iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Jailbreak apps doen batterijverbruik stijgen. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/107095-jailbreak-apps-doen-batterijverbruik-stijgen.html)

Joffysloffy 15-12-11 18:16

Jailbreak apps doen batterijverbruik stijgen.
 
Sinds laatst merk ik dat mijn iPhone heel veel batterij verbruikt. Ik heb een zwarte iPhone 4 (16GB) met 5.0.1 firmware. Ik heb hem gejailbreakt met redsn0w. Ik denk dat een van mijn jailbreak apps heel veel batterij verbruikt, maar ik zou niet weten welke. Zelfs als mijn iPhone op lock staat verbruikt hij iets van 2 à 4 procent per uur :\.


Dit zijn de packages die ik geïnstalleerd heb via cydia (manage > packages):
  • BigBoss Icon Set;
  • Bug Fix: Duplicate Icons;
  • Bug Fix: Stuck Pages;
  • Cydia Installer;
  • Cydia Translation;
  • Five Icon Dock;
  • GBC.emu;
  • iBooks Fix for iOS 5;
  • Icon Renamer;
  • iFile;
  • IntelliScreenX;
  • Mobile Substrate;
  • NCQuickDismiss;
  • Safari UniBar;
  • SemiTether;
  • Substrate Safe Mode;
  • VIP Source icon.

Aangezien een vriend van mij met dezelfde iPhone, maar met iOS 5.0, een aantal van deze apps ook heeft, maar geen verhoogd batterijverbruik merkt kan ik deze of uitsluiten, of het is heel erg vreemd :\.

Weet iemand waardoor dit komt?

Dank je wel!

Joffysloffy.

Guest-20180925190238 15-12-11 18:19

2 tot 4% is normaal als 3G aanstaat. Koop in Cydia Auto3G en het accuverbruik zal drastisch zakken.

Joffysloffy 15-12-11 18:46

Hmm. Het leek alsof het veel was, maar dat ligt dan gewoon aan mij. Ik zal wel kijken naar Auto3G, dank je wel ;)!

Guest-20180925190238 15-12-11 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joffysloffy (Bericht 746502)
Hmm. Het leek alsof het veel was, maar dat ligt dan gewoon aan mij. Ik zal wel kijken naar Auto3G, dank je wel ;)!

Bekijk het eens :) Bij mij werkt het perfect, 3G wordt automatisch uitgezet in de slaapstand en als Wi-Fi aanstaat.

In de slaapstand komen pushberichten en e-mail dan binnen via GPRS wat beduidend minder energie verbruikt.

Met Auto3G hoef ik mijn iPhone 4 slechts twee keer per week te laden. Ik gebruik wel iOS 5 op de iPhone 4 want de jailbreak voor iOS 5.0.1 is een halfbakken JB die delen van de iOS 5 kernel gebruikt.

Joffysloffy 15-12-11 18:51

Wow, dat moet echt een hoop schelen dan.
Ik heb net even gekeken, maar hij is niet compatible met iOS 5 :\. Dus da's erg jammer. Misschien is er een alternatief?

Guest-20180925190238 15-12-11 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joffysloffy (Bericht 746508)
Wow, dat moet echt een hoop schelen dan.
Ik heb net even gekeken, maar hij is niet compatible met iOS 5 :\. Dus da's erg jammer. Misschien is er een alternatief?

Oeps :eek: Onder iOS 5 werkt Auto3G in ieder geval perfect, jammer. Weer een reden om op iOS 5 te blijven.

Joffysloffy 15-12-11 18:57

Helaas D:. Misschien updaten de makers hem later nog. Misschien als er een untethered jailbreak is voor iOS 5?

simlockvrij 15-12-11 19:36

ik heb al vele devices gejailbreaked, maar heb nog nooit gemerkt dat het batterijverbruik drastisch toenam als je je tot de normale dingen beperkt. ik zie in je lijstje ook geen gekke dingen staan. alleen dat intelliscreenx ken ik niet, weet je zeker dat het aan je jb ligt? anders ze er 1 voor 1 afgooien en weer opzetten en kijken welke het meeste invloed heeft.

Joffysloffy 15-12-11 19:38

Die vriend van mij heeft ook IntelliScreenX en dat levert bij hem ook geen problemen. Ik heb wel vanochtend Activator eraf gegooid en dat heeft wel wat verschil gemaakt ;). Maar blijkbaar is 2 à 4 procent met 3G en zo aan normaal, maar ik had het idee dat ie meer verbruikte :p.

Robbee 15-12-11 21:05

In welke repo kan ik dat ibook fix vinden ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:00.