iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Iphone 4 hoe en waar unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/89360-iphone-4-waar-unlock.html)

agbulut 16-04-11 22:14

Iphone 4 hoe en waar unlock
 
Dag mensen, ik wil nu mijn Iphone 4 unlocken. Ik weet alleen niet waar ik terecht kan en wat de beste manier is. Dit zijn de gegevens:

iPhone 4 32GB Black Serial number: 84033K51A4T Status: Not activated Limited Warranty: 2011-09-11 Sold to country: Spain

Deze gegevens heb ik van imeiunlock.nl gekregen. Zij hebben geen mogelijkheid om een Spaanse Iphone simlockvrij te maken. Nou wil ik dus weten waar het wel kan? Kunnen jullie mij hierbij helpen. Ik heb de Iphone nu al een week maar kan er niks mee doen. Alvast bedankt.

Mvg,

Tolga

vampire222 17-04-11 00:10

Superpaddy - Unlock

Nono_Home 17-04-11 14:12

En inmiddels alweer 10 dollar in prijs omlaag.....gaat goed!

agbulut 17-04-11 14:31

ok ik ga die site zodalijk even proberen en hopen dat het dan gaat lukken. alleen heb ik geen paypal account moet je daarvoor per se een creditcard hebben of kan het ook met je bankpas?

Sektorios 17-04-11 16:50

Als je Movistar Spain hebt zou ik het als ik jouw was via delocker.nl of mobilephoneunlockers doen. delocker bv vraagt daar 55 euro voor ipv 165 dollar bij superpaddy!

machoman94 17-04-11 17:39

je kan ook zo'n gevey turbo sim kopen voor 40 euro, dan moet je ff kijken of jouw baseband daar voor ondersteund is

agbulut 17-04-11 19:02

welke provider is het nu dan. van een spaanse of franse bedrijf? welke moet ik op mobilephoneunlockers of op delocker kiezen. ik weet het gewoon niet.

de iphone was in het begin wel gewoon simlockvrij maar softwarematig. toen ik de iphone ging updaten via itunes was de jailbreak en unlock weg. nou is hij dus geupdate naar ios 4.3.1. kan ik via jailbreak o.i.d. mijn telefoon simlockvrij maken?

ik weet dus niet welke ik heb. moviestar van spanje of is het nou orange van france?

iNemesis 19-04-11 12:22

als je wil weten welke provider je hebt zend een PMetje naar mij....

maxmax 20-04-11 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agbulut (Bericht 665221)
welke provider is het nu dan. van een spaanse of franse bedrijf? welke moet ik op mobilephoneunlockers of op delocker kiezen. ik weet het gewoon niet.

de iphone was in het begin wel gewoon simlockvrij maar softwarematig. toen ik de iphone ging updaten via itunes was de jailbreak en unlock weg. nou is hij dus geupdate naar ios 4.3.1. kan ik via jailbreak o.i.d. mijn telefoon simlockvrij maken?

ik weet dus niet welke ik heb. moviestar van spanje of is het nou orange van france?

Shsh opgeslagen in cydia? Ja dan downgraden anders vette pech.

JornZ 20-04-11 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxmax (Bericht 666426)
Shsh opgeslagen in cydia? Ja dan dowgraden anders vette pech.

Dat zal niet helpen, de baseband is al geupgrade door het installeren van iOS 4.3.1 en zit dus op een versie die niet softwarematig te unlocken is. De enige optie is websites zoals delocker etc.

agbulut 20-04-11 23:05

welke provider moet ik kiezen dan bij delocker?

iNemesis 20-04-11 23:31

Die provider kiezen waarvoor je iphone is gelockt!

agbulut 26-04-11 22:06

Ik heb het nou voor elkaar gekregen om een unlock aan te vragen bij delocker voor Movistar Spain. Ik kreeg daarna dit bericht:

1. Zet uw iPhone volledig uit.
2. Plaats de simkaart van de provider die u wilt gaan gebruiken in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple-logo verschijnt, start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ´ontgrendelen´ en toets vervolgens de pincode in van de simkaart die nu in het toestel zit. (Alleen van toepassing als uw toestel al geactiveerd is. Zo niet, kunt u deze stap overslaan.)
5. Verbind nu de iPhone voor ongeveer 15 minuten met uw computer, met iTunes opgestart. U dient verbonden te zijn met het internet.
6. U kunt uw iPhone gedurende deze periode niet gebruiken.
7. Na 15 minuten koppelt u het toestel los en daarna direct weer aan uw computer, met iTunes nog steeds opgestart.
8. iTunes geeft aan dat er een update van de nieuwe provider (carrier) is gevonden en vraagt of deze geïnstalleerd dient te worden. Kies voor ´Ja´. (Dit gebeurd niet altijd, soms gaat iTunes gelijk naar Stap 9).
9. iTunes geeft aan: ´Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij´. Indien het toestel een pincode heeft, kunt u deze nu invoeren.
10. Is uw toestel nog steeds gelocked, dan dient u het toestel nogmaals los en weer aan uw computer te koppelen en de stappen te volgen vanaf stap 5.

Dit heb ik gedaan alleen als ik mijn Iphone loskoppel en weer aansluit dan zegt hij nog steeds "de simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund.

Na een mailtje sturen kreeg ik deze reactie:

Als uw unlock niet meteen werkt is het belangrijk de volgende stappen uit te voeren:

- Een eventuele softwarematige unlock deinstalleren
- Een eventuele jailbreak dienstalleren
- Uw iTunes updaten naar de laatste versie
- Uw iPhone herstellen
- De laatste versie van iOS installeren op uw iPhone

Hoe zorg ik er nou voor dat de softwarematige unlock en jailbreak weg is of is die al weg want ik heb hem via itunes 3 keer hersteld.

maxmax 26-04-11 22:52

Verwijst gs.apple.com in je hostfile nog steeds naar saurik's server?

agbulut 26-04-11 22:55

waar kan ik dat vinden?

maxmax 26-04-11 23:06

Google op host... Hosts (file)

agbulut 26-04-11 23:09

bij de host file staat niks van saurik. alleen dit staat er:

102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

hoe nu verder. de unlock via delocker lukt dus ook niet of ik doe wat verkeerd. telkens als ik de iphone loskoppel (stap 7 hierboven) en weer aansluit zegt hij "de simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund". Hoe nu verder?

ITR1649 25-10-11 13:34

Ik heb een iPhone 4 (iOS 5) met Vodafone abo. Het toestel komt gewoon uit Nederland maar ik zie op de diverse unlock websites nergens de mogelijkheid om een Nederlands toestel te unlocken. Ook in de topics op dit forum lees ik geen oplossingen.

Kan het helemaal niet?

maxmax 25-10-11 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ITR1649 (Bericht 723807)
Ik heb een iPhone 4 (iOS 5) met Vodafone abo. Het toestel komt gewoon uit Nederland maar ik zie op de diverse unlock websites nergens de mogelijkheid om een Nederlands toestel te unlocken. Ook in de topics op dit forum lees ik geen oplossingen.

Kan het helemaal niet?

Zeer waarschijnlijk heeft het geen lock, dus ze zijn al unlocked

ITR1649 26-10-11 11:47

Je hebt helemaal gelijk. Vandaag een ander SIM kaartje geprobeerd en er is geen sim lock. Thanks!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:52.