iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Simlock vrij maken via T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/95991-simlock-vrij-maken-via-t-mobile.html)

Blaze4life 24-07-11 00:52

Simlock vrij maken via T-Mobile
 
Hey,

Ik heb een iphone 3g gekocht van iemand. Hij had als carrier T-Mobile en was niet simlock vrij. Unlocken kan niet omdat hij versie 4.2.1 erop heeft staan en ik niet via de Ipad baseband wil omdat ik bang ben dat als het mis gaat, ik niet meer terug kan.
Kan ik T-Mobile bellen en vragen of zij het ''legaal'' kunnen unlocken?

ALvast bedankt.

iNemesis 24-07-11 01:53

Je hoeft ze niet te bellen hoor :D gewoon even op nieuw installeren :P! aan itunes hangen en met (het liefst een ander kaartje dan tmobile) en klaar....
Mits het echt een tmobile iphone is !

Blaze4life 24-07-11 15:54

Maar dat is toch alleen voor iphone die na 2009 verkocht zijn? En kun je misschien uitleggen hoe dat in zn werking gaat want aan itunes en dan een ander kaartje in vind ik een beetje vaag.

iNemesis 24-07-11 18:52

nee hooor voor elke iphone die van tmobile is geweest! tenminste bij mijn oude 3G heb ik in februari ook geupdate en was ook gewoon simlockvrij!!
Gewoon updaten of op nieuw firmware opzetten, andere kaartje erin, dan je IPHONe aan de computer hangen , itunes opstarten, dan krijg je de melding dat je iphone geunlocked !!
Mocht het niet 1 keer lukken, even kabeltje los van de computer en dan weer in duwen (met itunes open!).
ZO vaag is het toch niet?

Blaze4life 24-07-11 23:42

Dus ik zou nu moeten updaten naar versie 4.2 en dan aan Itunes koppelen met een ander simkaart erin?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 juli 2011 om 00:08 ----------

Dit zijn mijn gegevens :
Aanbieder : Carrier 5.1
Serienummer : 88827827Y7H
Model:MB490DN

Ik had gelezen dat met deze info bekeken kan worden of de Iphone echt van T-mobile is?

Buur 25-07-11 01:37

Hoe kan ik mijn iPhone simlockvrij maken?

Blaze4life 25-07-11 14:11

Maar kan iemand bevestigen dat het van T-mobile is? Ik had gelezen dat met de info die ik hiervoor gepost dat bevestigd kan worden.

Buur 25-07-11 14:29

@Blaze4life:
De verkoper?

Blaze4life 25-07-11 14:33

Oke ik probeer nu via de stappen te doen. Ik doe mijn iphone uit, stop er een andere provider kaart in en start hem weer op. Ik ontgrendel mn telefoon en koppel aan Itunes. Itunes reageert niet maar ik krijg een notificatie op mijn telefoon met de tekst: Wachten op activering. Dit kan even duren. Daaronder staat sluiten. Klopt het dat ik nu gewoon een half uur moet wachten en niet de notificatie moet sluiten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 juli 2011 om 14:35 ----------

@Buur
Hij zei dat hij van T-mobile is maar hij had hem van zijn moeder gekregen. Ik wil dus 100% weten of hij van T-mobile is. Inemesis die hier ook gepost heeft kan dat waarschijnlijnlijk aangeven.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 juli 2011 om 15:14 ----------

Na een half uur koppel ik hem los en sluit ik hem weer aan. Er gebeurt niets?
Ik koppel hem weer los en weer sluit ik em aan. Er gebeurt nog steeds niks?
Is het misschien noodzakelijk om mijn iphone up-te-daten naar 4.2 of heeft dat er niets mee te maken?

Bubbly 25-07-11 15:28

Heb je geluk dat je geen iPhone 4 hebt, ik ken niemand die toevallig een micro-chip van KPN heeft liggen.. Ook echt de enige reden dat de mijne nog een simlock heeft.

iNemesis 25-07-11 15:49

@blaze , ik het even voor je gecheckt, het is inderdaad een iphone van Tmobile netherlands, dus het moet lukken met een tmobile kaartje of andere kaartje!
Het is niet noodzakkelijk om up te daten, maar het kan geen kwaad om dat te proberen, want hij is toch origineel simlockvrij!

Blaze4life 25-07-11 17:05

Hmm oke ik zal hem dan maar updaten. Maar wat zou mijn schem moeten aangeven als ik een ander SIM heb erin gestopt en hem aan Itunes koppel? En er staat dat ik mijn Iphone een half uur niet kan gebruiken. Ik kan hem wel gewoon gebruiken wanneer ik hem koppel?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:24.