//

Restore met Itunes

Restore met Itunes discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi mede Aplle-ers , Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo thuis ben in de Iphone jailbreak wereld. Heb inmiddels 2 x een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-07-11, 10:59
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard Restore met Itunes

Hi mede Aplle-ers ,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo thuis ben in de Iphone jailbreak wereld. Heb inmiddels 2 x een Iphone. 1 x 3g en 1 x 3gs. De eerste was gejailbreakt en heb deze middels Itunes laten restoren. Dit ging prima en accepteerde mijn BEN simkaart. Had via T-mobile de Iphone laten unlocken (was meer dan een jaar oud).

Nu heb ik mijn 2de Iphone de 3Gs. Deze is gejailbreakt. Via info krijg ik oa dit te zien:

Versie: 4.3.3 (8J2)
Model MC132T
Serienummer: 87944P973NQ
Modemfirmware 06.15.00


etc etc

Ik dacht gister mijn Iphone ook via Itunes te restoren. Hierdoor meteen de hele avond niet meer bereikbaar want kreeg code 1015 :-(
Zoals ik het begrijp heeft dit te maken met het feit dat er een firmware op mijn iphone staat die niet door Apple wordt erkent en restore dan niet mogelijk is....

Pfff... wat een verhaal... nu mijn vraag:

Is het nu mogelijk om mijn Iphone weer naar fabriek toestand te krijgen?
Ik heb nl. problemen met mijn GPS en push notificatie en lees dat dit oa kan komen door jailbreaken van de iphone....

Ben benieuwd naar jullie reactie..

Thxs so far

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 juli 2011 om 12:57 ----------

Okey... ff reply naar me zelf (en voor anderen)

Het is gelukt mn Iphone 3GS van Versie 4.3.3 naar 4.1 te downgraden met het stappenplan op

Downgrade iOS 5 Beta 1/2 to iOS 4.3.3/4.2.1/4.1/4.0 or iPhone OS 3.1.3/3.1.2 | Jaxov

Nu is alleen de Modemfirmware (ook wel Baseband geloof ik) no op 06.15. Deze geeft GPS fix problemen en Push errors met oa Whatsapp.

Mocht iemand weten hoe je deze baseband kunt downgraden lees ik het graag...

Bye for now

Laatst gewijzigd door hansIphone3g; 09-07-11 om 11:48.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-07-11, 17:15
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Beste hans,

Die baseband is "nog" niet te downgraden. Dus je moet er mee leren leven voor nu ! Dev team is al een tijdje mee bezig om het voor elkaar te krijgen...tot nu weinig nieuws. Behalve dat het geleid heeft tot vele kapotte test iphones !

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 juli 2011 om 17:17 ----------

waarom zou je hem willen downgraden ?? je kan hem ook op 4.3.3 krijgen zonder problemen met jailbreak en unlock ! veel beter. Push problemen kan komen door hacktivation (gemengde ervaringen). GPS , ja inderdaad dat komt door de ipad baseband....daar kun je weinig aan doen !
__________________
Revenge of the nerd..
  #3  
Oud 10-07-11, 12:18
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard

Hi iNemesis,

Bedankt voor je reactie. Ik had problemen met push berichten van Whatsapp. Nu na de, slopende frustrerende , restore werkt dat nu weer zoals het hoort.

Heb nu versie 4.1 (8B117) met inderdaad Baseband 06.15.
Momenteel geen jailbreak (althans dat denk ik van Cyndia etc) zie ik niet op mijn Iphone. Weet trouwens ook niet hoe je kan zien of er een "crack" op zit of niet

Maar... itunes geeft inderdaad aan dat er een firmware 4.3.3 beschikbaar is... Maar ben eigenlijk net zo blij dat de push berichten weer werken en heb nog weinig zin om de "upgraden". Moet nog ff lezen wat dé voordelen hiervan zijn...

Dat dat GPS nu slecht werkt door die baseband is errug spijtig want mijn hardloop app. doet het nu niet... frustie frustie.. maar dat wordt lopen met mijn htc dan maar

Anyway bedankt voor de reacties en ben blij dat mn Iphone het weer doet

goed weekend!
  #4  
Oud 10-07-11, 20:30
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard

Nu even vanuit een andere hoek bekeken

Ik heb een Iphone 3g. Ik heb (uiteraard) een backup gemaakt op mijn PC met Itunes. En natuurlijk van de 3gS. De 3G heeft GEEN 06.15 Baseband. Zou ik met een backup van de 3G en deze dan "restoren" naar de 3GS hierop dan niet de Baseband van de 3G krijgen? Dat ik dan mijn instellingen kwijt ben maakt mij verder niet zo uit....

Laat ik het eerst vragen een de technische forummers voordat ik straks een Iphone 3gS op marktplaats te koop aanbiedt
  #5  
Oud 12-07-11, 01:36
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Nee dat kan niet ! Om ipad baseband 6.15 moet je iets meer moeite voor doen ! Dus alleen restoren van instellingen heeft niets met firmware of baseband te maken.
  #6  
Oud 12-07-11, 19:37
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
Nee dat kan niet ! Om ipad baseband 6.15 moet je iets meer moeite voor doen ! Dus alleen restoren van instellingen heeft niets met firmware of baseband te maken.
Ohhhh hihi weet jij dan een oplossing?
Want ik lees "her en der" dat die er nog niet is behalve iphones die gelocked zijn
  #7  
Oud 13-07-11, 15:12
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Oke nu ben ik in de war :S! heb even je reactie gelezen, ik snap nog niet wat je precies wil doen??
je hebt een 3G en een 3GS ? wat wil je daarmee doen?
wil je de 3G gebruiken? of de 3GS?
  #8  
Oud 13-07-11, 18:49
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard

Nee hoor ik heb beiden... Ik vroeg me alleen af of als ik een backup van de 3G maak of ik deze kan restoren op de 3gS en dan met name de Baseband....

Het gaat me met name om de slechte werking van de GPS die dan opgelost zou zijn...
  #9  
Oud 13-07-11, 19:43
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

De backup bevat geen firmware of baseband...
  #10  
Oud 13-07-11, 20:51
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard

OK... dan ben ik eruit.... wachten tot iemand het is gelukt.

Super van alle reacties... many thxs.

groetjes
Hans
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Na restore iPhone onbruikbaar in iTunes arjens iTunes 3 11-12-09 07:05
Restore Iphone met Itunes 8 lukt niet Jaidi iTunes 3 28-09-08 11:16
itunes - restore - onbekende fout cederique Unlock [archief] 4 12-02-08 14:51
Restore (herstellen iTunes) Armando Archief 2 04-02-08 22:50
Herstellen/Restore in Itunes midon Archief 3 01-02-08 14:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.