthetered:
-start redsnow op
-selecteer de originele FW 4.3.1 ( een andere werkt overigens toch niet )
-dan vraagt die als je oude of nieuwe bootrom hebt ik heb de nieuwe heb dan ja geklikt.
-dan heb ik alleen cydia aangevinkt en next geklikt
-gsm uitgezet en verbonden.
-next klikken en stappen volgen voor in DFU te zetten
-redsnow doet nu enkele punten en zegt dan done
-gsm is nog aan het draaien en start na een 5tal minuten weer op
en hij is vanaf nu unthetered

WetFox 07-04-11 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libbes (Bericht 661180)
dit heb ik gedaan met mijn 3gs en alles wrkt probleemloos (4.3.1 en bb 6.15.00)


dit heb ik via via gekregen en werkt!
moet nu nog tel untethered maken want zo is ie tethered (onderstaande methode)
ik neem aan dat je de snowbreeze FW 3gs 4.3.1 hebt gemaakt deze heeft hij op zijn bureaublad geplaatst. heb de simple mode genomen en als hij een melding gaf van activeren heb ik ja geklikt.
toen via snowbreeze verder instructies gevolgd. (dfu via ireb)
naar itunes gegaan. shift herstellen gedaan en de ipsw van het bureaublad gebruikt.
dan begint itunes aan de sofware te herstellen en na een tijd krijg je ipv het apple logo het snowbreeze logo op je iphone. op een moment zegt itunes dat de fabrieksinstellingen gedaan zijn en verdwijnt dat scherm dan komt het apple logo met een balk tevoorschijn dit duurt even ik trek meestal even kabel uit en in als de balk is volgeladen komt er een gewoon apple logo.
nu start je ibooty op (ff van internet afhalen) gsm in dfu zetten en ibooty start je iphone op eens dit gedaan is is je gsm gejailbreakt staat cydia erop maar je kan nog niet bellen.
maak Wi-Fi verbinding en ga dan naar cydia (eerst kan je ook even je gsm in het nederlands zetten.)
cydia geeft dan een melding toen heb ik complete upgrade gedaan.
eens dit gedaan is ben ik naar manage gegaan en naar mijn sources daar staat een source 666.repo ultrasnow oid klik hierop en daar staat de unlock 1.2 installeer deze en vanaf dan kan je bellen

van thetered nar unthetered:
-start redsnow op
-selecteer de originele FW 4.3.1 ( een andere werkt overigens toch niet )
-dan vraagt die als je oude of nieuwe bootrom hebt ik heb de nieuwe heb dan ja geklikt.
-dan heb ik alleen cydia aangevinkt en next geklikt
-gsm uitgezet en verbonden.
-next klikken en stappen volgen voor in DFU te zetten
-redsnow doet nu enkele punten en zegt dan done
-gsm is nog aan het draaien en start na een 5tal minuten weer op
en hij is vanaf nu unthetered

Werkt bij jou de GPS functie wel?!

thepablo 07-04-11 13:15

Probeer dit eens :
* Cydia Voledig updaten
* Iphone uit en aan zetten.
* In Cydia Bij sources de volgende source toevoegen
* http://cydia.pushfix.info
* in deze source staat o.a : UltraSn0w Fixer 4.3.1
* Deze dus installeren.
* Iphone Restarten
* Sim code invullen
* Unlocked !
Zorg wel dat je Ultrasn0w al geinstalleerd heb
Bij mij werkte het !

XIII 07-04-11 13:23

Gezien de dubbelposts de discussie graag hier voortzetten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.