iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: wil niet unlocken (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/88872-wil-niet-unlocken.html)

djoenez 11-04-11 18:10

wil niet unlocken
 
Hallo,

ik heb een Iphone 3GS die eerst goed werkte op IOS 4.0.1 baseband hiervan was onbekend.

toen ik zag dat 4.3.1 gehackt was met ultrasnow, dacht ik: Prima! dat lijkt me leuk. maar nu kan ik me wel voor me kop slaan.

op een manier is er baseband 5.14.02 opgekomen. dus ik kan nergens meer unlocken. Betekend dit dat ik hem moet upgraden naar 6.15.00 en mijn garantie ga kwijt raken?

ik ben hier al de hele middag mee bezig en ik word helemaal gek. Wie heeft voor mij het antwoord?

Nisei 11-04-11 18:19

Ja da's zonde. Je enige mogelijkheid is nu nog om BB 6.15 er op te zetten. 5.14.02 is niet te unlocken.

djoenez 11-04-11 18:26

grmbl. dan moet ergens bij een custom firmware erbij hebben gezeten. hiervoor was hij altijd gewoon te unlocken...grr.

Nisei 11-04-11 18:28

Hoe heb je 4.3.1 er opgezet?

djoenez 11-04-11 18:30

via pwnage tool. hierbij heb ik er opgelet dat de baseband niet word upgedate

Nisei 11-04-11 19:52

Ik denk dat je onder General Settings dan toch per ongeluk "Enable baseband update" aangevinkt had staan...

djoenez 11-04-11 20:06

er is iets heel vreemds gebeurt. ik heb terug de originele firmware(4.2.1) om de baseband up te daten naar 6.15.00. maar mijn iphone zegt dat de mobiel is geactiveerd. de baseband is nu 5.15.04

Hoe kan dit?

Nisei 12-04-11 00:15

Je hebt nu de originele 4.2.1 install gedaan?

djoenez 12-04-11 09:30

ja! die unlockte gewoon via itunes. alleen kreeg ik deze niet gejailbreakt. dus heb ik met pwnagetool een custom ipsw gemaakt.(zonder activatie) en hij activeert gewoon weer via Itunes! maar nu ook gejailbreakt. ik heb altijd moeten unlocken. maar voor 1 of andere reden. vind itunes het goed. ik heb een HI simkaart. iniedergeval werkt hij nu weer prima. maar ik zou niet weten hoe!

mykie 12-04-11 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoenez (Bericht 663028)
ja! die unlockte gewoon via itunes. alleen kreeg ik deze niet gejailbreakt. dus heb ik met pwnagetool een custom ipsw gemaakt.(zonder activatie) en hij activeert gewoon weer via Itunes! maar nu ook gejailbreakt. ik heb altijd moeten unlocken. maar voor 1 of andere reden. vind itunes het goed. ik heb een HI simkaart. iniedergeval werkt hij nu weer prima. maar ik zou niet weten hoe!

Is het geen origineel T-Mobile locked toestel geweest. Sinds februari dit jaar kunnen alle T-Mobile toestellen unlocked worden door een ander Sim-Kaartje erin te steken.

djoenez 12-04-11 14:32

Ik zou het niet weten. dit is een tweedehands. maar zou dit betekenen dat ik nooit meer hoef te unlocken? hoe kom ik erachter dat mijn iphone een oud t-mobile is?

Nisei 12-04-11 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djoenez (Bericht 663028)
ja! die unlockte gewoon via itunes. alleen kreeg ik deze niet gejailbreakt. dus heb ik met pwnagetool een custom ipsw gemaakt.(zonder activatie) en hij activeert gewoon weer via Itunes! maar nu ook gejailbreakt. ik heb altijd moeten unlocken. maar voor 1 of andere reden. vind itunes het goed. ik heb een HI simkaart. iniedergeval werkt hij nu weer prima. maar ik zou niet weten hoe!

Ik heb het idee dat je unlocken en activeren door elkaar haalt (gebeurt vaker).
iTunes unlockt niet, die activeert je telefoon alleen maar. Unlocken houdt in dat je de simlock omzeilt zodat je ook met simkaarten van andere providers kan bellen.

djoenez 12-04-11 14:49

excuses. ik bedoel natuurlijk activeren. Betekend dit dat mijn simlock van mijn mobiel af is? hoe kan ik dit zeker weten? Itunes activeert namelijk mijn mobiel voordat ik ultrasn0w erop heb gezet.

Nisei 12-04-11 17:48

Als iTunes je telefoon activeert zonder Ultrasn0w en je kan er mee bellen (met iedere willekeurige simkaart) dan is hij niet gelocked.

djoenez 12-04-11 17:49

Dat is pas goed nieuws. Hartstikke bedankt voor de hulp! er kan een slotje op!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.