iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Help met mijn 3gs versie 3.0 1AUB!!! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/95364-help-mijn-3gs-versie-3-0-1aub.html)

XxMocr0o94xX 14-07-11 17:11

Help met mijn 3gs versie 3.0 1AUB!!!
 
Beste leden,

Mijn opa heeft een iphone 3gs 8gb uit amerika gekregen. Versie 3.0 en baseband 3.xx.xx.
Hij heeft mij nu gevraagd hem te jailbreaken en te unlocken alleen ik ben nergens zeker van. Heb al op het forum rond gekeken en ben niet zeker wat ik moet doen. Ik had het idee om hem naar 4.3.1 te updaten alleen nu heb ik de software gedownload maar daar loop ik vast. Heb hem dus nog niet geinstalleerd. Heb verder ook iets begrepen over pwnage tool maar ik kan het dmg bestandje niet openen. Kan iemand mij verder helpen aub?

corne64 14-07-11 20:16

Als het toch een simlockvrij toestel is kun je toch gewoon naar 4.3.3 gaan en daarna jailbreaken met jailbreakme.com. eenvoudiger kan niet.


Zie nu dat hij ook unlockt moet worden. te voorbarig met mijn eerdere bericht dus.

XIII 14-07-11 20:18

Vooral niet zo maar software installeren!

Lees je eerst in op "custom firmware"...

iNemesis 14-07-11 20:19

Als je helemaal niets van weet, wordt het lastig voor je. Ik zou het laten doen. Want omdat werkend te krijgen moet je heleboel stappen ondernemen. Updaten naar nieuwste versie, dat is in principe niet zo heel moeilijk, gewoon officiele via itunes. Daarna jailbreaken met redsn0w , dan wordt deze ook gelijk hacktivated. Daarna moet je de ipad baseband erop gooien, daarna unlocken met ultrsn0w! dus het is een hele operatie voor die gene die het nooit heeft gedaan!

wouter1981 14-07-11 20:56

Hoe kan een 3GS 8GB nou iOS 3.0 draaien?? Die bestaat toch pas sinds de komst van de iPhone 4 en dus iOS 4.0?

XxMocr0o94xX 14-07-11 21:13

Ja, wel dus. Krijg nu ook te horen dat hier geen wi-fi verbinding is...
Heb wel eens eerder een 3g gejailbreakt maar ik wil zeker van mijn zaak zijn want het is niet mijn telefoon

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juli 2011 om 20:20 ----------

Het is dus een iphone 3gs 8gb, met firmware 3.0 (7A341), en modemfirmware 04.26.08, en er is hier GEEN Wi-Fi beschikbaar. Wat zijn nu nog mijn opties?

wouter1981 14-07-11 23:37

Ik denk dat je een iPhone 3G in handen hebt. Dan kan er namelijk iOS 3.0 op zitten.
En ga absoluut niet updaten voordat je weet of je dan nog kunt unlocken.

iNemesis 17-07-11 03:28

het is absoluut een 3G met die modemfirware. Volgens mij bestaat geen 3GS met die modemfirware. Enfin, gewoon redsn0wgebruiken en unlocken met ultrans0w. Als je geen Wi-Fi hebt, wordt het lastiger om ultrasn0w te installeren. Dan moet je het handmatig doen. Ik zou dan even zoeken naar het programma Cyder. Via daar kun je dan willekeurige packages installeren via je pc. Moet je wel mobilesubstrate bij installeren ( maar dat geeft de nieuwste cyder heel handig zelf aan dan voor ultrasn0w een afhankelijkheids pakketje bij hoort).
Hoe het werkt, is lang geleden voor mij. Er is genoeg info op google :)

macron 17-07-11 14:35

Omdat apple geen oudere firmware ondersteunt, kun je alleen maar upgraden naar 4.3.3, tenzij je de shsh hebt opgeslagen. En dat zal niet het geval zijn. Ben niet zo thuis in customfirmware, maar wellicht verdiep je daar je aandacht naartoe.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:30.