iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Legale unlock na Jailbreak + ultrasnow (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/96038-legale-unlock-na-jailbreak-ultrasnow.html)

Gripen 24-07-11 16:19

Legale unlock na Jailbreak + ultrasnow
 
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje.

Ongeveer een half jaar geleden heb ik een iPhone 3GS 16GB overgenomen van een vriend, hij was toen nog niet officieel unlockbaar en ik heb toen via jailbreak + de iPad firmware 6.15 en ultrasnow de telefoon unlocked gekregen.
Ondertussen is de telefoon ouder dan een jaar en legaal unlockbaar.

Ik heb het volgende geprobeerd:
1. Ultrasn0w removen
2. Volg de tmobile procedure zoals hij hier staat:
T-Mobile.nl Toestelhulp

Ik krijg geen carrier has changed melding, alleen of ik naar de laatste iOS versie wil upgraden, gaat niet helemaal goed dus.

Nou is mijn vraag, kan ik hem naar de laatste iOS versie upgraden, dat de jailbreak dus weg is en dan de normale tmobile unlock guide volgen om hem te unlocken of gebeurd dan precies hetzelfde?

Verder heb ik ook niet de originele sim-kaart die er bij hoort (heb nog wel een prepaid tmobile hier liggen), ik weet niet of dat erg is voor activatie / unlocken?

iNemesis 24-07-11 18:56

Met ipad baseband is het een beetje lastig om officieel te updaten :)! je krijgt namelijk een foutmelding, omdat de ipad baseband niet hoort op de iphone!! (dit is wel makkelijk te omzeilen door custom software te maken met Sn0wbreeze, die haalt de baseband firmware updat eruit!). Omdat je iphone toch van tmobile is (zou ik NIET de optie kiezen om de iphone via sn0wbreeze te activeren!).
Daarna kun je gewoon met ELK tmobile kaartje activeren en unlocken! (hoewel het in jou geval weinig zin heeft, aangezien de schade is al geleden door de ipad baseband).

Gripen 24-07-11 19:08

Bedankt voor je reactie!

Ok dat iTunes dan gaat klagen over iPad baseband wist ik dus niet!

Ik raak wel een beetje in de war door wat je zegt, als ik het goed begrijp:
- Kan ik niet meer van de iPad Baseband af?
- Kan ik via Sn0wbreeze wel een gejailbreakte 4.3.4 erop zetten en deze unlocken via ultrasn0w
- Doordat ik hem naar de iPad baseband heb geupdate, het weinig zin heeft om hem legaal te unlocken omdat ik toch niet kan upgraden doordat iTunes een foutmelding zou geven over die baseband?

XIII 24-07-11 19:42

Je komt inderdaad niet meer van de iPad baseband af.

Volgens mij ondersteunt sn0wbreeze iOS 4.3.4 nog niet (redsn0w 0.9.8b3 wel).

arjan95 24-07-11 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 693881)
Je komt inderdaad niet meer van de iPad baseband af.

Kun je er van af komen als Apple een baseband hoger dan 06.15.00 uit brengt? aangezien je hem dan kan "upgraden" van de iPad baseband?

XIII 24-07-11 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 693903)
Kun je er van af komen als Apple een baseband hoger dan 06.15.00 uit brengt? aangezien je hem dan kan "upgraden" van de iPad baseband?

Dat is de theoretische verwachting.

In de praktijk zou Apple dat wel eens met opzet nooit kunnen doen...

Gripen 24-07-11 22:18

Okey, ik denk dat ik dan mijn antwoord nu heb :)
Heren, heel erg bedankt voor de reacties! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:43.