iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: SIM Unlock iPhone 4 Spanje (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/97795-sim-unlock-iphone-4-spanje.html)

WTFoX 21-08-11 00:15

SIM Unlock iPhone 4 Spanje
 
Ik heb een iPhone 4 weten te bemachtigen die unlocked zo zijn. Nu krijg ik in iTunes de melding bij het syncen dat de SIM niet supported is (standaard melding in iTunes). Ik heb een T-Mobile SIM gebruikt. Ik heb nu het vermoeden dat de iPhone niet unlocked is. Wat kan ik hier aan doen om hem toch met een T-Mobile SIM te gebruiken?

iNemesis 21-08-11 04:53

Je kan er heel weinig mee :)! Zeker nu 4.3.3 niet meer gesigneerd wordt. Tenzij je weet wat voor firmware opzit ?
Als je nooit iets met iphone hebt gedaan, is het lastig.
Activeren is 1 ding...........daarna de unlock? en die is helaas er niet!

ballegooier 21-08-11 10:01

Als die unlocked zou moeten zijn.... ben je denk ik opgelicht...

WTFoX 22-08-11 15:37

Is er een mogelijkheid om hem unlocked te krijgen. Ik kom wel verder met Jailbrake, ik kan er dan in iedergeval in, maar verbinding krijg ik niet (vanwege de SIM lock).

ballegooier 22-08-11 15:39

Dan zul je even moeten vertellen op welke firmware je nu zit, en welke baseband de iPhone nu heeft.

Anyway; als je er al in kan, en je hebt al een jailbreak gedaan, dan kun je in Cydia een unlock-tool installeren, zoals YellowSn0w of UltraSn0w o.i.d..... Maar of dat zal werken, hangt af van welke firmware en baseband je zit.

WTFoX 22-08-11 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 701248)
Dan zul je even moeten vertellen op welke firmware je nu zit, en welke baseband de iPhone nu heeft.

Zal ik vanavond even opzoeken. Dat kan ik alleen doen als ik gejailbraked heb. Waar kan ik deze info vinden? Firmware weet ik wel, maar de baseband niet

ballegooier 22-08-11 15:42

Baseband is een ander woord voor 'modemfirmware', beiden vind je in het menu 'info' in Instellingen/Algemeen: de firmware versie boven 'model' en 'aanbieder' (provider instellingen)

WTFoX 22-08-11 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 701251)
Baseband is een ander woord voor 'modemfirmware', beiden vind je in het menu 'info' in Instellingen/Algemeen.

THNX! Ga ik straks even opzoeken en laat ik weten. Alvast bedankt voor de snelle reacties. Is er wel een mogelijkheid tot unlocken dan?

ballegooier 22-08-11 15:48

Dat hangt zoals ik zei, af van welke baseband versie er nu op je iphone zit: die baseband moet nl ge-unlocked. Overigens weet ik niet welke baseband versies op dit moment te unlocken zijn, en zo ja hoe dan. Daar zul je zelf even in moeten verdiepen. Pas op voor evt. "oplossing" om zgn. iPad baseband te installeren (die te unlocken is) die methode kent grote nadelen - die helpt je GPS om zeep, en zorgt ervoor dat je je iPhone nooit meer op de gewone manier kunt herstellen/updaten. Die 'oplossing' is niet meer ongedaan te maken.

iNemesis 23-08-11 01:03

Waarschijnlijk heeft hij geen baseband die te unlocken is ( alleen 1.59 is te unlocken) aangezien hij op hogere versie zit, is de kans minimaal. Ipad baseband werkt alleen voor 3GS en 3G dus dat dat kan ook niet , aangezien het gaat om een iphone 4 :)!

Dus enige oplossing is een ime unlock..

ballegooier 23-08-11 09:37

Imei unlock=echte unlock (via iTunes) dat zou het mooist zijn.

flopkabouter 24-08-11 19:14

Damn, Dat Ime unlock... Dan neem je contact op met de provider?
En wie zegt dat de unlock nooit meer komt? Die lui timmeren altijd aan de weg.. Zal nu ook wel zo zijn.

iPhoony 04-09-11 15:07

IMEI unlock van een buitenlandse provider kun je alleen via IMEI unlockers zoals delocker en mobilephoneunlockers aanvragen.

Er bestaat idd een grote kans dat er nooit meer een software unlock for de latere basebands van de iphone 4 komt. In ieder geval komt hij niet in de komende maanden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:46.