iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   IOS 5.0.1 probleem met open ssh (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/108098-ios-5-0-1-probleem-open-ssh.html)

snowboardman 28-12-11 13:39

IOS 5.0.1 probleem met open ssh
 
IOS 5.0.1 probleem met open ssh.

Voor de gene die tegen het probleem loopt dat winscp geen verbinding kan maken met je iphone nadat je op je iphone open ssh hebt geinstalleerd :confused:

Hier de oplossing:
Install Corona 5.0.1 Untether version 1.0-3 to fix issues with SSHD starting up. (It's in Cydia) :D

En werken!!

paulpetrowiets 02-01-12 16:54

Heb een probleem waar ik niet uitkom ondanks drie dagen zoeken op google en vooral op Iphoneclub forum.
Heb op iPhone SSH geinstalleerd. Ging verder in PC met Putty. Na invullen van IP adress kreeg ik de volgende melding: Network error: connection refused.
Wat ik ook probeerde ik kom niet verder.
Wat doe ik verkeerd of wat kan ik nog doen.
Het volgende al gedaan. Een paar keer opnieuw via Cydia OpenSSH op iPhone gezet.
Firewall op PC uitgeschakeld.
Als administrator ingelogd.
Het goede IPadress al XXXXX keer opnieuw ingevuld maar geen resultaat.

Het probleem wordt wel hier en daar besproken maar geeft geen oplossing.

robervh 02-01-12 20:59

Ik heb hier ook meer als een dag zitten zoeken en de oplossing voor mij was SBSettings uitschakelen in het berichtencentrum. Om een of andere reden schakelde het berichtencentrum steeds de SSH uit.
Bij mij werkte het.

kokkie44 02-01-12 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulpetrowiets (Bericht 754164)
Na invullen van IP adress kreeg ik de volgende melding: Network error: connection refused.

Kreeg ook dezelfde melding, Heb via sbsettings een paar keer openssh uitgezet zonder te rebooten, daarna eenmaal reboot en het probleem was voor mij opgelost.

paulpetrowiets 02-01-12 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robervh (Bericht 754306)
Ik heb hier ook meer als een dag zitten zoeken en de oplossing voor mij was SBSettings uitschakelen in het berichtencentrum. Om een of andere reden schakelde het berichtencentrum steeds de SSH uit.
Bij mij werkte het.

Moet je dan eerst sbsettings erop zetten? Of zit die er al op als je gejailbreakt hebt en OpenSSH op de iphone hebt gezet?

kokkie44 02-01-12 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulpetrowiets (Bericht 754338)
Moet je dan eerst sbsettings erop zetten? Of zit die er al op als je gejailbreakt hebt en OpenSSH op de iphone hebt gezet?

Sbsettings moet je apart downloaden uit Cydia.

paulpetrowiets 02-01-12 23:25

Hoe schakel je OpenSSH uit? Wil jij mij dat a.u.b. uitleggen. Heb Sbsettings inmiddels erop staan. Ik kan eht n.l. niet vinden hoe ik dat moet doen. Daar komt bij dat ik onder Set Toggles wel SSH vind maar niet OpenSSH. Zit daar misschien de fout bij mij??

bommel41 02-01-12 23:44

IOS 5.0.1 probleem met open ssh
 
:(:( Help,help
Nog steeds IOS 5.0.1 probleem met open ssh
Na jailbreak van IOS 5.0.1 blijft WinSCP vragen om wachtwoord (toegang geweigerd)
Alle tips geprobeerd, maar ook na het opnieuw installeren van OpenSSH, toggleSSH en Corona 5.0.1 untethered version en daarna enable klikken op toggleSSh blijft WinsSCP toegang weigeren.

Wie heeft de echte oplossing?

:):) Hoera, de oplossing wanneer ww alpine niet werkt bij WinSCP
installeer iFunbox, open iFunbox en ga naar help>troubleshoot>Show SSH Password en gebruik dit voor WinSCP.

kokkie44 03-01-12 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulpetrowiets (Bericht 754381)
Hoe schakel je OpenSSH uit? Wil jij mij dat a.u.b. uitleggen. Heb Sbsettings inmiddels erop staan. Ik kan eht n.l. niet vinden hoe ik dat moet doen. Daar komt bij dat ik onder Set Toggles wel SSH vind maar niet OpenSSH. Zit daar misschien de fout bij mij??

Dat is hetzelfde.

paulpetrowiets 04-01-12 23:46

Inmiddels gevonden Je Kan SSH uitzetten met SBsetting. Het was even zoeken maar soms moet je achter je PC en Iphone weggaan om weer scherp te worden

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2012 om 23:13 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulpetrowiets (Bericht 754164)
Heb een probleem waar ik niet uitkom ondanks drie dagen zoeken op google en vooral op Iphoneclub forum.
Heb op iPhone SSH geinstalleerd. Ging verder in PC met Putty. Na invullen van IP adress kreeg ik de volgende melding: Network error: connection refused.
Wat ik ook probeerde ik kom niet verder.
Wat doe ik verkeerd of wat kan ik nog doen.
Het volgende al gedaan. Een paar keer opnieuw via Cydia OpenSSH op iPhone gezet.
Firewall op PC uitgeschakeld.
Als administrator ingelogd.
Het goede IPadress al XXXXX keer opnieuw ingevuld maar geen resultaat.

Het probleem wordt wel hier en daar besproken maar geeft geen oplossing.

Het is uiteindelijk gelukt om met Putty verbinding te krijgen met iPone. (Network error: connection refused)
Firewall en virusscanner uitgezet op PC uitgeschakeld.
Skype uitgezet.
Als administrator ingelogd.
Wat mij verder opviel dat je een sterke Wi-Fi verbinding moest hebben op je iPhone.
Op de vaste PC deed hij het wel en op de Laptop met Wi-Fi verbinding weer niet.
Hopelijk heeft iemand hier iets aan want ik ben ook aardig geholpen door gebruikers van dit forum. Daarvoor nog bedankt.

kevink15 07-01-12 23:40

het is mij nog steeds niet gelukt.
ik heb firewall uitgezet en heb SSH aan en uit gezet maar het is nog steeds niet gelukt.
en hoe meot je SSH uitzetten via SBSettings??
HELP A.U.B.

paulpetrowiets 08-01-12 00:48

Je kan OpenSSH uitzetten in SBsettings. Je slide met je finger van boven naar beneden en dan zie je daar een aantal icons. Een ervan is SSH. Er even op tasten en OpenSSH is uit. Ik heb ook nog realtime scannen, antivirus, firewal uitgezet. Ho ja ik heb toen eerst nog de oude putty eraf gehaald. Toen een nieuwe putty gedownload en opnieuw geïnstalleerd.
Ik weet niet of dit ook van invloed is geweest maar je doet wat als het na drie dagen niet lukt. Ik heb toen ook eerst nog mijn ipho ne uitgezet en opnieuw gestart. Toen ging alles goed. Omdat ik er niet zeker van was of ik alles wel goed gedaan had heb ik dat de volgende nacht weer gedaan en toen lukte het na een paar keer ook weer. Is was wat onzeker geworden omdat ik dacht dat de paswoorden hetzelfde waren omdat na lang wachten er geen "done" kwam te staan. Hoeft blijkbaar niet. Een lang verhaal maar hopelijk heb je er wat aan. Ik ben geen expert maar anderen hebben mij ook zo geholpen.

Folko 10-01-12 16:26

als je open ssh net hebt geinstalleerd moet je eerst een keer rebooten en misschien nog een keer het springboard herstarten(respring in SBsettings)

eerst werkte ie bij mij ook niet maar na rebooten wel

mvg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:52.