//

Simlock probleem, help!

Simlock probleem, help! discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Op een of andere onverklaarbare manier heb ik het voor elkaar gekregen om de simlock weer op mijn gejailbreakte en simlockvrije iPhone 3GS ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-05-11, 22:26
nanne1995 nanne1995 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Standaard Simlock probleem, help!

Beste mensen,

Op een of andere onverklaarbare manier heb ik het voor elkaar gekregen om de simlock weer op mijn gejailbreakte en simlockvrije iPhone 3GS te zetten.

iTunes en de iPhone vragen om activatie via een geldige sim-kaart. Aangezien ik mijn iPhone via marktplaats heb gekocht en gewoon mijn eigen sim-only abbonement van kpn er in heb zitten, beschik ik niet over een geldige sim-kaart.

Ik ben dringend op zoek naar een oplossing voor mijn probleem, dus als je iets weet, zeg het alsjeblieft!

Edit: Is het misschien een oplossing om een prepaid simkaartje van kpn aan te schaffen voor tien euro en daarmee de iPhone weer te activeren? Zodat ik daarna de simlock en de jailbreak er weer gewoon op kan zetten? Graag reacties.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-05-11, 22:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Kun je niet shift-herstellen met een custom firmware? (dus incl activation en evt unlock)
  #3  
Oud 24-05-11, 22:29
nanne1995 nanne1995 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Kun je niet shift-herstellen met een custom firmware? (dus incl activation en evt unlock)
Als jij mij vertelt hoe dat werkt kan ik het proberen.
  #4  
Oud 25-05-11, 01:04
nanne1995 nanne1995 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Kun je niet shift-herstellen met een custom firmware? (dus incl activation en evt unlock)
Ik heb geprobeerd te shift-resetten, maar dit lukt niet. Elke keer, zelfs als ik 'm gewoon op de normale manier reset, krijg ik de foutmelding 1015. Deze staat voor ;
Fout 1015: deze fout wordt veroorzaakt bij pogingen tot softwaredowngrades van de iPhone, iPad of iPod touch. Dit kan zich voordoen als u vanaf een ouder ipsw-bestand probeert te herstellen. Downgraden naar een eerdere versie wordt niet ondersteund. Herstel het apparaat met de nieuwste software voor de iPhone, iPad of iPod touch die verkrijgbaar is bij Apple om dit probleem op te lossen.
  #5  
Oud 25-05-11, 08:28
nickholtus nickholtus is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 316
Standaard

Met tinyumbrella uit de 1050 halen
  #6  
Oud 25-05-11, 09:21
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

En? Gelukt?

Volgens mij is dit echt de enige optie.

Natuurlijk had je eerst even onderzoek moeten doen of je wel een legaal unlocked toestel had ipv een softwarematige, maar misschien wist je daar niet van af. Je kan nl. bij onwetendheid per ongeluk je toestel (voorlopig) permanent onbruikbaar maken als je pech hebt (als er nog geen unlock beschikbaar is voor bep. baseband)

In ieder geval had activeren met een prepaid kpn simkaartje niks uitgehaald, want je het immers al kpn. Blijkbaar valt het toestel daar dus niet mee te activeren. Wil je officieel activeren dan moet je eerst weten welke provider lock (simlock) er op zit. Weet je dat?

Wat je dus precies moet doen hangt allemaal af van welk toestel je hebt, welke bootrom en welke baseband, of je shsh blobs opgeslagen hebt, etc etc. Kwestie van goed inlezen hier op ipc, voordat je iets doet!

Laatst gewijzigd door ballegooier; 25-05-11 om 09:23.
  #7  
Oud 25-05-11, 11:29
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Weet je welke provider hij was?
anders wordt het toch met custom software erop gooien. Even geactiveerde custom software bakken met sn0wbreeze, kun je in ieder geval erin. Daarna kun je kijken of je nog een unlock nodig hebt...Waarschijnlijk wel! dan moet je ipad baseband erop gooien, als het al er niet op staat....daarna simlockvrij maken via Ultasn0w!
__________________
Revenge of the nerd..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 uk activatie probleem! Simlock? Arne.s7 iPhone algemeen 10 09-12-10 12:55
iPhone 3G: probleem simlock Geoffreyh Unlock 5 09-11-10 18:00
iphone simlock raar probleem dvg94 Archief 8 06-05-10 21:37
Probleem Met Simlock na Jailbreak Crossi Archief 1 03-11-09 13:20
België: simlock probleem mobile vikings Bartje Overige providers België 1 21-07-09 22:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:12.