iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Vergeet ik iets over unlocken? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/91039-vergeet-iets-over-unlocken.html)

Daniiel 15-05-11 14:22

Vergeet ik iets over unlocken?
 
Hey allemaal, ik had een vraag mbt unlocken en JB'en van de iPhone.

In augustus 2010 heb ik mijn iPhone 3gs gekocht in een winkeltje in New York, unlocked en ge-jailbreakt. Toen ik hem daar aanschafde waren ze een behoorlijke tijd bezig met het unlocken van mijn telefoon. Ze deden het daar via jailbreakme.com, ik heb onlangs zelf mijn iPhone gejailbreakt met snowbreeze en ge-unlockt en dat was een kunstje van 30-45 min hoogop? later zag ik op youtube een filmpje van iemand die het met jailbreakme.com deed en daar duurde het nog geen 5 min. Doen zei daar iets voor het eerst waardoor het zo lang duurt? dat ie vanuit de fabrieksinstellingen helemaal unlockt moet worden of iets dergelijks, iets wat ik niet weet?

vampire222 15-05-11 16:22

Dan is je iphone dus gelockt op AT&T, alle in amerika verkochte iphones zijn dat. Geef eens wat informatie zoals je firmwareversie e.d

Jailbreakme.com is wat sneller maar werkt niet op nieuwere firmwares.

Daniiel 15-05-11 16:52

Nou hij is geunlockt op fw 4.0,, de modemfirmware is 05.13.04, gekocht in augustus 2010 in new york, keek net toevallig op het doosje, is inderdaad locked op at&t.

Ik vroeg me dus af of hun misschien meer doen omdat ie inderdaad van de officiele at&t lock af komt enz.

vampire222 15-05-11 16:59

in ieder geval je baseband niet upgraden dus geen nieuwere firmware direct via apple. Gebruik daarvoor custom firmware die je baseband behoudt. dit kan met de baseband preservation mode in snowbreeze.

Daniiel 15-05-11 17:01

Ja dat heb ik gedaan. Maar wat ik mij af vroeg is hoe het kan dat het in die winkel zo lang duurde om hem van de officiele at&t lock te unlocken, terwijl JBen en unlocken met snowbreeze en redsn0w relatief kort duurt, vergeleken met jailbreakme.com en redsn0w, ten minste, als dat het enige is wat zei hoefden te doen, dat wil ik dus weten :P

XIII 15-05-11 17:08

Met sn0wbreeze kun je niet unlocken...

Verwar je ultrasn0w en sn0wbreeze?

Daniiel 15-05-11 17:17

Ja sorry ik haal die namen altijd door elkaar, met sn0wbreeze jailbreaken en daarna unlocken met ultrasn0w of redsn0w :p via cydia iig.

XIII 15-05-11 17:29

Bijna goed; redsn0w is een JB, geen unlock...

Daniiel 15-05-11 17:47

Dan bedoel ik ultrasn0w :p, in ieder geval, is er iets wat ik mis in het proces van de at&t lock naar unlocked dmv jailbreakme en ultrasn0w?

XIII 15-05-11 17:51

Je basebandversie is heel belangrijk...

Daniiel 15-05-11 18:08

Dus als ik het goed begrijp kan jailbreaken en/of unlocken langer duren of lastiger zijn als je een bepaalde bb hebt?

XIII 15-05-11 19:13

Nee, je baseband bepaalt of je nu überhaupt kunt unlocken...

Daniiel 15-05-11 19:25

Oke maar goed, concreet, hoe kan het dat zij er vrij lang over deden om mijn telefoon te unlocken, had dit mogelijk betrekking tot mijn bb, zijn er misschien nog andere redenen? en ik las ook ergens dat je telefoon helemaal dicht zit als je hem net hebt gekocht, dat ie zeg maar in de winkel nog unlocked moet worden of met een officiele simkaart. is dit ook zelf te doen en is daar ook een handleiding voor?

XIII 15-05-11 19:30

Je moet een nieuwe telefoon activeren, maar dat is zo gebeurd.

Wat maakt het nou uit dat zij er (onnodig?) lang over deden? Heb je ze per uur betaald?

Daniiel 15-05-11 19:40

Nou ik heb ze niet per uur betaald, maar omdat ik ergens las dat als je een iPhone koopt met AT&T uit amerika, dan kun je alleen noodoproepen doen, en pas als de winkel hem unlocked heeft kun je hem gebruiken en moet je hem zelf nog via iTunes activeren. Ik vraag me dus af of ze iets anders hebben gedaan dan jailbreaken, want als het iets anders is wil ik wel weten hoe dat moet, voor als ik in het vervolg een nieuwe iPhone in amerika wil kopen, maar dan wil ik hem zelf unlocken, aangezien ik het hun de vorige keer heb laten doen en dat kosten me geld.

XIII 15-05-11 19:43

Als je je inleest op dit forum zul je zien dat recente Amerikaanse iPhones al maanden niet te unlocken zijn... (vanwege de baseband)

inotkamp 16-05-11 12:15

unlock at&t
 
Hoi,

In maart 2011 2 iphone 3g 's gekocht via amerikaanse ebay (AT&T gelocked).
Ik heb ze allebei via redsn0w en cydia werkend gekregen.
4.2.1 en bb. 06.15.04 (dacht ik)
Inmiddels door problemen 1 van de 2 iphone's terug gezet naar 4.1
en bb 06.15.00
De andere iphone geeft ook problemen, geen service Wi-Fi etc. ,
maar ik kom niet helemaal achter het probleem.:confused:
Ik denk dat het een unlockverhaal is, maar kan dus niet via cycia unlocken,
omdat ik geen service, 3g en Wi-Fi heb. Telefoon herstart om de 5 a 10 minuten vanzelf, omdat die vindt dat die gerestored moet worden.
Ik ben al ongeveer 3 weken bezig door in berichten van dit forum te zoeken,
maar kom er niet uit.:eek:
Wat heb ik al gedaan:
- Gerestored via i-tunes, ook met shift andere versie; hij staat nu op 4.1
- Opnieuw gejailbreakend met ultrasn0w; lijkt goed te gaan, maar krijg geen service/Wi-Fi om te unlocken.
-In DPU mode ultrasn0w/ herstel

Wie heeft een goed idee of ziet wat ik vergeten ben/ fout doe?:rolleyes:
Alvast bedankt,:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:25.