iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Unlockable baseband updaten of niet ? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/88605-unlockable-baseband-updaten-niet.html)

oZZies 07-04-11 21:15

Unlockable baseband updaten of niet ?
 
Specificaties:

Rogers simlocked iPhone 3Gs (old bootrom)
iOS: 4.2.1
Baseband: 04.26.08
ultrasn0w unlocked

Zoals jullie zien zit ik comfortabel unlocked op iOS 4.2.1 met baseband 04.26.08. Echter, deze baseband is al 'wat verouderd' en ik vroeg mij af of ik deze zou moeten updaten. Ik kan mij namelijk zo voorstellen dat, met het updaten van het iOS, ook de baseband zo nu en dan vernieuwing nodig heeft.

Op zich doet de telefoon het goed, al heb ik het idee (maar da's vast een idee) dat mijn ontvangst van Vodafone niet altijd goed is. Niet gezegd dat dit door de baseband komt, maar wie weet.

Ik zit er dus aan te denken om te updaten (downgraden eigenlijk) naar iOS 4.0.2, zodat de baseband een update krijgt naar 05.13.04, de laatste unlockable baseband voor de 3Gs.

Nu mijn vragen:

1) Heeft dit zin / nut? Of is dit totale onzin van /me ?

2) Ik heb de stock iOS 4.0.2 net van de Apple site gedownload. Hoe kan ik garantie krijgen dat, wanneer ik deze update uitvoer, ik ook daadwerkelijk naar baseband 05.13.04 ga (en niet toch een hogere versie krijg)?? Ik bedoel, kan Apple stiekum een nieuwere baseband in deze versie hebben gedaan? Weet iemand een tool / manier om de baseband versie in de *.IPSW te checken (dus niet f0recast, welke het op de iPhone zelf bekijkt).

Veel dank voor de respons en sorry voor het lange verhaal :p

EDIT: O ja, ik ben voorzien van SHSH blobs vanaf 4.0 (dank XIII)

XIII 07-04-11 21:52

Heb je de SHSH blobs van 4.0.2?

Zo niet, dan kun je die versie niet meer installeren...

Berendonline 08-04-11 21:49

Dit probleem heb ik ook met het toestel van mijn Vriendin. Iphone 3gs 16 GB SW:4.2.1 BB:04.26.08. Nadat ik ultrasn0w geinstalleerd heb en de telefoon opstart duurt het erg lang tot er verbinding is met vodafone en zie je het bereik terug lopen naar 1 streepje tot geen bereik. Soms moet je het toestel 3 keer opnieuw opstarten om verbinding te krijgen. Gelukkig heb ik wel een oplossing gevonden en dat is de 3g verbinding uitschakelen. Dan heeft het toestel wel vol bereik en blijft het ook werken. Internetten doet ze nu via Wi-Fi.

Ik vraag me af waar dit aanligt. Telefoon, software versie 4.2.1 in combinatie BB 04.26.08 of ultrasn0w. Ik wacht nog even met de updaten. Ik hoop dat er snel een update van Ultrasn0w komt voor de nieuwste BB zodat ik het toestel geheel kan updaten.

Zo aan jouw verhaal te lezen lijkt het niet aan de telefoon te liggen maar eerder aan de software.

iNemesis 08-04-11 23:46

Het is wel zo hoe verder je update , en je behoudt de baseband hoe meer "bijwerkingen" je krijgt. Naar mijn mening kun je gewoon updaten , ik denk niet dat Apple zo gemeen is dat ze toch stiekem een baseband update in een "oudere" versie stoppen. Als dat zo is, dan gooi ik mij iphone uit het raam per direct......dan vind ik ze echte control freaks!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:44.