iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: SIM lock vrij maken, T-Mobile DE (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/94642-sim-lock-vrij-maken-t-mobile-de.html)

12rick12 04-07-11 16:33

SIM lock vrij maken, T-Mobile DE
 
Beste leden,

Deze vraag zal al wel vaak voorbij gekomen zijn, maar ik kon topics vinden die niet erg recent waren.

Het geval is nu, dat ik een iPhone 4 16GB zwart heb gekocht in Duitsland, maar deze heeft echter wel een T-Mobile DE simlock. Nu is mijn vraag hoe kan ik deze het beste verwijderen.

Ik wil het liefst een permanente verwijdering van de SIM-Lock, ik heb gelezen dat dit mogelijk is door het een in ander met het imei nummer te doen, maar dit kost in de meeste gevallen veel geld, ik probeer het liever zelf.

Zal het mogelijk zijn om gewoon een jailbreak uit te voeren, ik heb dit bij mijn iPad ook gedaan en dit bevalt goed, maar is de iPhone dan ook SIM-Lock vrij, en kan ik dan ook gewoon gebruik blijven maken van updates ?

Graag zal ik een antwoord zien op de bovenstaande vragen, als er een betere manier is om de iPhone 4 te unlocken apprecieer ik ook als ik hiervan op de hoogte word gebracht. Tevens zijn tips ook welkom.


Ik heb nu nog geen extra informatie over de iPhone, hij is onderweg via DHL naar mij uds ik kan helaas nog niet vertellen welke iOS erop zit. het is een gebruikte iPhone.

kevintj07 06-07-11 17:07

Rick, als je msn hebt kan je me toevoegen: kevin@cookiemedia.nl
Ik zit in het zelfde schuitje, Iphone 4 T-mobile DE simlock.
Mijne is nu simlockvrij.

iNemesis 06-07-11 18:00

Je kan zelf niet een imei unlock doen. Het kost niet voor niets veel geld. Deze wordt "afgemeld" bij de provider. Dat kun je dus zelf niet doen.
Maar mogelijkheden zijn er moet je maar zelf opzoeken.

wouter1981 06-07-11 19:20

Wanneer een iPhone van T-Mobile Duitsland 2 jaar oud is unlockt T-Mobile DE het toestel gratis. Voor die tijd kan dit niet. Niet via de officiële weg althans.

Andere optie kan zijn om de iPhone softwarematig simlockvrij te maken. Noem dit maar de 'niet permanente unlock'. Daarvoor moet je eerst jailbreaken en daarna kun je, indien je baseband 01.59.00 hebt, de simlock verwijderen met ultrasn0w. Dat is een programma dat je kunt installeren via Cydia.

12rick12 09-07-11 17:33

Bedankt voor alle reactie´s

Ik heb de iPhone vandaag mogen ontvangen, en helaas ik moest deze nog aktiveren en had natuurlijk geen duitste T Mobile SIM, dit is inmiddels opgelost door middel van een jailbreak.

Nu moet ik hem alleen nog unlocken, ik heb baseband 04.10.01. ik had op het internet gelezen dat deze kan worden geunlockt met ultrasn0w 1.3 maar als ik in CYDIA ben heb ik alleen ultrasn0w 1.2.3 is dit hetzelfde of moet ik echt 1.3 hebben ?

wouter1981 10-07-11 17:11

Er is geen unlock voor 04.10.01. Of voor elke andere baseband anders dan 01.59.00 (in het geval van de iPhone 4).

12rick12 11-07-11 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 689987)
Er is geen unlock voor 04.10.01. Of voor elke andere baseband anders dan 01.59.00 (in het geval van de iPhone 4).

Komt deze er nog wel, want ik had wat gelezen over ultrasn0w 1.3 maar ik kan die niet vinden

XIII 11-07-11 12:10

Er wordt al maanden op gewacht en er is geen enkel zicht op een snelle oplossing...

12rick12 11-07-11 12:53

Ok, duidelijk !

Bedankt voor alle snelle reactie´s

Wanneer ultrasn0w 1.3 er is, komt dit dan als eerst te staan op Dev-Team Blog ?

XIII 11-07-11 13:01

Grote kans, al zou het misschien iets eerder via Twitter kunnen worden aangekondigd.

12rick12 11-07-11 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 690142)
Grote kans, al zou het misschien iets eerder via Twitter kunnen worden aangekondigd.

Welk twitter account moet ik volgen, ik volg die van cydia al, maar ik neem aan dat jij een andere bedoelt ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:39.