iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Geupdate en gelocked, en nu? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/99227-geupdate-gelocked.html)

leike 18-09-11 12:00

Geupdate en gelocked, en nu?
 
Ik heb zojuist mij Zwitserse Iphone 3G geupdate via itunes met de veronderstelling dat deze simlock vrij was.

Ik heb ooit gehoord dat alle simlocks vrij zijn gegeven door Apple en daarbij dat de telefoonaanbieder die na 2 jaar eraf haalde.

Helaas zit ik nu met een emergency call scherm maar met mijn Iphone universal activation card kom ik er wel weer in.

Nu heb ik mij iphone 3G met firmware 4.2.1 (8c148) met baseband 5.15.04.

En Nu?

Guest-20180925190238 18-09-11 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leike (Bericht 706727)
Ik heb ooit gehoord dat alle simlocks vrij zijn gegeven door Apple en daarbij dat de telefoonaanbieder die na 2 jaar eraf haalde.

Dat heb je dan verkeerd gehoord of niet goed geluisterd.

Apple geeft geen simlocks vrij. De netwerk operators geven de simlocks vrij en plaatsen deze in de databases van Apple. Als dat het geval is zoals bij T-Mobile Nederland, maar niet bij bv. T-Mobile Duitsland of Oostenrijk, verdwijnt de simlock na het gebruik van een andere sim kaart en aansluiten op iTunes.

Neem contact op met die Zwitserse provider en vraag hen dat ze de simlock vrijgeven voor jouw iPhone.

leike 18-09-11 13:41

Oke, ik heb een tijd geleden naar Zwitserland gebeld om de simlock eraf te halen. Ze hebben toen toegezegd deze eraf te halen.

Na het update kon ik mij Vodafone simkaart niet gebruiken. Met mijn universal activation card kon ik er nog in komen.

Na wat lezen heb ik mijn iphone hersteld middles DFU uit te voeren.

Na het herstellen kreeg ik de melding binnen itunes dat de iphone geunlocked was.

Gelukkig heb ik niet de baseband geupgrade. Wel vreemd dat dit nergens goed vermeld staat binnen dit forum.

XIII 18-09-11 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leike (Bericht 706752)
Wel vreemd dat dit nergens goed vermeld staat binnen dit forum.

Waar verwijs je naar met "dit"?

leike 19-09-11 12:55

Ik bedoel te zeggen, wanneer ik niet toevallig DFU had uitgevoerd om in mijn geval (waarbij de telecomaanbieder de lock eraf had gehaald) de Iphone te unlocken, dan had ik de baseband geupdate met alle gevolgen/nadelen van dien.

Ik kon binnen het forum nergens iets vinden dat DFU (waarbij de telecomaanbieder de lock eraf had gehaald) ook een optie om te proberen was.

XIII 19-09-11 13:23

Wat heb je nu dan gedaan nadat je de iPhone in DFU mode had gezet?

(ik begrijp je nog niet helemaal)

iNemesis 19-09-11 16:19

De unlock heeft niets met de DFU herstel te maken. Het is puur toeval dat de provider nu wel de unlock heeft doorgevoerd en het eerste keer dat je het had gedaan niet!

leike 19-09-11 20:05

Ik had een geunlocked en gejailbreakte Iphone met versie 4.0.x.

Een aantal maanden geleden heb ik de unlock door de zwitserse provider eraf laten halen. Dit vertrouwde ik niet helemaal dus heb nooit geupdate in itunes.

Nu werd de iphone erg traag en ben gaan update in itunes en hoopte dat de unlock eraf zou zijn.

Na het update in itunes kwam ik niet meer in de iphone omdat hij weer gelocked was. Ik balen en dacht dat de zwitserse provider de unlock er niet af gehaald had. Na gebruik van mijn universal activation card kon ik wel in de iphone komen en zag dat ik firmware 4.2.1 met baseband 5.14.2 had.

Ik zoeken op dit forum hoe dat unlocken functioneert en zag dat ik de baseband moest update naar ipad baseband. Hierbij heb ik gelezen dat er een aantal nadelen aan zaten en dat er mensen waren met storingen.

Dus net voordat ik naar de ipad baseband wilde upgrade, ik had geen andere keus, dacht ik om toch even de dfu uit te voeren voor de zekerheid. Ook om de upgrade naar de ipad baseband goed te laten verlopen.

Tot mijn verbazing kreeg ik na het uitvoeren van dfu in itunes de melding dat deze iphone geunlocked was.

Geluk dat ik dfu heb uitgevoerd voordat ik de info in het unlock topic heb uitgevoerd. Ik heb ook nergens iets kunnen vinden over deze dfu controle stap in dit forum of unlock topic.

Vandaar de opmerking "Wel vreemd dat dit nergens goed vermeld staat binnen dit forum"

XIII 19-09-11 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leike (Bericht 706996)
Vandaar de opmerking "Wel vreemd dat dit nergens goed vermeld staat binnen dit forum"

Omdat DFU er (zeer waarschijnlijk) ook niets mee te maken heeft...

Welke simkaart zat er in je iPhone toen je hem in DFU mode aan je PC hing?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.