iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   IPhone 3GS 4.3.3 unlocken (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/93527-iphone-3gs-4-3-3-unlocken.html)

Teeuwe 17-06-11 15:45

IPhone 3GS 4.3.3 unlocken
 
Ik ga even mijn situatie verduidelijken:
Ik heb een IPhone 3GS gekocht een jaar geleden gekocht, niet in een officiële winkel. Bij wie ik het kocht hebben mij toen uitgelegd dat ik blackra1n moest gebruiken om hem op te starten en nooit up te daten. Dit heb ik lange tijd gedaan tot ik uiteindelijk maar eens besloot om eigenlijk het jailbreaken zelf op te volgen. Dit op het moment dat 4.3.3 is uitgekomen. Ik heb toen geupdate, en toen bleek dat ik hem gewoon kon gebruiken met mijn Proximus simkaart.

Nu heb ik een mobile vikings kaart aangeschaft, wat blijkt? Deze werkt niet. Ik heb bij de settings gekeken, en mijn serienummer is : MC131FB, na wat uitzoekwerk blijkt dit van Luxemburg te zijn?

Ik heb hem gejailbreakt hierna met redsn0w (de huidige versie rc18). Maar nog steeds werkt Mobile Vikings niet. Dus nu moet ik hem dus nog unlocken met ultrasn0w, garantie heb ik er toch niet op aangezien hij niet uit een officiële winkel komt, en na wat opzoekwerk blijkt te late unlocken door Luxemburgse operatoren onbegonnen werk. Nu is mijn vraag:

  • Als ik dit doe, en er komt vb iOS 4.3.4 uit, of later iOS 5, ga ik deze update dan nog kunnen uitvoeren als ik op iPad baseband zit?(door ultrasn0w).
  • Zijn er nog andere nadelen buiten het feit dat je garantie vervalt (maar heb deze toch niet)?

Indien er misschien nog andere oplossingen zijn dan ultrasn0w, mag je dit ook altijd zeggen.

Teeuwe 18-06-11 13:37

Ik heb trouwens baseband 05.16.02, dewelke ik in dit forum bovenaan nergens zie staan voor unlocken?

XIII 18-06-11 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Teeuwe (Bericht 684252)
Ik heb trouwens baseband 05.16.02, dewelke ik in dit forum bovenaan nergens zie staan voor unlocken?

Alleen de iPad truc (met alle nadelen) werkt met deze baseband...

Teeuwe 18-06-11 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 684260)
Alleen de iPad truc (met alle nadelen) werkt met deze baseband...

En betekend dit dat als iOS 4.3.4 of iOS 5 uitkomt ik niet meer kan update hier naar? Want wat bedoel je met nadelen: Geen gps, sneller batterij leeg en void warranty?

XIII 18-06-11 14:02

De nadelen kloppen.

Waarschijnlijk kun je via een moeilijke omweg wel nieuwere firmware installeren.

Het blijft natuurlijk een risico dat Apple in zo'n firmware deze baseband "verbiedt"...

Teeuwe 18-06-11 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 684264)
De nadelen kloppen.

Waarschijnlijk kun je via een moeilijke omweg wel nieuwere firmware installeren.

Het blijft natuurlijk een risico dat Apple in zo'n firmware deze baseband "verbiedt"...

Oké, dan maar gewoon Proximus blijven in plaats van Mobile Vikings, al die nadele is het mij niet waard. Want het is mss nog niet eens zeker dat Mobile Vikings zou werken ook al unlock ik hem?

Op het moment staat er bij Aanbieder: Carrier 10.0 als ik die van MV erin steek, en geen service. Bij aanbieders als ik daar op duw dan kan ik alleen automatisch en niet manueel, en vind hij niets


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.